تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

وضعیت اینترنت جهان؛ جایگاه ایران کجاست؟

جدیدترین گزارش اسپیدتست برای ماه آگوست ۲۰۲۱ نشان می‌دهد سنگاپور سریع‌ترین و کوبا کندترین اینترنت جهان را دارند، اما جایگاه ایران کجاست؟

سرعت اینترنت ایران
رویداد۲۴ وب‌سایت اسپیدتست هر ماه با بررسی داده‌های صدها میلیون نفر در بیش از ۱۹۰ کشور جهان گزارشی از اتصالات پهن‌باند ثابت و تلفن همراه را منتشر می‌کند. البته باید توجه داشت در میزان سرعت اینترنت هر کشور عوامل متعددی تاثیر گذارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به زیرساخت یا نوع کابل (مس یا فیبرنوری)، نزدیکی یا اتصال به کابل‌های زیردریایی، وسعت یک کشور و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها اشاره کرد. در همین راستا جدیدترین گزارش اسپیدتست برای ماه آگوست ۲۰۲۱ نشان می‌دهد عنوان سریع‌ترین اینترنت جهان به کشور سنگاپور و کندترین اینترنت جهان نیز به کوبا تعلق دارد، اما جایگاه ایران کجاست؟

وضعیت اینترنت جهان در ماه آگوست ۲۰۲۱

طبق گزارش اسپیدتست در ماه آگوست ۲۰۲۱، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرده است. در این گزارش متوسط سرعت موبایل در جهان از ۵۵.۰۷ مگابیت برثانیه ماه قبل به ۵۶.۷۴ مگابیت افزایش یافته است. متوسط سرعت اینترنت ثابت نیز در ماه آگوست روند افزایشی داشته و از ۱۰۷.۵۰ مگابیت برثانیه اکنون به ۱۱۰.۲۴ مگابیت برثانیه رسیده است.

سنگاپور دارای سریع‌ترین اینترنت ثابت


بر اساس این گزارش سنگاپور با یک پله صعود نسبت به ماه قبل با سرعت ۲۶۲.۲۰ مگابیت برثانیه توانست لقب پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت جهان را از آن خود کند. پس از آن کشور هنگ کنگ با سرعت ۲۵۴.۴۰ مگابیت برثانیه در جایگاه دوم، موناکو با سرعت ۲۴۲.۸۹ مگابیت برثانیه در جایگاه سوم و سوئیس با سرعت ۲۲۲ مگابیت برثانیه در جایگاه چهارم قرار دارد. گفتنی است آخرین جایگاه لیست سریع‌ترین اینترنت ثابت با سرعت ۳.۴۶ مگابیت برثانیه به کشور کوبا تعلق دارد.

امارات دارای سریع‌ترین اینترنت ثابت

لقب پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان نیز با سرعت ۱۹۵.۵۲ مگابیت برثانیه کماکان به امارات متحده عربی تعلق دارد. پس از آن کره جنوبی با سرعت ۱۹۲.۱۶ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم، نروژ با سه پله صعود و سرعت ۱۷۳.۵۴ در جایگاه سوم، قطر با یک پله سقوط و سرعت ۱۶۹.۱۷ مگابیت برثانیه در جایگاه چهارم قرار دارند.

وضعیت اینترنت ایران

طبق گزارش جدید اسپیدتست، سرعت اینترنت ثابت ایران نیز از ۲۱.۰۴ مگابیت برثانیه ماه قبل به ۲۱.۳۵ مگابیت برثانیه رسیده است، اما با افزایش سرعت نیز جایگاه ایران تغییری پیدا نکرده و همچنان در رتبه ۱۳۴ جهان جای گرفته است.



سرعت اینترنت موبایل نیز در ایران از ۳۱.۶۵ مگابیت برثانیه ماه قبل به ۳۲.۳۰ مگابیت در ماه آگوست رسیده است، اما با وجود افزایش سرعت رتبه ایران یک پله سقوط کرده و در جایگاه ۸۰ قرار گرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اینترنت ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان