تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

طالبان عضو دختر تیم ملی افغانستان را سر برید

ماه‌جبین حکیمی، از بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان که در رده سنی جوانان بازی می‌کرد، توسط طالبان در شهر کابل ذبح شد (سر بریده شد).

طالبان عضو دختر تیم ملی افغانستان را سر برید

رویداد۲۴  ماه‌جبین حکیمی، از بازیکنان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان که در رده سنی جوانان بازی می‌کرد، توسط طالبان در شهر کابل ذبح شد (سر بریده شد).

به گزارش ایندیپندت، ثریا افضلی (نام مستعار) از مربیان تیم ملی والیبال بانوان افغانستان در گفتگو با ایندیپندنت فارسی، کشته شدن این بانوی ورزشکار را تایید کرد، اما گفت غیر از خانواده ماه‌جبین، کسی از زمان دقیق و چگونگی این اتفاق آگاه نیست. ما‌ه‌جبین تا قبل از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، در باشگاه والیبال شهرداری کابل بازی می‌کرد و از بازیکنان موفق این باشگاه بود.

ثریا افضلی گفت قتل ماه‌جبین حکیمی احتمالا در اوایل اکتبر رخ داده است و به‌دلیل اینکه خانواده‌اش تهدید شده‌اند در این مورد با کسی صحبت نکنند، این مسئله پوشیده مانده است. به گفته افضلی، پس از فروپاشی دولت پیشین، دختران ورزشکار در سراسر افغانستان، با تهدید جدی امنیتی مواجه‌اند و افراد طالبان دنبال آن‌ها آمده‌اند و خانه‌های شماری از آنان را در شهر‌های گوناگون تفتیش کرده‌اند. بسیاری از دختران ورزشکار، به‌ویژه اعضای تیم والیبال بانوان افغانستان که در مسابقات خارجی و داخلی شرکت کرده‌اند و در برنامه‌های رسانه‌ای حضور داشته‌اند، در معرض تهدید جدی قرار دارند.

این مربی تیم ملی والیبال بانوان افغانستان گفت از میان بازیکنان این تیم، فقط دو نفر توانسته‌اند از طریق اقدام شخصی از افغانستان خارج شوند و بقیه اعضای تیم در داخل افغانستان در تهدید و وحشت به سر می‌برند. خانم افضلی در این مورد گفت: «همه بازیکنان تیم والیبال و بقیه بانوان ورزشکار در وضعیت نامناسب و در ناامیدی و ترس به سر می‌برند. همه مجبور شده‌اند متواری شوند و در مکان‌های نامعلوم زندگی کنند.»

تلاش‌های اعضای تیم ملی والیبال بانوان افغانستان برای جلب حمایت سازمان‌ها و کشور‌های خارجی برای خروجشان از افغانستان تاکنون بی‌نتیجه مانده است. کشته شدن ماه‌جبین به ترس و نگرانی آنان از اینکه هدف طالبان و افرادی قرار گیرند که از گذشته درصدد ممانعت از فعالیت ورزشی بانوان بوده‌اند، دامن زده است.

تصویر بی جان ماه جبین با گردن بریده و خون آلود در رسانه‌های اجتماعی افغان به نشر رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
7
نمیدونم اینا (طالبان)برای مسلمونا خطرناکترن یا اسراییل
هرمز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
5
تا کی حقوق بی بشر میخواهد سکوت کند!؟ مدعیان حقوق بشر باید بمیرند از این ظلم . یک ارتش جهانی درست کنید و وحشیهای طالبان رو نابود کنید. طالبان چیزی ب اسم انسانیت و احساس در وجودشان نیست. ب کدام گناه این دختر کشته شد؟
نظرات شما
پیشخوان