تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به انباشت آلاینده‌ها و برقراری هوای ناسالم تا چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) در این استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا در هشدار زرد رنگ اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به شرایط پایداری نسبی هوا و انباشت آلاینده‌ها آمده است: از امروز (۹ آبان ماه) تا صبح چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و درصورت افزایش تردد‌های درون‌شهری و عدم مهار فعالیت‌های صنعتی آلاینده هوا در برخی مناطق درحد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست بنابراین پرهیز از تردد غیر ضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی، مدیریت جهت کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی آلاینده هوا و اجتناب از فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان