تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

آلودگی هوای ۵ شهر بزرگ طی امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در ۸ استان و آلودگی هوای ۵ شهر بزرگ کشور طی امروز و فردا خبر داد.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ آبان ماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) با گذر امواج تراز میانی جو، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، غرب استان اصفهان و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی، وقوع رگبار باران گاهی رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر نیز بارش در سواحل دریای خزر و در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) مقدار بارش در این مناطق افزایش می‌یابد و گستره آن استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، اصفهان و غرب یزد را نیز فراخواهد گرفت. جمعه (۱۴ آبان ماه) مقدار بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز و شرق کشور رگبار باران، گاهی وقوع رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


بیشتربخوانید: مرگ سالانه ۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران


به گفته وی، طی ۲ روز آینده دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور اظهار کرد: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۲ تا ۱۴ آبان ماه) در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق و طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، مرکز و شرق کشور دما درحدود ۵ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ آبان) نیمه ابری، گاهی  همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) قسمتی ابری و همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱آبان ماه) اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان