تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۴

تام کاتن: بازداشت تفنگداران آمریکایی «تصادفی» نبود

سناتور جمهوری خواه منتقد توافق هسته ای ایران ساعاتی پس از بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت اصلا «تصادفی» نبود که ایران تنها ساعاتی پیش از آغاز سخنرانی سالانه اوباما دست به این اقدام زد. این مسئله برای آمریکا «تحقیرآمیز» بود.
رویداد24- سناتور جمهوری خواه منتقد توافق هسته ای ایران ساعاتی پس از بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی توسط سپاه پاسداران گفت اصلا «تصادفی» نبود که ایران تنها ساعاتی پیش از آغاز سخنرانی سالانه اوباما دست به این اقدام زد. این مسئله برای آمریکا «تحقیرآمیز» بود.

به گزارش گروه بین الملل رویداد24 به نقل از هیل (نشریه کنگره)، تام کاتن تصریح کرد: برای باراک اوباما به واسطه آن برای آمریکا تحقیر آمیز است که ملوانان آمریکایی در حین آخرین سخنرانی سالانه او دستگیر شوند.

کاتن به گزارش سی ان ان اشاره کرده مبنی بر اینکه یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفته هیچ نشانه ای از خصمانه بودن ماهیت دستگیری این ملوانان دیده نشده است.

سناتور جمهوری خواه گفت: «مقامات ارشد دولت اوباما درحال عذرخواهی هستند که ایران دو ناو آمریکایی و 10 ملوانان ما را گروگان گرفته است.»

این در حالی است که برخی دیگر از جمهوری خواهان نیز این مسئله را تازه ترین نمونه رویکرد ترس خورده اوباما در قبال ایران است.

پیتر روسکام، یکی از اعضای کمیسیون راه و روش‌های مجلس نمایندگان آمریکا پس از این اتفاق در صفحه اجتماعی خود در توییتر نوشت: «مطمئنم که باراک اوباما امشب در نطق سالانه خود به شریک جدیدش «ایران» اشاره خواهد کرد اما تردید دارم که این اتفاق (دستگیری تفنگداران آمریکایی) جایی در آخرین سخنرانی او داشته باشد.»

این در حالی است که جن ساکی، مدیر ارتباطات کاخ سفید ماین اتفاق را در آستانه سخنرانی سالانه اوباما چندان مهم ندانست و گفت: «ما به مسائلی که رخ می دهند، به طور روزانه می پردازیم. در سخنرانی سالانه به این موضوع پرداخته نمی شود.»

یکی از نمایندگان جمهوری خواه پیشنهاد کرده بود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سخنرانی خود را تا زمانی که تمام قانونگذاران به طور کامل در جریان اتفاقات رخ داده در آب های خلیج فارس قرار بگیرند، به تاخیر بیاندازد.

با این حال سخنرانی اوباما بدون تاخیر و بدون اشاره به بازداشت ملوانان آمریکایی در آب های خلیج فارس توسط ایران انجام شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان