تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰

بیش از ۵۵۰ قوی مهاجر در سرخرود

براساس آخرین سرشماری در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد قو‌های مهاجر در سه دامگاه و تالاب سرخرود به ۵۵۰ بال رسید. گفته می شود در ۲۰ آبان ۱۴۰۰ اولین دسته قوهای مهاجر به تالاب سرخرود مهاجرت کردند.

بیش از ۵۵۰ قوی مهاجر در سرخرود

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، علی محمد دعاگو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با اعلام این خبر گفت: در بیستم آبانماه سالجاری با ورود اولین دسته از قو‌های مهاجر به تالاب سرخرود، کانکس محیط بانی در کنار تالاب نصب و محیط بانان بصورت شبانه روزی در آن مستقر شدند.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها از سوی محیط بانان اداره کل و شهرستان‌های اطراف در حوزه تالاب سرخرود جهت حفاظت بیشتر از قو‌های مهاجر، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچگونه شکار و یا تیراندازی در این تالاب رخ نداده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد تصریح کرد: براساس آخرین سرشماری در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ تعداد قو‌های مهاجر در مجموع سه دامگاه و تالاب سرخرود به ۵۵۰ بال رسیده است و احتمال حضور تعدادی قو در دامگاه ازباران شهرستان فریدونکنار هم وجود دارد.

دعاگو ادامه داد: با توجه به افزایش مهاجرت پرندگان به منطقه و کمبود غذا، قو‌ها برای تغذیه به آببندان‌های دیگر پرواز کرده و احتمال شکار و یا زنده گیری آنان وجود دارد؛ که در چند روز گذشته یکی از دامگاه دارانی که اقدام به صید قو‌ها کرده بود دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

وی با اشاره به دستگیری یکی دیگر از متخلفین سابقه دار در شهرستان فریدونکنار که ۲۴ بال قوی فریاد کش را زنده گیری و به قصد فروش در منزل شخص اش نگهداری می‌کرد، افزود: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب و سودجو که با برخورد قانونی محیط بانان مواجه می‌شوند، در صدد تشویش اذهان عمومی برآمده و با اظهارات نادرست و نسنجیده، تلاش شبانه روزی محیط بانان را نادیده می‌انگارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد از علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش خواست تا اخبار صحیح و درست را از منابع خبری معتبر دریافت کنند.

دعاگو افزود: با تشدید اقدامات حفاظتی و با کمک محیط بانان یگان حفاظت استان و شهرستان‌های مجاور، تمامی متخلفین حوزه شکار تحت رصد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمود آباد قرار دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد با همکاری دوستداران حیات وحش از سراسر کشور موفق به حفاظت از این تالاب و قو‌های مهاجر می‌شد.
دعاگو در پایان از همه مردم و تشکل‌های زیست محیطی خواست در حفاظت از پرندگان مهاجر، بخصوص قو‌های مهاجر در تالاب سرخرود، با اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد همکاری کنند تا بتوانیم میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشیم.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان