تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

کنایه مدیرعامل اسبق استقلال به مصطفوی/ کار‌های ناکرده خود را به گردن AFC نیندازید

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: اگر این موضوع فقط شامل استقلال و پرسپولیس بود، شاید این تصور به وجود می‌آمد که غرضی در کار است، اما الان دیگر نمی‌شود چنین استنباطی کرد.

کنایه مدیرعامل اسبق استقلال به مصطفوی/ کار‌های ناکرده خود را به گردن AFC نیندازید
رویداد۲۴ امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: وقتی مدیران ورزش ما بلد نیستند درست تصمیم بگیرند، باید هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. یکی از هنر‌های مدیریت، تصمیم گیری در مواقع بحرانی است. مدیر باید بداند تبعات تصمیمش در اوضاع بحرانی چگونه است و زوایای همه چیز را بررسی کند.

وی افزود: نزدیک به یک دهه است در مورد مشکلات در ورزش و علی‌الخصوص شیوه مدیریت دو باشگاه، صحبت و تذکرات مهم را به دولت‌های دهم و یازدهم داده‌ام. متاسفانه استقلال و پرسپولیس بر اساس قانون تجارت در این مدت اداره نشده‌اند. اگر هیات مدیره این دو باشگاه بر اساس تعاریف درست، انتخاب و مجمع عملکرد سالیانه این دو باشگاه مرتب برگزار می‌شد، به این وضعیت دچار نمی‌شدند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: مشکلات این دو باشگاه آنقدر جمع شده که هیچکس نمی‌تواند به یکباره همه آن‌ها را حل کند، به طور مثال عنوان شد این دو باشگاه، ۱۰۰ میلیارد بدهی دارند، اما سوال من این است از روزی که این مساله عنوان شد، چه کردید؟ باید کالبد شکافی شود که عقبه این اتفاقات کجا است؟

آشتیانی ادامه داد: جالب است مدیرانی که آن روز‌ها چنین شرایطی را به وجود آوردند، حالا پست‌های بهتری گرفتند، اما شرایط این روز‌های ۲ باشگاه به خاطر بی توجهی، بی تدبیری و عدم رعایت قانون در گذشته است. همه این مسائل به خاطر بی قانونی در ورزش کشور، به خصوص در گذشته بوده و حالا نه تنها گریبان دو باشگاه بلکه سیستم کل ورزش را دچار مشکل کرده است.

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به نقش فدراسیون در شرایط این روز‌های دو باشگاه، گفت: AFC به فدراسیون اعلام می‌کند قبل از راستی آزمایی توسط ما خودتان مسائل را بررسی کنید. فدراسیون هم باید به باشگاه‌ها ابلاغ کند که چه مشکلاتی دارند، اما حالا سوال اینجاست که مدیران تا الان چه می‌کردند؟


بیشتر بخوانید:ماجرای حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا/ داریوش مصطفوی: قسم می‌خورم مقصر روحانی است!


وی خاطر نشان کرد: کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای باید فارغ از نگاه‌های صنفی و توصیه و خواهش، زمانی را برای حل مشکلات به باشگاه‌ها ارائه کند. اگر باشگاهی دارای مشکل مالکیت، سیستم اداری، بدهی و ... است، باید به آن‌ها گوشزد شود. اگر این کمیته چنین کار‌هایی را انجام داده، باید به صورت شفاف و برای تنویر افکار عمومی اعلام کند. مثلا اگر باشگاهی کوتاهی کرده، این کمیته باید صراحتا آن را اعلام کند. اگر این کمیته سفت و سخت خواسته قانون را اجرا کند، اما کسی پادرمیانی کرده، باز هم باید اعلام شود. همیشه می‌خواهند مشکلات را مثل مسکن حل کنند؛ در حالی که این کار نه تنها دردی دوا نمی‌کند، بلکه مشکلات را بزرگ‌تر می‌کند.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: اینکه AFC باشگاه‌های اماراتی و کشور‌های دیگر را هم تهدید کرده، نشاندهنده این است که انصاف را رعایت کرده است. اگر این موضوع فقط شامل استقلال و پرسپولیس بود، شاید این تصور به وجود می‌آمد که قصد و غرضی در کار است، اما الان دیگر نمی‌شود چنین استنباطی کرد. امروز شنیدم آقای مصطفوی (رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای) گفته AFC ناجوانمردی کرده، اما لطفا کار‌های ناکرده خود را به گردن AFC نیندازید.

آشتیانی تاکید کرد: بهتر است در ادبیاتمان دقت کنیم. افرادی که مسئولیت دارند، باید در دیالوگ‌هایشان محتاط عمل کنند، چون این مسائل همگی رصد می‌شود. نباید طوری صحبت کرد که مسئولان کنفدراسیون آسیا تصور کنند، جشنی گرفته شده یا پوئنی داده شده است. وظیفه این نهاد راستی آزمایی است و وقتی کارمان را خوب انجام ندهیم، یک عده تقصیر را به گردن دیگران می‌اندازند.

وی ادامه داد: متاسفانه هر بار اتفاقی رخ می‌دهد، عنوان می‌کنند که استقلال و پرسپولیس بیشترین طرفداران را دارند، اما سوال اینجاست چرا با این حربه می‌خواهید AFC را تهدید کنید؟ در اروپا، یوفا اگر بخواهد باشگاهی را جریمه کند، نه نگاهی به طرفداران آن تیم می‌کند و نه به عقبه مالی و اقتصادی آن باشگاه توجه می‌کند. واقعیت این است که باید به خودمان بیاییم، چون مرتب از سهل انگاری‌ها ضربه می‌خوریم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: afc ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان