تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ارزش پرسپولیس و استقلال مشخص شد

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارزش‌گذاری شدند و بدین ترتیب ارزش سرخ‌ها ۴۳۰ میلیارد بیشتر از آبی‌ها است.

ارزش پرسپولیس و استقلال

رویداد۲۴ حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی پس از جلسه‌ای که برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شد، گفت: جلسه هیئت واگذاری تشکیل شد که چهار دستور اصلی داشت. دستور اول، درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ارزش‌گذاری دو باشگاه در این جلسه تصویب شد.

وی ادامه داد: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان است. این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده که مورد تصویب اعضای هیئت واگذاری قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: هافبک استقلال پنجره نقل و انتقال تیمش را بست


رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: قرار شد در مجامع دو باشگاه، در خصوص افزایش سرمایه از نحوه عرضه سهام با سلب حق تقدم دولت صورت بگیرد، مصوبه نهایی ارائه و سپس دوباره در هیئت واگذاری، مطرح شود.

قربان‌زاده با بیان اینکه با این ارزش‌گذاری مردم می‌توانند در افزایش سرمایه دو تیم مشارکت داشته باشند، گفت: هواداران دو باشگاه در افزایش سرمایه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با فرآیندی که در سازمان بورس در جریان است، پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس، می‌توانند در این افزایش سرمایه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به زمان عرضه سهام دو باشگاه برای افزایش سرمایه گفت: تا آخر بهمن یا نهایت اوایل اسفند، این اتفاق رخ خواهد داد و سپس تغییر در ترکیب سهامداری دو باشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در شش ماه آینده و اواسط ۱۴۰۱ نیز بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه نیز واگذار می‌شود تا هم حکمرانی بهتری در این دو باشگاه داشته باشیم و هم اینکه مشکل آن‌ها در AFC و حذف از آسیا برطرف شود تا دو باشگاه بتوانند با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: باشگاه استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان