تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
در گفت‌وگوی تلفنی با لاوروف مطرح شد؛

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت توجه به حقوق ایران در هر توافق

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی، بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هر گونه توافقی تاکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت توجه به حقوق ایران در هر توافق

رویداد۲۴ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه درخصوص روند روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روند مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقدیر از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین، بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و گفتگو‌ها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق تاکید کرد.

لاوروف همچنین از میزبانی نشست آتی اجلاس دوم ۳+۳ درخصوص قفقاز جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران استقبال و اظهار امیدواری کرد که این نشست موجب تامین بیش از پیش منافع و مصالح کشور‌های منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بر ضرورت توجه به حقوق کامل جمهوری اسلامی ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هر گونه توافقی تاکید کرد.

وی نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ درخصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم برای همفکری و هم‌افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشور‌ها و مردم این منطقه دانست.

وزیر امور خارجه درخصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت روند تحولات در این منطقه را دنبال می‌کند و ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، امیدواریم وضعیت جاری از طریق مسالمت‌آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان