تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

چهلمین جشنواره تئاتر فجر به پایان رسید

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، به کار خود پایان داد.

تئاتر فجررویداد۲۴ چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر با برگزاری مراسم اختتامیه در شامگاه سه‌شنبه بیست و ششم بهمن و معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

آغازبخش این مراسم پخش گزارشی تصویری از روزهای برگزاری جشنواره و سپس پخش پیام محمود سالاری و مسافرآستانه دبیر بود.

محمود سالاری در پیام خود گفت: چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تلاش گسترده ستاد برگزاری و هنرمندان به فرجام نیکی رسید. امیدوارم این راه با حضور چهره‌های جدید ماندگارتر ‌و پربرکت‌تر شود.

حسین مسافر آستانه هم در این پیام، فجر را یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتری منطقه خواند.

 

قادر آشنا نخستین سخنران مراسم اختتامیه بود که در ابتدای صحبت‌های خود با تبریک میلاد امام علی درودی به روح شهدا ‌و سروقامتان جاودانه تاریخ فرستاد که روز مرد نداشتند اما مردانه جنگیدند تا دشمنانی را که بخشی از خاک وطن‌مان را اشغال کردند اثری از آن‌ها نباشد. به یمن این جان‌فشانی، امروز ما هستیم و ایران عزیزتر از جان‌مان.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تقدیر و تشکر از «هنرمندان عزیزی که در شرایط بسیار سخت چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته و در جشنواره فجر شرکت کرده‌اند» گفت: در این دوره از جشنواره شاهد همگرایی بسیار زیبایی بودیم.

آشنا در پایان یادآور شد: ما هر لحظه آماده بودیم با تغییر شرایط کرونایی، تصمیمات جدیدی بگیریم و در این زمینه باید از آقای مسافرآستانه دبیر جشنواره تشکر کنم که هر لحظه پای کار بود. امیدوارم توانسته باشیم خادمان خوبی برای هنر ایران زمین باشیم.

در ادامهم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور روی صحنه از نصرت‌اله ظفری (مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت)، محمد هاشمی (مدیرکل روابط‌عمومی وزارت بهداشت) و مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) تقدیر و تشکر کردند.

ظفری به علت ابتلا به کرونا، در این رویداد حضور نداشت.

پخش کلیپ‌هایی برای نکوداشت هنرمندان درگذشته تئاتر و همچنین درباره ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود سالاری معاون هنری او برای اهدای جایزه بخش سرباز وطن جشنواره روی صحنه آمدند.

جایزه ویژه این بخش به نمایش «روزگار سرد» به کارگردانی سمیرا سلطانی از سقز اهدا شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان