تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

اولیانوف: مذاکرت وین هنوز به زمان نیاز دارد

طبق گزارش شبکه العربی، اولیانوف همچنین درباره دیدار روز گذشته‌اش با هیأت تل‌آویو اظهار داشته که در گفتگو با اعضای این هیأت به مذاکرات وین نپرداخته است.

اولیانوف

رویداد۲۴ بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) شبکه «العربی»، نماینده روسیه در این خصوص اظهار داشت: «گفتگو‌ها می‌تواند در پایان فوریه جاری به موفقیت بیانجامد». با این حال او اضافه کرد که مذاکرات «همچنان نیازمند زمان است؛ اما نه زمان طولانی».

خبرنگار شبکه «العربی» نیز در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر بخشی از اظهارات نماینده روسیه را انتقال داد و به نقل از او اضافه کرد که نماینده روسیه درباره احتمال به موفقیت رسیدن مذاکرات وین ابراز خوشبینی کرده است و خاطرنشان کرده که مذاکرات در مرحله نهایی قرار دارد.


بیشتر بخوانید: دیدار باقری و گروسی در وین


طبق گزارش شبکه العربی، اولیانوف همچنین درباره دیدار روز گذشته‌اش با هیأت تل‌آویو اظهار داشته که در گفتگو با اعضای این هیأت به مذاکرات وین نپرداخته است.

میخائیل اولیانوف که ریاست هیات روسیه در مذاکرات با موضوع برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران را برعهده دارد، روز سه شنبه (دیروز) با یک هیات ارشد رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. او روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با اشاره به این دیدار، نوشت: «همکاران اسرائیلی (اعزامی) از پایتخت و نمایندگی دائم آن‌ها در وین امروز با ما دیدار کردند. ما در مورد موضوعات مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردیم».

در عکسی که اولیانوف از این دیدار منتشر کرده بود، «جاشوا زارکا» معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در امور راهبری و «دیوید نوسبام» نماینده تل‌آویو در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشاهده شدند. زارکا و نوسام روز دوشنبه هفته جاری در وین با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرده بودند.

دیدار هیات رژیم صهیونیستی با دیپلمات ارشد روسیه در شرایطی انجام شد که گفتگو‌های دور هشتم مذاکرات وین به منظور برداشتن تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران ادامه دارد و مقام‌های شرکت کننده در این مذاکرات در حال رایزنی‌های فشرده هستند.

یک مقام صهیونیست در گفتگو با وبگاه عبری «والا نیوز» در ارتباط با دیدار هیأت یادشه با اولیانوف دیشب مدعی شد که زارکا به غیر از هیأت ایران با تمامی طرف‌های حاضر در مذاکرات دیدار خواهد کرد.

مطابق این گزارش، تصمیم‌گیری برای ارسال این مقام صهیونیستی به وین بعد از ارزیابی‌های انجام‌شده در هفته گذشته در وزارت خارجه تل‌آویو اتخاذ شده و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این پیشنهاد موافقت کرده است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان