تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

ارزیابی سالیوان از آینده مذاکرات وین

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت: باید ببینیم در روز‌های آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای (برجام) چه اتفاقی می‌افتد.

مذاکرات وینرویداد۲۴ مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز درباره مذاکرات وین گفت: اوضاع کنونی به این شکل است که مذاکره کنندگان مختلف به پایتخت های خود بازگشته اند و ما باید ببینیم روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته ای چه اتفاقی می افتد.

این مقام ارشد کاخ سفید با تکرار اتهام پراکنی ها علیه پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ادعا کرد: باید این نکته را اعلام کنم که خطرناک‌تر از ایران مجهز به موشک‌های بالستیک و توانایی‌های نظامی پیشرفته، ایرانی است که همه آن توانایی ها و سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

وی بدون اشاره به تعهدات آمریکا و نیز زیاده خواهی های کشورش در مذاکرات وین مدعی شد بایدن همچنان مصمم است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد.

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا افزود: ما ایران را برای این حمله محکوم می کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

سالیوان اظهار داشت: در حال حاضر می دانیم که هیچ یک از تاسیسات آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.


بیشتر بخوانید: حق داریم درباره وقفه مذاکرات از روس‌ها توضیح بخواهیم


مشاور امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت: اما آمریکا صریح اعلام کرده است که هر اقدام لازم برای دفاع از مردم و منافع آمریکا و متحدان خود انجام خواهد داد.

این مقام ارشد دولت جو بایدن ادامه داد: ما در حال رایزنی با دولت عراق و اقلیم کردستان برای کمک به توانایی دفاعی موشکی آنها جهت دفاع از شهرهای خود هستیم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات شما
پیشخوان