تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

انواع روش های مهاجرت به کانادا: چالش های پیش رو

مهاجرت به کانادا، کار آسانی نیست. برای اینکه بتوانید با موفقیت درخواست خود را ارائه دهید و با این درخواست شما موافقت شود، باید مراحل زیادی را طی کنید.

رویداد۲۴ مهاجرت به کانادا، کار آسانی نیست. برای اینکه بتوانید با موفقیت درخواست خود را ارائه دهید و با این درخواست شما موافقت شود، باید مراحل زیادی را طی کنید. همچنین، این فرآیند ممکن است چندین ماه و در برخی موارد حتی چند سال طول بکشد. اما اگر از انواع روش‌های مهاجرت به کانادا آگاه باشید، شانس موفقیت شما به مراتب بیشتر خواهد بود و میتوانید از اینگونه تأخیرها نیز جلوگیری کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول اولیه مهاجرت به کانادا هستید، از صفحه اصلی مهاجرت به کانادا در سایت ما دیدن کنید. در این صفحه میتوانید در مورد نحوه مهاجرت به کانادا از طریق اقامت دائم، ویزای کار، ویزای توریستی و حتی تحصیل در کانادا، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

۵ گزینه برتر برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس انتری کانادا، برنامه‌ای برای مهاجرت به کانادا است که این امکان را به مهاجران میدهد تا به عنوان نیروی کار ماهر در کانادا زندگی کرده و کار کنند. این سیستم جدید به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اجازه میدهد تا بطور فعال، مهاجرانی که دارای مهارت و تجربه حرفه ای هستند و یا تحت برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی فدرال، واجد شرایط محسوب میشوند را ارزیابی، استخدام و انتخاب کند. سه برنامه مهاجرتی اصلی اکسپرس اینتری کانادا عبارتند از:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)

سیستم اکسپرس اینتری همچنین این اجازه را به استان‌ها و قلمروهای کانادا میدهد تا بصورت جداگانه از این سیستم امتیازدهی برای جذب نامزدهای مناسب استفاده کنند تا نیاز بازار کار تامین شود. برنامه اکسپرس انتری کانادا، یک سیستم است که بر اساس معیارهای مختلفی به متقاضیان امتیاز می‌دهد. افرادی که در هر دوره قرعه کشی اکسپرس اینتری، بیشترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

اسپانسرشیپ اعضای خانواده

ایجاد وحدت و یکپارچگی میان اعضای خانواده، جزو اصول بنیادین سیاست‌های مهاجرتی کانادا است. خانواده‌ها در کانادا میتوانند سایر بستگان و اعضای خانواده را اسپانسری کنند تا آنها نیز بطور دائم مقیم کانادا شوند. برای واجد شرایط اسپانسری بودن، باید شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید. همچنین افرادی که شما میتوانید اسپانسر آنها شوید عبارتند از همسر و فرزندان زیر 22 سال شما (در این مورد استثناهایی وجود دارد). در حال حاضر،‌ اسپانسر شدن برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ مجاز نیست. با این حال، میتوانید تحت برنامه سوپر ویزا، آنها را هم به کانادا بیاورید.

ویزای کار کانادا با مجوز LMIA

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، ابتدا پیشنهادهای شغلی از این کشور دریافت میکنند، برای ویزای کار اقدام کرده و سپس بر این اساس به کانادا مهاجرت میکنند. مجوز LMIA به نوعی تضمینی برای داشتن فرصت شغلی مناسب در کاناداست، از اینرو کارفرمای کانادایی از طریق سرویس LMIA برای این مجور درخواست میدهد و پس از تایید آن، متقاضی نیز برای مجور کار اقدام میکند. این فرآیند به نوعی پیچیده است اما میتواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود.

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP)

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP)، یکی از روش‌های محبوب برای مهاجرت به این کشور است. استان‌های کانادا اعم از آلبرتا، انتاریو، بریتیش کلمبیا و سایر استان‌های این کشور نیز برنامه‌های مهاجرتی خود را توسعه داده‌اند که اغلب این برنامه‌ها روند مهاجرت متقاضیان را تسریع میکنند. با این حال،‌ مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی کانادا (PNP)، مستلزم آن است که متقاضی پس از ورود به کانادا فقط در استان‌های مربوطه اقامت داشته باشد. علاوه بر این، جهت اینکه متقاضی واجد شرایط برنامه‌های استانی کانادا باشد، به دریافت پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی نیاز خواهد داشت.

  • برنامه مهاجرت استانی آلبرتا(AINP)
  • برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP)
  • برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا (NSPNP)
  • برنامه مهاجرت مناطق شمال غربی (NTNP)
  • برنامه مهاجرت استانی انتاریو (OINP)
  • برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)
  • برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر کبک (QSWP)
  • برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان (SINP)
  • برنامه مهاجرت استانی یوکان (YNP)

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

این گروه از برنامه‌های‌ مهاجرتی مختص سرمایه‌گذارانی طراحی شده است که سرمایه خالص کلانی در اختیار دارند و مالک کسب و کار‌هایی در خارج از کشور بوده و یا آنها را مدیریت کرده‌اند. این برنامه فرصتی در اختیار تجار مجرب قرار میدهد تا با سرمایه‌گذاری در اقتصاد کانادا، به رشد و شکوفایی کلی کانادا کمک کنند. اساسا دو برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد: برنامه سرمایه گذاری دولت فدرال و برنامه سرمایه‌گذاری کبک. هر دوی این برنامه‌ها تا حدودی مشابه هم هستتند و اخذ پذیرش از طریق آنها مستلزم این است که متقاضی دارای سرمایه خالص کلانی باشد و در یک صندوق سرمایه گذاری تایید شده برای یک دوره ۵ ساله سرمایه‌گذاری کرده باشد. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های خوب برای مهجرت به کشور کانادا است. مهاجران سرمایه‌گذاری میتوانند در صورت ارائه درخواست همسر و فرزندان خود را نیز به عنوان افراد تحت تکفل خود به کانادا بیاورند.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای مسافرتی کانادا، ویزای اقامت موقت (TRV) شناخته می شود و یک سند رسمی است که در پاسپورت شما قرار می گیرد. این سند که توسط دفتر ویزای کانادا صادر شده است و اثبات می‌کند که متقاضی شرایط لازم برای اقامت موقت در کانادا به عنوان یک توریست را دارد. اخذ ویزای توریستی کانادا قبل از آمدن به این کشور ضروری است، چرا که نمیتوان آنرا داخل کشور دریافت کرد.

در حال حاضر بیش از ۵۰ برنامه برای مهاجرت به کانادا در دسترس است. به همین دلیل مسیر هر فرد برای ویزا گرفتن متفاوت است.

 جهت اخذ ویزای توریستی باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • به هیچ عنوان قصد کار کردن در کانادا را نداشته باشید مگر اینکه برای کار کردن شما در این کشور مجوزی از سوی یک مقام رسمی صادر شده باشد.
  • در سلامتی کامل باشید.
  • ورود شما به کانادا خطری برای امنیت این کشور نداشته باشد.
  • سابقه کیفری نداشته باشید.
  • مدارکی ارائه دهید که اثبات کند تمکن مالی کافی برای حمایت از خود و خانواده خود در طول اقامت خود در کانادا را دارید.
  • با کشور خود ارتباط داشته باشید و افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از اتمام مهلت اقامت در کانادا، این کشور را ترک خواهید کرد.

برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)

برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)، یک برنامه مهاجرتی است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده باشند اجازه می دهد تا به طور دائم به این کشور مهاجرت کنند. برای دریافت مجوز اقامت از طریق برنامه تجربه کار کانادایی، باید در کانادا باشید.

درخواست پناهندگی

فرد پناهنده می تواند به محض ورود به کشور کانادا در پورت ورودی، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) و یا در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست پناهندگی دهد. فرد پناهنده باید نشان دهد که به چه علتی نمیتواند به کشور خود بازگردد.

چگونه از ایران به کانادا مهاجرت کنیم؟

اصلی‌ترین راه مهاجرت ایرانیان به کانادا به عنوان نیروی کار ماهر و از طریق برنامه اکسپرس اینتری است. کانادا در نظر دارد تا سالانه حدود 110000 نفر مهاجر جدید را از طریق برنامه اکسپرس اینتری پذیرش کند. در سال 2019، ایرانیان هشتمین ملیت پیشرو در بین متقاضیان موفق به مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری بودند. اکسپرس اینتری، فرآیندی دو مرحله‌ای است.

در مرحله اول، باید ثابت کنید که شما واجد شرایط قرارگیری در یکی از ۳ برنامه‌ی مدیریت شده تحت سیستم اکسپرس اینتری هستید:

  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)
  • برنامه تجربه کار کانادایی (CEC)

اگر شما قبلا در کانادا زندگی نکرده باشید، به احتمال زیاد بهترین راه برای واجد شرایط شدن شما برای برنامه اکسپرس اینتری،‌ برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) خواهد بود. بعد از تایید واجد شرایط بودن شما برای اکسپرس اینتری، میتوانید به مرحله دوم بروید.

در مرحله دوم، شما پروفایل خود را در وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) آپلود میکنید. این اداره پروفایل شما و مواردی اعم از سن، میزان تحصیلات، مهارت‌های زبانی، تجربه کاری، اینکه آیا قبلاً در کانادا کار کرده‌اید یا تحصیل کرده‌اید، آیا پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی دارید و اینکه آیا استان یا قلمرویی در کانادا شما را دعوت کرده است که به حوزه قضایی آنها مهاجرت کنید، را ارزیابی می کند.

تقریبا هر دو هفته یکبار، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری را برگزار می کند که در آن از متقاضیانی که بالاترین امتیاز CRS را اخذ کرده باشند دعوت میشود تا برای دریافت مجوز اقامت دائم کانادا درخواست دهند. متقاضیانی که دعوت‌نامه ارائه درخواست یا ITA اکسپرس اینتری کانادا را دریافت میکنند، ۶۰ روز مهلت خواهند داشت تا درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا ارائه کنند. زمانی که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا با درخواست شما موافقت کند میتوانید به کانادا مهاجرت کنید.

برچسب ها: مهاجرت ، کانادا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان