تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

کنایه‌های جدید قلعه‌نویی به فرهاد مجیدی و استقلال

امیر قلعه‌نویی به تازگی با اشاره به بودجه استقلال در فصل جاری صدرنشینی این تیم را زیر سوال برده است.

امیر قلعه‌نویی

رویداد۲۴ داستان امیر قلعه‌نویی با استقلال از آن دست عاشقانه‌های پیچیده است. او پرافتخارترین مربی لیگ برتر ایران است و استقلال در این لیگ، هرچه قهرمانی دارد را با همین امیر قلعه‌نویی به دست آورده است. با این حال، جدایی امیر از استقلال طولانی مدت شده و او پیش‌تر اشاره کرده که گویی دستوری از بالا رسیده تا قلعه‌نویی دیگر در استقلال حضور نداشته باشد.

این ادعای مردی است که آخرین بار در فصل دوازدهم با استقلال قهرمان لیگ برتر شده است. آن قهرمانی آخرین قهرمانی امیر و صدالبته، آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر بود. آن فصل، استقلال یک چهره ویژه هم داشت؛ فرهاد مجیدی. فرهاد بازوبند کاپیتانی تیم استقلالی را بر بازو می‌بست که هدایتش را امیر قلعه‌نویی عهده‌دار بود. نتیجه آنکه در آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر، پای یک چهره دیگر هم در میان است؛ همان مردی که این روز‌ها سرمربی استقلال است و تیمش فعلا صدرنشین لیگ برتر ایران است.

صدرنشینی مقتدرانه و بدون شکست استقلال در این فصل، حواشی زیادی به همراه داشته است. رقبای این تیم از سود فرهاد مجیدی از سوت داوران حرف زده و عده‌ای از جمله همین امیر قلعه‌نویی، این صدرنشینی را برای مجموعه بزرگی مثل استقلال موفقیت نمی‌داند! قلعه‌نویی که از زمان بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال آنهم در قالب یک مربی، کنایه‌های تندوتیزی به سرمربی جوان آبی‌ها زده، در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که صدرنشینی تیمی که با ۲۰۰ میلیاردتومان بسته شده، هنر نیست. او در گفت و گویی تصویری با اشاره به روز‌های سخت خودش در استقلال، عنوان کرده، هنر آن است که تیم را از رتبه سیزدهم جدول بگیری و قهرمان کنی نه اینکه با ۲۰۰ میلیارد بوجه، به صدر جدول برسی. قلعه‌نویی به این موضوع اشاره کرده که این رقم حرف خودش نیست و طبق اظهارات مسئولان باشگاه استقلال پیش از پذیره نویسی در بورس است.

بیانیه جدید استقلال علیه قلعه‌نویی

صحبت‌های جدید امیر قلعه‌نویی به مذاق مسئولان باشگاه استقلال خوش نیامده و بخش رسانه‌ای این باشگاه با صدور متنی کوتاه، صحبت‌های امیر قلعه‌نویی را «شائبه‌برانگیز و غیرحرفه‌ای» خوانده است. در بیانیه کوتاه استقلال آمده است: «صحبت‌های سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر درباره مسائل مالی باشگاه استقلال در مقطعی که این باشگاه در کورس قهرمانی قرار دارد، شائبه‌برانگیز و غیرحرفه‌ای است. باشگاه استقلال می‌تواند در نقطه مقابل اطلاعات فراوانی را درباره برخی هزینه‌های انجام شده در لیگ برتر منتشر کند، اما انتشار این مسائل را رسم اخلاق نمی‌داند؛ بنابراین انتظار می‌رود که سایر تیم‌ها نیز به اصول حرفه‌ای پایبند باشند و فقط درباره مسائل تیم خود اظهارنظر کنند».

قلعه‌نویی در شرایطی در این برهه دوباره علیه صدرنشینی استقلال صحبت کرده و آن را به طور زیرپوستی، بی‌ارزش عنوان کرده که برای چندمین بار است که در همین فصل با فرهاد مجیدی، به چالش می‌خورد. مهمترین اتفاقی که در این فصل بین قلعه‌نویی و باشگاه استقلال رقم خورد مربوط به شکایت این باشگاه از گل‌گهر برای استفاده از اریک بانیاما، بازیکن گابنی، سیرجانی‌ها بود. آن شکایت باعث شد تا نتیجه بازی مساوی گل‌گهر و استقلال با رای کمیته انضباطی، ۳ بر صفر به سود تیم فرهاد مجیدی شود. مجموعه گل‌گهر اعتقاد داشتند که این رای برای واریز امتیاز به حساب تیمی خاص است که منظور آن‌ها استقلال بود.


بیشتربخوانید: قلعه‌نویی – استقلال؛ قصه پرتکرار پنالتی‌ها


این موضوع اندکی بعد به کنفرانس خبری فرهاد مجیدی کشیده شد تا او هم کنایه‌های تندوتیزی مطرح کند؛ کنایه‌هایی که گفته می‌شود منظورش امیر قلعه‌نویی است. مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی استقلال و هوادار در جواب خبرنگاران مبنی بر واریز ۲ امتیاز رای حاصل از تصمیم کمیته انضباطی، صحبت‌های طعنه‌آمیزی انجام داد و گفت: «دو امتیاز نه تیمی را قهرمان می‌کند و نه شانس قهرمانی را از تیمی می‌گیرد. در مورد مسائل کلی می‌خواهم چیزی در مورد خودم بگویم. نمی‌دانم چندین سال مربیگری خواهم کرد، اما وقتی به یک برنامه تلویزیونی مثل برنامه نود عادل فردوسی‌پور یا شب‌های فوتبال آقای توتونچی دعوت شدم و آنجا روی صندلی نشستم و روی تابلو قهرمانی‌هایم را گذاشتند تا ببینیم، ترجیح می‌دهم یک قهرمانی داشته باشم، اما قهرمانی پاکی باشد». صحبت از «قهرمانی پاک» بسیاری را برآن داشت تا اینطور ارزیابی کنند که منظور فرهاد مجیدی قهرمانی‌هایی بوده که امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر به دست آورده است.

قلعه‌نویی هم، اما چندی بعد، دوباره کنایه‌ای به فرهاد مجیدی زد و سبک بازی استقلال با این مربی را زیرسوال برد؛ او در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش با پرسپولیس، در پاسخ به این پرسش که چرا گل‌گهر تا به حال پرسپولیس را شکست نداده، با کنایه‌ای زیرپوستی به سبک بازی استقلال و فرهاد مجیدی گفت: «ما به خدا توکل می‌کنیم و مامور به تکلیف هستیم و تلاش می‌کنیم. شرایط تیمی عالی داریم وامیدوار هستیم پیروز بشویم. مهم این است که بازی‌هایی که من با پرسپولیس داشتم بازی‌های پرگل بوده است. مردم از بازی‌های پر گل لذت می‌برند. حتی اگر از تیم مقابل ضعیف‌تر هستید نباید طوری بازی کنید گل زده کم شود. من هرجایی مثل تیم ملی بودم تیم‌های من گل زیادی زده‌اند و به دنبال فوتبال تهاجمی هستیم. بعضی‌ها به دنبال این هستند لذت فوتبال را بگیرند.»

ریشه در گذشته

اینطور نیست که امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی به تازگی با یکدیگر به مشکل برخورده باشند. ریشه اختلافات این دو به سال ۸۷ برمی‌گردد که قلعه‌نویی آرش برهانی و سیاوش اکبرپور را به فرهاد مجیدی برای بازی در خط حمله استقلال ترجیح می‌داد. با این حال، این اختلاف درست در همان ابتدای فصل دوازدهم که آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر است، بیشتر به چشم آمد. قلعه‌نویی سرمربی وقت استقلال که با درخواست هواداران برای بازگشت فرهاد مجیدی روبرو شده بود صراحتا گفت که «فرهاد مجیدی را نمی‌خواهم». او اعتقاد داشت مجیدی به سبک بازی استقلال نمی‌خورد. فرهاد مجیدی هم اندکی بعد با بیان این موضوع که شاگرد مکتب حجازی است و حاضر نیست با هرکسی کار کند، علنا اختلاف نظرش با قلعه‌نویی را برجسته کرد. در کمال ناباوری، اما در نیم فصل، قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی را به استقلال دعوت کرد و بازوبند کاپیتانی را بر بازوی او بست. مجیدی هم بدون اشاره به صحبت‌های پیشین به استقلال برگشت و با این تیم قهرمان لیگ برتر و در انتهای همان فصل خداحافظی کرد. دلیل نزدیک شدن این دو چهره درگذشت مادر قلعه‌نویی و حضور مجیدی در منزل قلعه‌نویی برای گفتن تسلیت بود.

اختلاف آن دونفر، فصل بعد، فصل سیزدهم، با انتشار پستی از فرهاد مجیدی که در لفافه قلعه‌نویی را «بی‌کفایت‌ترین کادر فنی باشگاه استقلال» توصیف کرده بود وارد فضای دیگری شد. مجیدی آن روز‌ها وعده داده بود که به زودی بی‌کفایت‌ترین اعضای هیئت مدیره و کادرفنی تاریخ باشگاه استقلال از کار برکنار می‌شوند و استقلال دوباره به روز‌های اوج برمی گردد.

با این حال از همان زمان تا وقتی که مجیدی در قامت سرمربی به استقلال برگشته بود، اختلاف نظر دیگری به چشم نیامده بود. فارغ از جدل‌های لفظی که این دو نفر در این فصل با یکدیگر داشته‌اند، فرهاد مجیدی فصل پیش هم فراموش نکرده بود به امیر قلعه‌نویی کنایه بزند. مرداد ۱۴۰۰، فرهاد مجیدی پس از پیروزی ۲ بر یک استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان با اشاره غیرمستقیم به سبک بازی تیم‌های قلعه‌نویی از این گفت که برای مربیگری علم هم نیاز است. او در واکنش به اظهارات امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه آبی‌پوشان در چهار دیدار گذشته با تیم او از اشتباهات داوری سود بردند، گفت: «نظری درباره صحبت‌های قلعه‌نویی ندارم، اما فکر می‌کنم امروز برای بردن علاوه بر عشق و صداقتِ مربیگری، نشان دادم علم مربیگری هم تأثیرگذار است.»

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
رزسفید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
3
فرهادوتمام استقلالی های باغیرت تنها کاری که بایددر این برهه انجام بدن تاقهرمانیمون تو کورس بمونه اینه که به کری خونی و صحبت های اطرافیان و بدخواهان ترتیب اثرندن چون همه میخان روحیه تیم رو ضعیف کنن وبه استقلال ضربه بزنن
درود برمجیدی
مجیدی دوستت داریم به کوری چشم دشمنانمون
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
ژنرال:
جهاد تبیین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
1
سلام ای کاش انرژی که قلعه نویی برای به حاشیه بردن اس اس به کار می گرفت در بازی‌های که با لنگ بازی داره استفاده می کرد و برای یکبار هم که شده پرسپولیس را به چالش می کشید نه تیم آبی را بعدا هم از کاش ادعای عشق به استقلال را نمی کرد آقای فرهاد مجیدی اصلا و ابدا به حرف بدخواهان و دشمنان مکتب ناصرحجازی و پورحیدری توجه نکن و فقط و فقط و فقط به خوشحالی طرفداران تیم استقلال فکر کن یاحق خیامی یزد
تاج کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
0
1
اتفاقا کار مجیدی عالی بوده یادتون رفته کل عناصر حجومی استقلال اول فصل رفتند همه میگفتن دیگه تیم داغون شد اما با بازیکن‌های جدید روز به روز بهتر شد نیم فصل سه نفر از بهترین دفاعهای تیم رو از دست دادیم اما باز تیم خوب موند.امیرخان با تیمی قهرمان شد که کلی بازیکن تاپ و ملی پوش داشت.اگه هم آمار و نظرات کارشناسان رو نگاه کنیم که حداقل هشت امتیاز استقلال از داوری ضرر کرده پس خواهشا اکه استقلالی هستید تمرکز تیم رو بهم نزنید هوادار میفهمه پس مقابل هوادار قرار نگیرید فعلا تیم از انتظارات بهتر بوده وایشالا قهرمان میشه تو اولین سال بعد از بابا مسعود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
1
0
غلط کردن هر سشون،استقلال واستقلالی وفرهادمجیدی ،عروس عربا
......
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
آقای قلعه نویی!
اگر استقلال بازیکنان خوبی داره همش به خاطر آنالیز و دقت و حرفه ای بودن آقای مجیدیه که تونست بازیکنای جوونو از فولاد و سایپا و ... جذب کنه
شما چرا نمیتونید با گلچین بازیکن های کل تیمای لیگ برتری که جذبشون کردید کاری از پیش ببرید؟
بیاید راجع به گلگهر صحبت کنیم بماند که قهرمانیتون با استقلال با چه بازیکنای خوبی و بعد از چه مدتی انجام شد
مگه قاسمی نژاد بازیکن بدیه؟ مگه زکی پور بازیکن بدیه؟ مگه سعید صادقی بازیکن بدیه؟
مشکل اینه که شما نمیتونی استقلال رو بدون خودت ببینی
آقای قلعه نویی!
شما به عنوان یه فردی که توی استقلال بازی و مربیگری کردی موظفی که احترام تیم سابقتو نگه داری
موظفی که آرامش تیم سابقتو حفظ کنی
این خیلی جالبه که شما به عنوان سرمربی گلگهر فقط با استقلال کار داری و حاشیه سازی میکنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان