تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

فرانسه: اتحادیه اروپا فردا چهارشنبه، روسیه را تحریم می‌کند

روسیه اتهامات مطرح شده علیه این کشور مبنی بر دست داشتن در قتل عام غیرنظامیان از جمله در شهر بوچا را رد کرده است.

فرانسه: اتحادیه اروپا فردا چهارشنبه، روسیه را تحریم می‌کند

رویداد۲۴ «کلمنت بوون» وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا به احتمال قوی روز چهارشنبه دور جدید تحریم ها علیه روسیه را اعمال می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وی پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در شمال اوکراین به دست نیروهای روسی، تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید به سرعت در زمینه واردات گاز و زغال سنگ از روسیه اقدام کند.

روسیه اتهامات مطرح شده علیه این کشور مبنی بر دست داشتن در قتل عام غیرنظامیان از جمله در شهر بوچا را رد کرده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت مسکو روز سه شنبه اسنادی را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار می دهد که نشان می دهد نیروهای روسی در این کشتارها دخالتی نداشته اند.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲میلادی(دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

روسیه که اقدام خود را در اوکراین «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، هدف خود از حمله به این کشور را نازی زدایی دانسته است. اما اوکراین و غرب این تهاجم را غیرقانونی و غیرقابل توجیه می دانند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان