تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱

چین پشت روسیه را خالی می‌کند؟

پیشتر دولت آمریکا به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه» هشدار داده بود.

چین پشت روسیه را خالی می‌کند؟

رویداد۲۴خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت چین از انعقاد قرارداد‌های جدید نفتی با روسیه اجتناب می‌کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که با وجود تخفیف‌های زیاد، دولت چین حاضر به بستن قرارداد‌های جدید نفتی با روسیه نیست.

منابع آگاه به علت خودداری چین از انعقاد قرارداد نفتی با روسیه اشاره‌ای نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد پکن به دلیل إعمال تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه، این تصمیم را گرفته باشد.

پیشتر دولت آمریکا به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه» هشدار داده بود.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته بود: «ما از نزدیک میزان واقعی حمایت مالی و اقتصادی چین از روسیه را دنبال می‌کنیم. ما به پکن اطلاع داده‌ایم که به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد تا برای جبران خسارات اقتصادی روسیه تلاش کند».

وی بدون این‌که مشخص کند که آیا ایالات متحده آماده اعمال تحریم‌ها علیه پکن است یا خیر، اظهار داشت که «چنین تلاش‌هایی برای کشور چین عواقب خواهد داشت».

وزارت امور خارجه چین هم پاسخ داد که آمریکا اگر واقعا می‌خواهد به اوکراین کمک کند، باید رویکرد تحریم‌محور خود را در قبال روسیه کنار بگذارد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: اگر آمریکا واقعاً می‌خواهد به کاهش تنش در اوکراین کمک کند، باید از ریختن بنزین بر روی آتش دست بردارد، چماق تحریم‌ها را کنار بگذارد، از سخنان و اقدامات قهری خودداری کند و واقعاً به صلح و گفتگو تشویق نماید.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، چین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان