تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

تعرفه‌ نجومی ویزیت پزشکان در ۱۴۰۱

تعرفه‌های ویزیت پزشکان از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌هاست که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد. چرا که با این نرخ بسیاری از مردم دیگر نمی‌توانند حتی به پزشک عمومی مراجعه کنند و از مشکلات و بیماری‌های خود باخبر شوند.

تعرفه‌ ویزیت پزشکان در ۱۴۰۱

رویداد۲۴ تعرفه‌های ویزیت پزشکان مختلف از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌ها است که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد و از طرف دیگر اگر افزایش نیابد، به ضرر پزشکان تمام می‌شود.

در این میان عده‌ای اصرار به کاهش نرخ تعرفه های پزشکی دارند که منجر به مخالفت پزشکان و سازمان نظام پزشکی شده است. سیدمؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران دیروز در مخالفت با کاهش تعرفه‌ها گفت: «مردم توان پرداخت ندارند و لذا خدمات را باید ارزان دریافت کنند و این ارزانی باید از جیب پزشکان محقق شود! چراکه بیمه‌ها حاضر نیستند بهره‌وری خود را افزایش دهند. مگر می‌شود؟ یک ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال جدید بلاتکلیف باقی مانده است‌. مسئولان می‌گویند مردم پول ندارند، بیمه‌ها هم می‌گویند پول نداریم و در شرایطی که تورم ۵۰ درصدی بر کشور حاکم است، ارائه خدمات با کیفیت با تعرفه‌های فعلی نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان پذیر نیست. پس راه حل چیست؟»

در زیر می‌توانید تعرفه‌های پیشنهادیِ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را ببینید. نرخ ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص، کمی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان.

تعرفه‌ ویزیت پزشکان در ۱۴۰۱

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تعرفه های پزشکی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان