تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

بایدن با اعلام کمک ۸۰۰ میلیونی به اوکراین: جنگ به مرحله حساس رسیده

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که بامداد امروز در کاخ سفید با دنیز اشمیهال، نخست وزیر اوکراین گفتگو کرده است. اشمیهال برای دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و اوکسانا مارکارووا، سفیر اوکراین به واشنگتن سفر کرده است.

حمله روسیه به اوکراینرویداد۲۴ بایدن گفت: «اکنون دیگر برای دنیا آشکار شده که روسیه کارزار خود را برای تصرف قلمرو جدید در شرق اوکراین به راه انداخته است. ما اکنون در مرحله‌ای حساس از زمان هستیم، یعنی زمانی که آنها می‌خواهند زمینه را برای مرحله بعدی جنگ فراهم کنند.»

بایدن همچنین گفت: «امروز اعطای کمک ۸۰۰ میلیون دلاری را به هدف تقویت بیشتر توانایی اوکراین برای جنگ در شرق، در منطقه دونباس، اعلام می‌کنم.»

وی با اظهار این که «پوتین هرگز نخواهد توانست اوکراین را اشغال کند»، گفت که آمریکا و متحدانش «با بیشترین سرعت ممکن» برای ارائه تسلیحات به نیروهای اوکراینی برای دفاع از کشورشان اقدام می‌کنند.

به گفته کاخ سفید، کمک ۸۰۰ میلیون دلاری جدید از جمله شامل «تسلیحات سنگین، ده‌ها خمپاره‌انداز، ۱۴۴ هزار مهمات و نیز پهپاد» خواهد بود.


بیشتر بخوانید: زلنسکی: از غرب خسته شدم!


دولت بایدن همچنین روز پنجشنبه برنامه جدیدی به نام «اتحاد برای اوکراین» را اعلام کرد که شامل تسریع در روند پذیرش پناهندگان اوکراینی در آمریکاست.

جو بایدن همچنین ادعای پوتین مبنی بر کنترل شهر ماریوپل اوکراین را «مشکوک» خواند و گفت: «کنترل او بر ماریوپل مشکوک است. هنوز هیچ مدرکی مبنی بر سقوط کامل ماریوپل وجود ندارد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جو بایدن ، اوکراین
نظرات شما
پیشخوان