تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

آخرین خبرها از جنگ روسیه و اوکراین/ افزایش تنش در مولداوی

 به نقل از سی ان ان، دوشنبه حمله موشکی به ساختمان امنیتی در جمهوری خودخوانده ترانس نیستریا باعث افزایش بحران در مولداوی شد و رئیس جمهور تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت را داد.

آخرین خبرها از جنگ روسیه و  اوکراین/ افزایش تنش در مولداوی
رویداد۲۴ مقامات اوکراینی می‌گویند مولداوی هدف بعدی روسیه بوده و مسکو قصد بازکردن جبهه جدید در آنجا را دارد. همچنین ویدئوی جدیدی از بوچا ثابت می‌کند سربازان روس هنگام کشتار غیرنظامیان در شهر حضور داشتند.

 به نقل از سی ان ان، دوشنبه حمله موشکی به ساختمان امنیتی در جمهوری خودخوانده ترانس نیستریا باعث افزایش بحران در مولداوی شد و رئیس جمهور تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت را داد.

دیروز نیز پل ارتباطی روی رودخانه دنیستر با موشک‌های کروز روسیه خراب شد و بامداد امروز چهارشنبه نیز این پل مجددا هدف قرار گرفت.

پل جاده‌ای و راه آهن مذکور اودسا را به گوشه جنوب غربی اوکراین در مرز مولداوی وصل می‌کند.


بیشتر بخوانید: برنده جنگ روسیه و اوکراین را رسانه‌ها مشخص می‌کنند؟


آرستوویچ مشاور زلنسکی معتقد است مقامات روسیه اشغال مولداوی را ضرورت می‌دانند.

ویدئوی جدیدی از حضور ارتش روسیه در بوچا در زمان کشتار غیرنظامیان و اجساد رها شده در کف خیابان به گفته اندرسون کوپر خبرنگار سی ان ان ثابت می‌کند پوتین دیروز به دبیرکل سازمان ملل در این باره دوباره دروغ گفت.

این ویدئو در روز‌های ۱۲ و ۱۳ مارس ضبط شده و دیروز پوتین دلیل قطع مذاکرات صلح با اوکراین را انتشار تصاویر بوچا دانست و ضمن فیک بودن کشتار در بوچا تقصیر را به گردن طرف مقابل انداخت.

امروز در حالی در خرسون رفراندوم برگزار می‌شود که مردم در حال فرار از منطقه بوده و مقامات اوکراینی آن را ساختگی می‌دانند.

روسیه قصد ایجاد جمهوری خرسون را دارد.

درگیری‌ها در شرق اوکراین در دونتسک و لوهانسک ادامه دارد و حملات روس به یک مدرسه، بیمارستان و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب وارد کرد.

از امروز صادرات گاز به لهستان و بلغارستان قطع می‌شود.

گازپروم اعلام کرده است مقامات این دوکشور از پرداخت گازب‌ها با روبل خودداری کرده‌اند.

هرچند بوریس جانسون گفت فکر نمی‌کند روسیه از سلاح اتمی استفاده کند، اما زلنسکی می‌گوید بی احتیاطی روس‌ها در نیروگاه چرنوبیل بی مهابا بودن کرملین در استفاده از تسلیحات اتمی را نشان می‌دهد.

گوترش دبیر کل سازمان ملل دیروز یک ساعت با پوتین حرف زد.

وی قرار است فردا با زلنسکی دیدار کند.

برخی مقامات دیپلماتیک آمریکا نیز به شهر لویو بازگشته‌اند.

آلمان به اوکراین تسلیحات سنگین می‌دهد و آمریکا نیز در حال تشکیل مرکز کنترل نظامی در آلمان برای اداره تحولات اوکراین و مدیریت ارسال تسلیحات به این کشور است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان