تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

پوشش امداد خودروی بیمه تجارت‌نو رونمایی شد

بیمه تجارت‌نو در راستای توسعه خدمات شرکت، تلاش کرده تا خدمات بدیع و متنوع از جمله اپ دریافت خدمات، بازدید آنلاین بیمه‌های بدنه و ارزیابی آنلاین خسارت را ارائه کند، یکی از جدیدترین‌های آن‌ها پوشش امداد خودرو است.

اخبار بیمه تجارت نو

رویداد۲۴ به گزارش روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو؛ وحید دانش کیا، سرپرست بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت‌نو بابیان مطلب فوق در خصوص تغییرات قوانین و آیین‌نامه‌های بیمه‌های خودرو گفت: قوانین و آیین نامه‌ها در سال گذشته تغییر خاصی نداشته و قانون شخص ثالث مصوب سال ۹۵ و آیین نامه‌های سال‌های بعد کماکان در حال اجرا و بهینه سازی است.

او در خصوص صدور الحاقیه افزایش تعهدات در سال جاری گفت: بیمه‌نامه‌هایی که تاریخ شروع آن‌ها سال ۱۴۰۰ است نیاز به الحاقیه ندارند، اما با توجه به تاخیر در اعلام دیه برای سال جدید بیمه نامه‌هایی که از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ تا ۱۴۰۱/۰۱/۰۸ شروع شده اند اجبارا با تعهدات سال قبل صادر شده و دارندگان بیمه نامه‌های فوق بایستی به منظور دریافت الحاقیه افزایش تعهدات به شرکت بیمه مراجعه و الحاقیه افزایش تعهدات اخذ نمایند.

دانش کیا در مورد نسبت افزایش حق بیمه با تعهدات اظهار کرد: افزایش دیه و حق بیمه به نسبت مساوی افزایش نیافته است، در سال ۱۳۹۹ دیه حدود ۴۵ درصد افزایش یافت، اما تعرفه‌ها حدود ۳۸ درصد اضافه شد که هفت درصد تفاوت اصطلاحا تخفیف کرونایی اعلام شد. در سال جاری نیز ۲۵ درصد افزایش دیه رخ داد، ولی حق بیمه‌ها ۲۱ درصد افزایش یافت که از دلایل اصلی آن توجه مسئولان ذیربط به قدرت خرید شهروندان و تشویق به خرید بیمه نامه است.

دانش کیا در برابر این پرسش که بیمه تجارت‌نو برای بیمه شخص ثالث و بدنه برای ترغیب مشتریان برای دریافت بیمه نامه شرکت چه اقداماتی انجام داده است، پاسخ داد: در سال ۱۴۰۱ تلاش شده علاوه بر طرح‌های پرداخت اقساطی خصوصا طرح وام-بیمه (پرداخت اقساط ۱۲ ماهه تا سقف ۱۰ میلیون تومان)، خدمات بیشتر و متنوع‌تر به بهترین شکل ارائه شود.

دانش کیا در مورد خدمات جدید بیمه تجارت‌نو گفت: از اقدامات جدید شرکت پوشش امداد است. اگر حادثه‌ای رخ دهد به روش‌های مختلف ازجمله اپ شرکت یا تماس با شماره ۹۶۹۹۰ اعلام خسارت شده و در صورت نیاز درخواست امداد می‌شود. درصورت غیرقابل حرکت بودن خودرو، خودرو تا تعمیرگاه حمل و در صورت داشتن سرنشین نیز امداد بیمه تجارت نو سرنشینان خودرو را به اولین شهر منتقل می‌نمایند.

وحید دانش کیا، سرپرست بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت‌نو در خصوص خرید بیمه بدنه برای خودرو‌های نامتعارف تصریح و توصیه کرد: در سال ۱۴۰۱ دیه در ماه حرام ۸۰۰ میلیون تومان تعیین شده که بر اساس قانون حداقل تعهدات برای خسارت مالی ۲۰ میلیون تومان و طبق ماده هشت قانون بیمه شخص ثالث قیمت خودروی متعارف حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

برای مثال خودرویی را در نظر بگیرید که به یک خودرو سواری (مثلا سراتو) برخورد می‌کند در حالیکه راننده سراتو غیرمقصر است و سپر و چراغ عقب آن آسیب دیده، چون قیمت سراتو از ۴۰۰ میلیون تومان بیشتر است خودروی نامتعارف محسوب می‌گردد بنابراین طبق قانون خسارتی که به وی تعلق می‌گیرد خسارت وارد بر سپر عقب و چراغ خودروی متعارف (مثلا دنا) است و الباقی خسارت بعهده مالک سراتو است و مقصر هیچ تعهدی نسبت به جبران آن ندارد. در این حالت الباقی خسارت با داشتن بیمه بدنه بیمه تجارت نو قابل جبران است؛ لذا به دارندگان این خودرو‌ها اکیدا توصیه می‌گردد جهت اطمینان خاطر بیمه بدنه ابتیاع نمایند.

منبع: پورتال بیمه تجارت نو

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار بیمه
نظرات شما
پیشخوان