تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی اساسی از بورس در هفته آینده

بورس روز گذشته با روند نوسانی توانست روی سطح یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد ایستاد. به گفته کارشناسان با توجه به تعطیلات هفته آینده معاملات روندی متعادل و روبه‌بالا را تجربه خواهند کرد.

پیش‌بینی اساسی از بورس در هفته آینده

رویداد۲۴ شاخص بورس روز گذشته در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد صعود کند. در نهایت ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در رقم یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد ایستاد.

امیر شاهکرمی، کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: به علت عید فطر هفته آینده بورس نیمه تعطیل است و احتمالا در سه روز کاری روند متعادل رو به بالایی را تجربه کند.

وی توضیح می‌دهد: با نگاه به معاملات چند روز اخیر، گویا بورس تمایل به اصلاح جدی ندارد و گردش پول میان صنایع را به عنوان استراتژی خود انتخاب کرده است. سیاستی که نوید بازاری خوب و متعادل را در آینده نه چندان دور داده و امید‌ها را برای رسیدن شاخص کل به سقف دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را تا پایان سال ۱۴۰۱ تقویت کرده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات نخستین عرضه اولیه سال جاری


این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ شاخص کل با ۱ درصد تغییر مثبت توانست به عدد یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد برسد. گروه‌­های خودرویی، غذایی و انبوه سازی توانستند بیشترین حجم معاملات را به خود تخصیص دهند. همچنین عرضه اولیه آسیاتک امروز کمی فشار به بورس وارد کرد.

شاهکرمی اظهار می‌کند: تعیین و تکلیف برجام آینده بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برجام و گشایش‌­های اقتصادی آن می‌­تواند بهبود تراز تجاری شرکت‌های صادراتی و تسهیل در تامین مواد اولیه را برای سایر شرکت‌­های تولیدی را در پی داشته و مشکلات صنعت بانکداری ایران را نیز تا حدودی مرتفع کند. اما به نظر می‌رسد در حال حاضر طرف‌­های درگیر در مذاکرات تصمیم قاطع برای رسیدن به توافق را ندارند و گذشت زمان را به عنوان یک رویه مشترک انتخاب کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: قیمت­‌های جهانی کامودیتی­‌ها عامل دیگری است که روی بورس اثرگذار است. سیاست­‌های فدرال رزرو آمریکا، جنگ روسیه و اوکراین و شیوع مجدد کرونا در چین عواملی هستند که عامل نوسان بازار‌های جهانی شده‌اند. با توجه به آنکه بازار سرمایه ایران به قیمت جهانی نفت بیش از سایر کامودیتی­‌ها عکس العمل نشان می‌­دهد و طی روز‌های اخیر قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار در حال معامله است، نوسانات قیمت کامودیتی­‌ها را نمی­‌توان به عنوان یک تهدید برای بازار سرمایه به حساب آورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان