تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اوکراین: ۲۲هزار سرباز روسی را کشتیم

ستاد کل اوکراین اعلام کرد، نیرو‌های اوکراینی ۹۷۰ تانک روسی، ۲ هزار و ۳۸۹ خودروی زرهی، ۴۳۱ سامانه توپخانه و ۱۵۱ سامانه راکت پرتاب چندگانه را منهدم کردند.

حمله روسیه به اوکراینرویداد۲۴ دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای ادعا می‌کند ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روس را کشته است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که ارتش این کشور در جنگ با روسیه بیش از ۲۲ هزار سرباز روسی را کشته است.

ستاد کل نیروهای نظامی اوکراین در این بیانیه گفت: حداقل ۲۲ هزار و ۸۰۰ سرباز روسی تاکنون در اوکراین کشته شده است.

ستاد کل اوکراین اعلام کرد، نیروهای اوکراینی ۹۷۰ تانک روسی، ۲ هزار و ۳۸۹ خودروی زرهی، ۴۳۱ سامانه توپخانه و ۱۵۱ سامانه راکت پرتاب چندگانه را منهدم کردند.

طبق این بیانیه ادعا شده است که نیروهای اوکراینی همچنین ۱۸۷ فروند هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۷۱ سامانه پدافند هوایی، ۱۶۸۸ خودرو، ۸ کشتی، یک قایق تندرو سبک، ۷۶ خودروی سوخت‌رسان و ۲۱۵ هواپیمای بدون سرنشین روسی را نیز منهدم کردند.

ارتش روسیه ۴۰۰ سرباز دیگر را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داده است.


بیشتر بخوانید: بایدن با اعلام کمک ۸۰۰ میلیونی به اوکراین: جنگ به مرحله حساس رسیده


بر اساس برآوردهای سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه، حداقل ۲ هزار و ۷۸۷ غیرنظامی کشته و ۳ هزار و ۱۵۲ نفر دیگر زخمی شده اند. اعتقاد بر این است که تلفات واقعی بسیار بیشتر است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره داخلی شده اند و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشورهای دیگر گریخته اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
0
حتما
نظرات شما
پیشخوان