تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت روز معلم

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت روز معلم

رویداد۲۴ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد 

در حالی امسال به استقبال روز معلم می‌رویم که شرایط و وضعیت معلمان با سال‌های قبل تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. معمولا در تقویم سال، روز معلم روز تکریم از قشر عظیم و گسترده معلمان در سرتاسر ایران بوده، ولی امسال چند روز قبل تعداد کثیری از فعالان صنفی معلمان را احضار، دستگیر و به زندان بردند تا از کنش‌های احتمالی معلمان در این روز جلوگیری شود.

در این روز‌ها معلمان به دلیل وجود ضعف‌های آشکار مدیریتی و نبود حکمرانی خوب بر وزارت آموزش و پرورش؛ مشکلات و فشار‌های متعددی بر خود حس می‌کنند بطوریکه وضعیت زندگی و معیشت آن‌ها با چالش‌های جدی مواجه گردیده است.

علاوه براین عملکرد دولت و بویژه وزارت آموزش و پروش در قبال اجرای قانون رتبه بندی معلمان، بقدری ضعیف و پرچالش بوده که نه تنها نتوانسته آرامشی را در بین معلمان ایجاد کند بلکه بر شدت اعتراضات آن‌ها به عملکرد‌های موجود افزوده است.

بسیار جای تعجب است که چرا دولت بر ادامه یک مسیر غلط و خسارت بار تاکید می‌ورزد. نظام مدیریتی بزرگترین وزارتخانه کشور با انتخاب افراد فاقد تجربه مدیریتی در مدیریت‌های کلان و ضعف عملکرد مشهود، با چالش‌های بسیار جدی مواجه است.

حاکمیت و دولت باید به اعتراضات گسترده و پر تکرار معلمان، پاسخ در خور و شایسته بدهند. مصلحت کشور بر حمایت از معلمان و پاسخگویی به دغدغه‌ها و نگرانی‌های گسترده آنهاست.

در آستانه روز ۱۲ اردیبهشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار استاد مرتضی مطهری، استاد دکتر علی شریعتی، دکتر خانعلی روز معلم را به تمامی معلمان و اساتید سراسر کشور تبریک عرض نموده و از مسئولان کشور می‌خواهیم که رویه غلط گذشته را تغییر داده و ضمن عذرخواهی از معلمان، و آزادی همه معلمان زندانی همراهی بیشتری را با این قشر آینده ساز کشور داشته باشند.

در شرایط فعلی، حرف‌های معلمان باید توسط مقامات شنیده شود معلمان سالهاست که در حال گفتگو و آموزش نسل عظیم جوان کشور هستند حال چه شده که مسئولان که روزگاری خود در کلاس درس تحت آموزش همین معلمان بوند. امروز حاضر به گفتگو با آن‌ها و شنیدن دغدغه‌های نگرانی‌های آن‌ها نیستند و به برخورد‌ها و روش‌های امنیتی متوسل می‌شوند.

امید است دولت سیزدهم بتواند مسیرغلط گذاشته را اصلاح نموده و ضمن توجه به مصالحه عالیه کلان کشور بیشترین تعامل و همراهی با معلمان دلسوژ کشورمان به عنوان اولین قشر مرجع و تاثیرگذار اجتماعی داشته باشد.

تشکیل یک کارگروه ویژه با اختیارات تام، با مشارکت مسئولینی موثر از دولت و مجلس و دعوت از نمایندگان تشکل‌های صنفی و سیاسی معلمان ازهمه گرایش‌ها وگفتگو و مذاکره در خصوص مجموع مطالبات و تفاهم بر شیوه‌های حصول مطالبات و اتخاذ تصمیم عملی برای برآورده شدن خواسته‌های برحق فرهنگیان تنها راه برون رفت از وضع موجود است. تجربه نشان داده که ارعاب، تهدید، احضار، دستگیری، بازداشت فرهنگیان شریف کشورمان قطعا نتیجه معکوس و عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی
۱۴۰۱/۲/۱۱

برچسب ها: فرهنگیان ، روز معلم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان