تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

هشدار؛ احتمال وقوع جنگ جهانی سوم جدی شد

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه‌های تلویزیونی "العربیه" و "الحدث" عربستان، نسبت به احتمال وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

جنگ جهانی سوم

رویداد۲۴ ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این مصاحبه با بیان اینکه جنگ در حال حاضر محدود به اراضی اوکراین بوده و به روسیه منتقل نشده است، خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین عملیات نظامی علیه خاک روسیه انجام نمی‌دهد.

وی همچنین گفت که "نیروهای اوکراینی از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنند و تمایلی به اشغال مناطق روسیه ندارند."

زلنسکی با تاکید بر اینکه کی‌یف از حضور نظامی روسیه و جدایی طلبان در مولداوی هراسی ندارد، بیان کرد که نیروهای جدایی طلبان مولداوی آموزش ندیده‌اند و از مقابله با ارتش اوکراین می‌ترسند.

زلنسکی افزود، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که کشتی‌های روسی بنادر اوکراین را محاصره کرده‌اند و همچنین به این اشاره کرد که تنها کشتی‌هایی حامل پرچم روسیه در دریای سیاه حضور دارند.

در همین حال، زلنسکی روز دوشنبه گفت که صحبت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی، تبار یهودی دارد، نشان داد که مسکو درس‌های جنگ جهانی دوم را فراموش کرده یا هرگز یاد نگرفته است.


بیشتربخوانید: پنج سناریوی احتمالی برای آینده جهان در پی بحران اوکراین


زلنسکی که یهودی است در یک پیام ویدیویی اظهار کرد: من هیچ حرفی در این خصوص ندارم. هیچ کس تکذیبیه یا توجیهی از مسکو نشنیده است.تنها چیزی که از آنجا میبینیم سکوت است. این بدان معناست که رهبری روسیه تمام درس های جنگ جهانی دوم را فراموش کرده یا شاید آنها هرگز این درس ها را نیاموخته‌اند.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که اوکراین روابط تاریخی با کشورهای عربی دارد.

زلنسکی همچنین عید سعید فطر را به مسلمانان تبریک گفت و برای کشورهای عربی آرزوی امنیت کرد.

وی درباره حمله روسیه به کشورش گفت که روسیه به دنبال تجزیه اوکراین از طریق همه پرسی است.

او گفت: من از روسیه نمی‌ترسم، اما از تلفات بیشتر می‌ترسم.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه او از خانواده‌ای روسی زبان است، گفت: ما می‌خواهیم با روس‌ها برای پایان دادن به این جنگ ملاقات کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات شما
پیشخوان