تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزاراش می‌دهد؛

زنگ خطر برای ایران؛ دونالد ترامپ وارد می‌شود

همه نامزد‌های مورد حمایت ترامپ در رقابت‌های انتخابات میان دوره‌ای در دو ایالت اوهایو ایندیانا به پیروزی رسیده‌اند. این پیروزی نه تنها زنگ خطری برای دموکرات‌ها بلکه هشداری برای ایران است. سه شنبه شب هر ۲۲ کاندیدای مورد حمایت ترامپ در ایالت‌های اوهایو و ایندیانا در رقابت‌های مقدماتی جمهوری خواهان پیروز شدند.

donald trump

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: رقابت‌های مقدماتی انتخابات سنای آمریکا در ماه نوامبر در حال برگزاری است. یکی از مهمترین رقابت‌ها در اوهایو اتفاق افتاد که حمایت ترامپ از یکی از کاندیدا‌ها در ماه گذشته نتیجه انتخابات مقدماتی را تغییر داد. بر اساس تحلیل رویترز، پیروزی ونس در اویاهو در کنار پیروزی همه کاندید‌های دیگر مورد حمایت ترامپ در اوهایو و ایندیانا به منزله بازگشت ترامپ به قدرت است.

دیوید نیون استاد علوم سیاسی دانشگاه سینسیناتی در گفتگو با رویترز گفته شب گذشته برای ترامپیست‌های اوهایو شب مهمی بود. نه تنها ونس در این رقابت پیروز شد، بلکه بر کاندیدا‌هایی تفوق پیدا کرد که سعی داشتند ترامپ را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند. ونس در نطق پیروزی خود رسما از ترامپ تشکر کرده گفته من صمیمانه از چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا دونالد جی ترامپ تشکر می‌کنم.

او در میان جمعیت از رسانه‌هایی که سعی داشتند ترامپ و خودش را شکست بدهند انتقاد کرد و با اشاره به شعار انتخاباتی ترامپ گفت: خانم‌ها و آقایان هنوز زمان مرگ دستور کار «آمریکا اول» نرسیده است.

به این ترتیب در اوهایو قرار است ونس در مقابل تیم رایان کاندیدای دموکرات‌ها قرار بگیرد. به گزارش رویداد۲۴ انتخابات میان‌دوره‌ای چند ماه دیگر در ایالت‌های مختلف آمریکا برگزار می‌شود و رقابت‌های درون‌حزبی برای انتخاب نامزد‌های این انتخابات به تدریج در حال برگزاری است. قرار است هفته آینده انتخابات درون‌حزبی در ایالت‌های نبراسکا و ویرجینیای غربی نیز برگزار شود و در هر دو این ایالت‌ها ترامپ از یکی ازکاندیدا‌های جمهوری‌خواه در برابر دیگری حمایت کرده است. در مجموع ترامپ از بیش از ۱۵۰ کاندیدا در رقابت‌های میان‌دوره‌ای سنا حمایت کرده است.

ترامپ در میان هوادارانش در نبراسکا

باید دید هفته آینده وضعیت مهمت اوز کاندیدای مورد حمایت ترامپ در پنسیلوانیا و دیوید پدرو جمهوری‌خواه ایالت جورجیا چه خواهد شد. در جورجیا وضعیت پدرو خوب نیست و نظرسنجی‌ها و حمایت‌های جمهوری‌خواهان به سمت بریان کمپ رقیب پدرو در انتخابات مقدماتی است. در صورت پیروزی پدرو نگرانی‌ها از بابت نفوذ ترامپ در میان بدنه جمهوری‌خواه تشدید خواهد شد.

در نبراسکا هم ترامپ از «چارلز هربستر» مولتی میلیونر و مدیرعامل یک شرکت کشاورزی در برابر «پیت ریکت» حمایت کرده است. در ایالت ویرجینیا، «الکس مونی» در برابر «دیوید مک کاینلی» وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و حمایت ترامپ را دارد.


بیشتر بخوانید: دردسر بزرگ در کاخ سفید/ آیا جو بایدن واقعا بیمار است؟


فاکس نیوز رسانه دسته راستی آمریکا که در شب انتخابات ریاست جمهوری هیچ حمایتی از ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات نکرد و خشم او را بر انگیخت، پیروزی کاندیدا‌های مورد حمایت رئیس جمهور چهل و پنجم آمریکا را آغاز «فصل فوق‌العاده» برای جمهوری خواهان خوانده است. ترامپ با این رسانه گفتگو کرده و گفته همه رقابت‌ها را در اوهایو و ایندیانا برنده شده است.

سی.بی.سی در گزارشی که فوریه منتشر کرده بود از حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ خبر داد و نوشت: با اینکه تازه کمی بیش از یک سال از حمله به ساختمان کنگره توسط حامیان ادعای تقلب در انتخابات گذشته همچنان جمهوری‌خواهان زیادی از ترامپ حمایت می‌کنند. بسیاری از جمهوری‌خواهان اساسا از حزبشان انتظار ندارند در مورد آن اتفاق موضع‌گیری کند.

از طرفی عمده جمهوری‌خواهان حتی انتظار ندارند سران سیاسی حزبشان درباره حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره حرف بزند و معتقدند موضوعات مرتبط با اقتصاد، تورم، جرم و سیاستگذاری از اهمیت بیشتری برخورداند.

نظرسنجی‌های سی.بی.سی نشان می‌دهد ۶۹ درصد جمهوری خواهان و ۳۵ درصد مردم آمریکا معتقدند ترامپ باید یک بار دیگر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ کاندیدا شود و در صورت شرکت حتما پیروز خواهد شد. از سوی دیگر حمایت‌ها از سیاست‌های ترامپ هم افزایش پیدا کرده است. نظرسنجی‌های سی.بی.سی نشان می‌دهد در بسیاری از موارد، رای دهندگان ترجیح می‌دهند کاندیدایی داشته باشند که آرا و نظراتش به ترامپ شباهت داشته باشد.

ترامپ وارد می‌شود/

اکتبر ۲۰۲۱ بنگاه نظرسنجی پیو نتیجه تحقیقات افکار عمومی درباره اقبال مردم آمریکا به ترامپ را منتشر کرد. بر اساس داده‌های این موسسه، دو سوم جمهوری‌خواهان و مستقلان نزدیک به جمهوری‌خواه معتقدند ترامپ در سال‌های پیش رو همچنان یک شخصیت سیاسی قابل توجه باقی می‌ماند. از این میان ۴۴ درصد گفته‌اند که علاقه دارند او یک بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کاندیدا شود.

ترامپ وارد می‌شود/

علاوه بر این ۲۲ درصد جمهوری‌خواهان هم معتقدند ترامپ باید از نفوذش برای حمایت از یک کاندیدای جمهوری‌خواه دیگر استفاده کند و این یعنی ایده‌های ترامپ را می‌پسندند؛ هر چند در مورد شخصیت او تردید دارند. یک‌سوم جمهوری‌خواهان (۳۲ درصد) گفته‌اند که علاقه‌ای به حضور ترامپ به عنوان یک شخصیت سیاسی ملی ندارند.

ترامپ وارد می‌شود/

مساله قابل توجه نظرسنجی‌ها و مطالعات موسسه پیو این است که آرای موافق ترامپ نسبت به ژانویه ده درصد رشد داشته و از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد رسیده است. این افزایش آرا تا زمان انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند مساله‌ساز شود.

جمهوری خواهانی که به حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ علاقه دارند از حیث سن، تحصیلات و ایدئولوژی در گروه‌های مختلف قرار گرفته‌اند. برای مثال ۷۲ درصد جمهوری‌خواهانی که به ترامپ علاقه دارند تا دیپلم یا کمتر از آن درس خوانده‌اند.

ترامپ وارد می‌شود/
بخش دیگری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۶۳ درصد جمهوری خواهان معتقدند حزب نباید به مقاماتی که آشکارا از ترامپ انتقاد کرده‌اند اجازه کاندیداتوری بدهد.

نتیجه انتخابات مقدماتی سنای آمریکا به انضمام نتیجه نظرسنحی‌ها نشان می‌دهد احتمال روی کار آمدن مجدد ترامپ در دور بعدی کم نیست. گاف‌های پی در پی جو بایدن و کهولت سن او در کنار سیاست‌هایی از قبیل خروج ناگهانی از افغانستان، محبوبیت رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را به شدت کاهش داده و احتمال یک‌دوره‌ای شدن بایدن بالاست. نارضایتی از رئیس جمهور دموکرات می‌تواند به منزله رای سلبی برای نامزد جمهوری‌خواهان باشد.

انتخاب مجدد ترامپ برای مذاکرات وین خبر بسیار ناگواری است. مذاکراتی که برای احیای توافقی در جریان است که ترامپ آن را بدترین توافق تاریخ خوانده است. جهان ممکن است تا سال ۲۰۲۴ جهان دیگری باشد که هیچ شباهتی با امروز ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
2
0
محمد. جناب. اقای. دونالد. تراب. مایاران. رهبریم. (یرو. خط. امام. حسین. هستیم. ازکسی. نمی. ترسیم. انسان. قراراست. بمیرد. چه. بهتر. درراه. رهبر. فرزانه. وامام. حسین. شهد. شوم. مارا. باکی. نیست. ازشما
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
2
0
ترامپ مثلا میخواد چه غلطی کنه که رئیس جمهور های دیگه نکردن،،چقدر بدبخت و بیچاره هستند کسانی که از دشمنان ج.ا.ایران میترسن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
3
ترامپ تنها رئیس جمهوری بود که ظاهر و باطنش یکی بود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
2
یه انیمیشن دیگه توسط متوهمین تو راهه لابد ....اینبار افسانه ترامپ و تیرکمانش !!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان