تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ادعای گوگوش درباره نقش مسعود کیمیایی و جمهوری اسلامی در شکست سکوت ۲۱ ساله

روز جمعه تلویزیون من و تو گفتگویی با گوگوش خواننده ایرانی منتشر کرد که بخشی از این گفتگو اتهاماتی را متوجه تصمیمات برخی مقامات جمهوری اسلامی و مسعود کیمیایی می‌کرد. اتهاماتی که هیچ کس به آن پاسخ نداده و واکنش مسعود کیمیایی و فرزند او به این اظهارات هم بیشتر جنبه شخصی داشته است.

گوگوش و مسعود کیمیایی

رویداد۲۴ فائقه آتشین معروف به گوگوش در گفتگویی با هما سرشار در تلویزیون من‌وتو به ماجرای بازگشتش به ایران و شکست سکوت ۲۱ ساله در حرفه خوانندگی اشاره کرده است. او در این گفتگو دست به افشاگری درباره پشت پرده این تصمیم خود در سال ۱۳۷۹ زده و در این میان به نام برخی افراد اشاره کرده است.

گوگوش در این گفتگو روایتی از سال ۱۳۵۹ نقل می‌کند که تصمیم به برگشت به ایران گرفته است. در این روایت گوگوش از نحوه برخورد با او در فرودگاه، بازداشت و بازجویی‌هایش جزییاتی را بازگو کرده است. او ادعای بازجویی از آیت الله طالقانی در دوران پیش از انقلاب را تکذیب کرده و گفته زمانی که قصد بازگشت به ایران داشته پیش‌بینی بازداشت و حتی کشته شدن را هم در نظر گرفته بوده است.

گوگوش می‌گوید مسعود فردمنش خواننده ایرانی ساکن لس‌آنجلس در آن زمان جزو مسئولان فرودگاه مهرآباد بوده و او مانع از بازداشت گوگوش در بدو ورود به ایران شده است. اما یکی از بخش‌های مهم اظهارات او جایی است به نحوه ازدواج با مسعود کیمیایی در ایران و ماجرا‌های بعد از آن برمیگردد. گوگوش در گفتگو با هما سرشار می‌گوید بعد از ۲۱ سال سکوت یکی تهیه‌کنندگان سینما از او خواسته فیلمی با کارگردانی مسعود کیمیایی در ایران بازی کند.

او می‌گوید قرارداد این فیلم را بسته و پیشنهاد کنسرت در خارج از کشور را بعد از ۲۰ سال سکوت قبول کرده است. به گفته گوگوش دستمزد ۲ میلیون دلاری برای یک سال برگزاری کنسرت در سراسر جهان برای او در نظر گرفته شده بوده او به خاطر «مسعود کیمیایی» به عوامل برگزاری این کنسرت‌ها اعتماد کرده است.

هما سرشار در این گفتگو مدعی می‌شود که به گفته برخی، بازگشت گوگوش به ایران و برگزاری این کنسرت‌ها همگی با برنامه قبلی با برخی مقامات در ایران انجام شده بوده. گوگوش در واکنش به این اظهارنظر می‌گوید پشت پرده ماجرا را نمیدانسته، ولی احتمال می‌دهد که مسعود کیمیایی پشت پرده را می‌دانسته است.

گوگوش می‌گوید بعد از برگزاری چندین کنسرت و عدم پرداخت بدهی‌ها، به او اطلاع می‌دهند که به ایران برنگردد و در این زمان مسعود کیمیایی به همراه پولاد فرزندش از همسر اول کیمایی، بدون گوگوش از تورنتوی کانادا به ایران برمی‌گردند.

گوگوش در بخش دیگری از اظهاراتش نحوه آشنایی خود با مسعود کیمیایی را هم شرح داده و ادعای رابطه با کیمیایی در زمان ازدواج او با گیتی پاشایی مادر پولاد کیمیایی را رد کرده است. او می‌گوید درست در روزی با مسعود کیمیایی وارد رابطه شده که گیتی پاشایی به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفته است.

مجموعه این اظهارنظر‌ها درباره مسعود کیمیایی، واکنش او و پسرش را به دنبال داشت. پولاد کیمیایی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از گوگوش در کنار خودش و مادرش منتشر کرده و تهدید به بیان ناگفته‌ها کرده است. فرزند مسعود کیمیایی گفته «یک مثالی هست که می‌گوید مجرم به صحنه جرم برمی‌گردد. فردا سالگرد فوت مادرم است و از سرخاکش پیامی خواهم فرستاد.» او به این وعده عمل کرده و ویدئویی در بهشت زهرا ضبط و در اینستاگرامش منتشر کرده است. در این ویدئو پولاد کیمیایی گوگوش را به دروغگویی متهم می‌کند و می‌گوید: «من ۲۷ سال است که می‌توانستم خیلی چیز‌ها (حقایق) را باز کنم، ولی نکردم... در عصری هستیم که باید همه چیز روشن شود... بعضی وقت‌ها باید کسانی را قربانی کنیم که سال‌ها با او زندگی کردیم.»

کیمیایی می‌گوید من اینجا وسط طبیعت بدون نور و تلویزیون‌های آنچنانی فیلم می‌گیرم تا حقایق را روشن کنم. اگر مادرم بود به شما جوابی می‌داد خانم گوگوش که اولا با پسرش چه کردید.

او به اتهاماتی که متوجه پدرش شده اشاره می‌کند و می‌گوید اگر پدرم هم گناهکار است باید پاسخگو باشد. من یک قربانی‌ام و اعمال پدر و مادرم دست من نبود.

پولاد کیمیایی در پایان به هما سرشار مجری گفتگو با گوگوش یک‌ماه فرصت داده تا راهی برای پاسخگویی او در یک جای بی‌طرف فراهم تا بدون سانسور توضیح بدهد آیا خانواده او پولی از کنسرت‌های گوگوش دزدیده‌اند یا نه؟

او می‌گوید بعد از یک‌ماه صحبت‌هایش را در یک رسانه دیگر منتشر می‌کند. مسعود کیمیایی هم به طور غیر رسمی و عیر مستقیم واکنش ضعیفی به صحبت‌های گوگوش نشان داده است.

حسین لامعی فعال رسانه‌ای حوزه هنر در استوری اینستاگرام خود به نقل از مسعود کیمیایی در واکنش به اظهارات گوگوش نوشته با مسعود خان کیمیایی حرف زدم. خسته‌تر از همیشه. مصاحبه دیشب گوگوش را هم دیده بود و همین غمگین‌ترش می‌کرد. حرف‌هایی زد که قابل گفتن نیست. فقط تهش گفت عزیزم من وقاحت بلد نیستم؛ بلد نیستم آدم‌ها را به لجن بکشم؛ بلد نیستم جواب این همه بی‌معرفتی را بدهم. وگرنه این حال و روزم نبود.

ادعای گوگوش درباره نقش جمهوری اسلامی در شکست سکوت 21 ساله اش

خانواده کیمیایی پاسخ درستی به ادعاهای گوگوش نداده‌اند. گوگوش هم در پایان گفتگو همه تلاشش را کرده تا از اظهاراتش سیاست‌زدایی کند. او می‌گوید هیچ چیزی از سیاست نمی‌فهمد و به همین دلیل تلاش می‌کند موضع‌گیری سیاسی نداشته باشد هرچند رابطه نزدیک او با خاندان پهلوی تا حد زیادی این ادعا را رد می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
1
0
آقا مشکل این کشور فقط شاه فرح بودن وبس بعدش همه چی سرجاش مونده وگسترده تر شده...فساد رشوه تبعیض رانت خواری وطن فروشی و....
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
1
2
به نظر بنده زندگی شخصی گوگوش خیلی پستی و بلندی داشته و ادعاهای ایشون کاملا بی پایه و اساس هست.نوع زندگی ایشون و شوهر های ایشان و اعتیادی که خودشون هم عنوان کردند گواه بر این است که روی حرفاش نمیشه حساب باز کرد....
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
0
1
افرین به گوگوش دلاور !! مسعود کیمیایی شیره ای بوده که سعید امامی با سر انگشت برایش فرمان فیلمسازی می داده است
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
مسعود کیمیایی
دو تا کتاب برای ضرغامی برد
رئیس صدا و سیما بود
ارشاد و اهدا
مستند نماز جمعه
فیلمی از کیمیایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
1
ما ایرانیها از هیچکسان اسطوره سازی می کنیم !
ارنستی
|
Netherlands
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
4
2
سه گوش خانم اگه خوب بود که مثل آفتاب پرست رنگ عوض نمیکرد حالا شده طرفدار فرح عجوزه؛تا کمی از پولهای دزدیده شده ملت رو هبه بگیره.در قبال پروژه حمایت از رضا قمار باز و تخم ترکه پالانی
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
حالم از این آدمها به هم میخوره خودشون تولجنن زندگی ادمهای دیگه رو خراب میکنن وبعد هم بلدن اشک تمساح بریزن .
نظرات شما
پیشخوان