تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش‌بینی بورس امروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بورس در هفته‌ای که گذشت افت ۱٫۴۷ درصدی را ثبت کرد و به محدوده یک میلیون و ۵۴۱ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ بورس در هفته اخیر با افت ۱٫۴۷ درصدی در سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

محمد کشانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: شرکت توانیر و شرکت توزیع برق منطقه‌ای اول خرداد به تولیدکنندگان صنایع فولادی و فولادسازان اعلام کرد محدودیت های انرژی و سهیمه‌بندی برق تابستان امسال اعمال خواهد شد.

این محدودیت می‌تواند صنایع فولادی را زیان‌ده کند و تاثیر منفی روی بورس بگذارد.

غضنفری، رییس صندوق توسعه ملی گفت: هیات امنای صندوق توسعه ملی، خرید سهام یک بانک را تصویب کردند. صندوق علاقه‌مند است ۵۰ درصد سهام یک بانک را خریداری نماید، اما مطابق با ضوابط بانک مرکزی، صرفا خرید ۳۳ درصد از سهام یک بانک امکانپذیر خواهد بود.

این خرید می‌تواند نقدینگی جدید وارد بورس کند.

به گفته محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قرار است سود جاماندگان تا نیمه تیر ماه پرداخت شود.

برخی کارشناسان عقیده دارند که نقدینگی حاصل از این پرداخت سود می‌تواند وارد بازار سهام شود.
بیشتر بخوانید: بورس تهران در انتظار یک تحول عظیم

افزایش اعتماد در بورس

محسن خدابخش، نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس با بیان اینکه مشکلات موجود صنایع مختلف در بورس با نامه‌نگاری‌ها از سوی رییس سازمان منعکس می‌شود، گفت: تلاش مسئولان برای بازگرداندن اعتمادهای از دست رفته در بورس دو چندان شده است.

با افزایش اعتماد سهامداران نسبت به تالار شیشه‌ای،، نقدینگی در جریان این بازار نیز افزایش پیدا می‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دوباره با حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه ایران) گفتگو کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است. اما ما هنوز هم می توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم. من به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، در هر زمان آماده هستم تا راه‌حلی را برای آخرین مسائل باقی مانده تسهیل کنم.

اگر مذاکرات برجام به نتجه برسد، بورس در بلند مدت سودده می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
خییییلی روند بورس متعادل بود امروز آفرین به تو کارشناس کشکی
نظرات شما
پیشخوان