تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
خبرگزاری فرانسه:

غربی‌ها در آژانس به دنبال ارسال پیام به ایران هستند، اما در‌های دیپلماسی را به طور کامل نمی‌بندند

خبرگزاری فرانسه مدعی شد: انتظار می‌رود که کشور‌های بزرگ اروپایی و ایالات متحده در حالی که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به بن بست رسیده است، در دیدار این هفته ناظر اتمی سازمان ملل متحد، به دنبال محکومیت ایران باشند.

غربی‌ها در آژانس به دنبال ارسال پیام به ایران هستند، اما در‌های دیپلماسی را به طور کامل نمی‌بندند
رویداد۲۴ قطعنامه‌ای که توسط ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان تهیه شده، نشانه‌ای از بی صبری فزاینده آنهاست به طوریکه دیپلمات‌ها هشدار می‌دهند پنجره نجات توافق تاریخی در حال بسته شدن است.

به گزاش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از دوشنبه تا جمعه در وین برگزار می‌شود. اگر قطعنامه‌ای که از ایران می‌خواهد به «همکاری کامل» با آژانس بین المللی انرژی اتمی تن در دهد، در این نشست تصویب شود، اولین طرحی خواهد بود که از ژوئن ۲۰۲۰ از ایران درخواست همکاری می‌کند.

درحالیکه گفتگو‌های اتمی کاملاً متوقف شده است، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، آخر هفته در توییتی هشدار داد که احتمال بازگشت به توافق در حال «کوچک شدن» است. او گفت:، اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم.

در گزارشی در اواخر ماه گذشته، آژانس اعلام کرد که هنوز سوالاتی درباره آثار اورانیوم غنی شده که قبلاً در سه سایتی که توسط ایران به عنوان میزبان فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده بود، وجود دارد. ایران هشدار داده است که هر گونه اقدام سیاسی از سوی ایالات متحده و گروه موسوم به E۳ متشکل از فرانسه، آلمان و بریتانیا بدون هیچ شکی واکنشی متناسب، موثر و فوری را برانگیزد.


بیشتر بخوانید: فلاحت پیشه: تیم مذاکره کننده ایران از روس‌ها بازی خورد/ برجام دیگر اولویت اروپا و آمریکا نیست


با این حال برخی کارشناسان معتقدند غربی‌ها در جلسات این هفته شورای حکام به دنبال ارسال یک پیام تهدیدآمیز به ایران هستند. با این حال به گفته «کلمنت ترمه» محقق مؤسسه بین المللی ایران شناسی رسانه، حتی اگر جلسات کمی متشنج باشد، بعید است که مذاکرات به هم بخورد. او گفت: «با توجه به جنگ در اوکراین، اروپایی‌ها آمادگی ایجاد یک بحران جدید با ایران را ندارند. این کارشناس پیشنهاد کرد که قطعنامه احتمالی علیه ایران به گونه‌ای بیان شود که در را به روی مذاکرات بیشتر نبندد.

یک نقطه درگیری کلیدی درخواست تهران از واشنگتن برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از فهرست رسمی گروه‌های تروریستی ایالات متحده است. دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پیش از انتخابات سخت میان دوره‌ای نوامبر، از انجام این کار خودداری کرده است. یک کارشناس دیگر به نام «کلسی داونپورت» معتقد است: «هزینه سیاسی که بایدن برای لغو تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بپردازد، زیاد است، اما در مقایسه با تهدید یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای کمرنگ است».

او می‌افزاید که دولت بایدن باید پیشنهاد‌های خلاقانه دیگر را دو چندان کند تا مذاکرات به مسیر خود بازگردد.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار آن را کنار بگذارد
اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا جنایتکار آن را کنار نمی گذارد که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست.

۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
موضوع سپاه هیچ ارتباطی و ربطی به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که موضوع مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره از ابتدا 100 درصد فقط مربوط به صلح آمیز هسته ای بوده است، نه سپاه
مذاکره ایران هم با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره از ابتدا غلط و اشتباه بود چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی از ابتدا مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وغیره هر روز بیش از 1000 مورد بهانه های مختلف کرده است و هنوز هم بهانه های مختلف می کند.
مشکل آمریکا با ایران از ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، برنامه موشکی و سپاه ندارد و نداشته است 100 درصد فقط آمریکا جنایتکار با ملت ایران بوده است و از سال 1332 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که پس مشکل آمریکا با ایران از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود.
نه تنها یک برجام، بلکه 1000 برجام هم دیگر نمی تواند مشکل آمریکا با ایران را حل و فصل کند.
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که با کل دنیا مشکل دارد و همچنان ادامه دارد، نه تنها با ایران

۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۸:۱۸
تلاش آمریکا برای جلوگیری از حمله ترکیه به کردهای سوریه/ و این در حالی است که ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریست ها در سوریه ، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰:۵۷
اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

عربستان سعودی و امارات از ششم فروردین ماه سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در یمن جنایت می کنند، آدم می کشند، مردم مظلوم را قتل عام می کنند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند، ریاض جنایتکار دنبال متهم و محکوم کردن ایران است شرم آور است.
و دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
مدعیان دروغین حقوق بشر و تروریست های داعش برای ما یکی هستند.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
صهیونیست ها با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکایی ها جنایت می کنند و آدم می کشند پس چرا ایران با آمریکا مذاکره و همکاری کرده است.
وقتی که سران آمریکا رسما در رسانه های اعلام می کنند حضور نیروهای آمریکایی در عراق و عربستان سعودی مبارزه و مقابله ایران است پس چرا ایران باز هم دنبال مذاکره با آمریکا است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
گروسی: ایران پاسخی قانع‌کننده نداده است/ 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که ایران 9 سال است با آژانس خیانتکار همه جانبه همکاری کرده است.
گروسی تاکنون ثابت کرد که مانند آمریکا و کشورهای اروپایی مورد اعتماد نیست و تاکنون هم نبوده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط آمریکا جنایتکار و هم سه کشور اروپایی به درخواست رژیم صهیونیستی جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن اهانت ها و خیانت های خودشان در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
آمریکایی ها از سال 1945 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند.
اروپایی ها از سال 1945 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان