تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۱

اکنون بهترین زمان برای خرید موبایل است!

دبیرانجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی خاطر نشان کرد: عوارض گمرکی موبایل‌های زیر 600 دلار افزایش 3.5 درصدی را تجربه کرد اما از آنجایی‌که عرضه بیش از تقاضاست هم اکنون بهترین زمان برای خرید این تلفن‌هاست چراکه بازار رقابتی شده و واحدهای صنفی و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به تعهدات خود عمل کنند کالا را با زیان عرضه می‌کنند.

قیمت روز گوشی موبایل

رویداد۲۴ امیر اسحاقی دبیرانجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به تغییر سیاست‌های ارزی و تاثیر آن بر بازار تلفن همراه، گفت: از ابتدای سال جاری حجم قابل توجهی ثبت سفارش تلفن همراه صورت گرفت و رغبت بازرگان برای واردات بیش از نیاز بازار شد.

وی با بیان اینکه بازار موبایل از نرخ ارز نیمایی تاثیر می‌پذیرد، افزود: ارز نیمایی در 2 ماه اخیر روند صعودی به خود گرفت این در حالیست که که قیمت موبایل زیر 600 دلار کاهشی شده است چراکه عرضه در بازار بیش از تقاضا بود از این‌رو امیدواریم با افزایش تقاضا بازار به تعادل برسد.  

بنا به اظهارات دبیرانجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی؛ بازار موبایل در 2 ماه اخیر روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و فروش واحدهای صنفی ریزش کرد. واحدهای صنفی یک هفته بعد از خرید متضرر شدند.

وی تاکید کرد: عوارض گمرکی موبایل‌های زیر 600 دلار افزایش 3.5 درصدی را تجربه کرد اما از آنجایی‌که عرضه بیش از تقاضاست هم اکنون بهترین زمان برای خرید این تلفن‌هاست چراکه بازار رقابتی شده و واحدهای صنفی و شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به تعهدات خود عمل کنند کالا را با زیان عرضه می‌کنند.

به گفته اسحاقی؛ میزان تلفن همراه روشن نشده در کشور حدود 2 میلیون و 300 هزار دستگاه است.


بیشتربخوانید: افزایش قیمت موبایل با وجود کاهش تقاضا


دبیرانجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه مدیریت بازار تلفن‌های همراه بالای 600 دلار در دست شرکت‌های واردکننده نیست، افزود: وضعیت تخصیص ارز واردات موبایل‌های بالای 600 دلار نامعلوم است و در راهروهای کارگروه ارزی بررسی می‌شود.

وی حجم واردات کالای قاچاق مسافری را حدود 120 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: حدود 96 هزار از این دستگاه‌ها برند آیفون هستند که این حجم از واردات 3 برابر 3 ماه نخست سال گذشته است. هم اکنون وارادات کیفی تلفن همراه به بزرگترین آفت برای این بازار تبدیل شده است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نظارت بر وارادات کالای مسافری وجود دارد؟ گفت: بدون تردید این امکان وجود دارد اما از آنجایی‌که در کشور با تعدد گمرکات مواجه‌ایم باید اصل ماجرا به شکل اقتصادی حل شود نه به‌صورت پلیسی. به این معنا که نباید ورود این کالا به‌صورت مسافری به صرفه باشد.

وی در پایان میانگین ماهیانه واردات تلفن همراه را حدود 1 تا 1.5 میلیون دانست و افزود: تردید ندارم که میزان مصرف و خرید تلفن همراه کاهشی شده است این در حالیست که حجم واردات افزایش داشته است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گوشی
نظرات شما
پیشخوان