تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

محبعلی: مسئله برجام حل نشود، پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود

قاسم محبعلی در گفتگو با سایت «خبرسراسری» گفت: اگر در سه ماه پیش رو مسئله برجام و همکاری ایران و آژانس مورد رضایت آژانس قرار نگیرد در گام بعدی که و در جلسات دوره‌ای آژانس امکان دارد پرونده ایران به شورا امنیت فرستاده شود.

محبعلی: مسئله برجام حل نشود، پرونده ایران به شورای امنیت می‌رود
رویداد۲۴ به نقل از سایت خبرسراسری، قاسم محبعلی، سفیر سابق ایران در انگلیس، درباره گام‌های بعدی قطعنامه شورا حکام گفت: «اگر در سه ماه پیش رو مسئله برجام و همکاری ایران و آژانس مورد رضایت آژانس قرار نگیرد در گام بعدی که و در جلسات دوره‌ای آژانس امکان دارد پرونده ایران به شورا امنیت فرستاده شود».

او در ادامه نسبت به اقدام ایران در مقابل این قطعنامه افزود: «منافع و مصلحت ما مشخص است. آنچه ایران را از خطر رفتن به شورا امنیت باز می‌دارد همکاری با آژانس است تا مطالبات آژانس برآورده شود ایران نیز فعالیت غیرصلح آمیز ندارد و منافع مردم ایران که در وضعیت سخت اقتصادی هستند هر اقدام دیگری باعث می‌شود که پرونده ایران به شورا امنیت برود و نه تنها تحریم‌ها ادامه یابد بلکه تحریم‌های گذشته نیز برگردد و وضعیت را برای ایران وخیم‌تر کند لذا بنظر می‌رسد اقدام عاقلانه و متناسب با منافع ملی این است که ایران با آژانس وارد مذاکره شود و تا خطر رفتن پرونده ایران به شورا امنیت رفع شود هر اقدام دیگری چیزی را حل نمی‌کند و نتیجه‌ای در بر ندارد جز اینکه شرایط را سخت‌تر می‌کند».


بیشتر بخوانید: نتیجه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در قطر چه خواهد شد؟


محبعلی در پایان درباره احتمال بازگشت به مذاکرات برجام گفت: «نهایتا باید بین ایران و آمریکا و ۵+۱ توافقی صورت بگیرد یا برجام احیا شود وگرنه این داستان ادامه خواهد داشت. تا کجا مشخص نیست، اما به هر حال وضعیت به همین شکل ادامه می‌یابد و روابط خارجی ایران به سمت عادی شدن نخواهد شد. برای برجام نیز جایگزینی وجود ندارد مگر اینکه بخواهیم به سمت بحران حرکت کنیم».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، مذاکرات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سمندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
آقای محب علی بفرمایید چه زمانی جنابعالی سفیر ایران در انگلیس بودید؟
ثانیا شما راه نمی مقامات آمریکا و واسطه آنها هستید ؟
رویداد محترم تکلیف خودت را با مخاطبین و منافع ملی ایران مشخص کن!
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
1
دیپلمات ها برای اینکی حق ماموریت بگیرن هی مذاکره میتراشن.
امریکا رسما اعلام کرده قصد لغو تحریم سپاه رو نداره
ﺁﻧﺘﻮﻧﯽ ﺑﻠﯿﻨﮑﻦ، ﻭﺯﯾﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺁﻭﺭﯾﻞ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺎﯾﺪﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺬﻑ ﺳﭙﺎﻩ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﻓﻬﺮﺳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥﻫﺎﯼ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ
هم میخوان ایران تحریم باشه هم سلاح هسته ایی نداشته باشه
ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﭘﺎﯾﺎﻧﯽ ﺭﻫﺒﺮﺍﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﻔﺖ : ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﺮﮔﺰ ﺳﻼﺡ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﮑﻨﺪ

ایران باید از IAEA خارج و به NPT پایان دهد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان