تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۳۰ تير ۱۴۰۱

بهترین فیلم‌های سینمایی کیت وینسلت

کیت وینسلت از محبوب‌ترین بازیگران زن سینمای جهان است که اصالتا اهل کشور انگلیس است. مشهورترین نقشی که او در آن بازی کرده است، فیلم سینمایی تایتانیک است. در این مقاله قصد داریم بهترین فیلم‌های کیت وینسلت را به شما معرفی کنیم.

فیلم‌های سینمایی کیت وینسلت

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: کیت وینسلت یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود است که ۲۵ سال تجربه بازیگری حرفه‌ای دارد و توانسته است تمام طول این مدت را، در حرفه‌ترین سطح هالیوو بازی کند. کیت وینسلت اولین تجربه کاری خود را با همکاری پیتر جکسون در تریلر جنایی موجودات آسمانی در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. همچنین این بازیگر توانمند در طول عمر بازیگری خود، هفت مرتبه نامزد دریافت اسکار شده است که یک بار توانسته برنده جایزه اسکار شود.

فیلم سینمایی تایتانیک (Titanic)

فیلم سینمایی تایتانیک

محصول: ۱۹۹۷
کارگردان: جیمز کامرون
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، لئوناردو دی‌کاپریو

به گزارش رویداد۲۴، کاراکتر رز در فیلم کیت وینسلت را به یک سوپراستار تبدیل کرد. فیلم تایتانیک توانست برنده ۱۱ اسکار شود و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان تبدیل شد که عشق میان جک و رز برای مخاطبان بسیار جذاب و دیدنی بود.

در تایتانیک رابطه عاشقانه میان دی کاپرو و کیت وینسلت به خوبی به بیننده القا می‌شود و وینسلت در کاراکتر یک دختر از طبقه اشرافی که برای دیگران اهمیتی قائل نیست به خوبی ایفای نقش کرده است، که بازی درخشان او در این فیلم باعث شد تا کیت وینسلت در ۲۳ سالگی نامزد دریافت اسکار شود.

فیلم سینمایی کشتار (Carnage)

فیلم سینمایی کشتار

محصول: ۲۰۱۱
کارگردان: رومن پولانسکی
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، جودی فاستر

فیلم کشتار یک کمدی تلخ از پولانسکی است و ماجرای شخصی را که به جرم کودک‌آزاری در آمریکا تحت‌تعقیب است روایت می‌کند در ابتدا مخاطبان بر این باور بودند به خاطر فیلم نامه خشن این فیلم، دیدن آن زیاد خوشایند نباشد، اما درخشش بازیگران نامی آن باعث تا این فیلم به موفیقیت‌های بسیاری دست پیدا کند. کیت وینسلت یکی از بهترین بازی‌های خود در این فیلم در کنار بازیگرانی مانند جودی فاستر، جان سی. رایلی و کریستوفر والتز ارائه کرده است.

فیلم کشتار ماجرای زندگی یک زوج را روایت می‌کند که دو کودشکان به شدت بایکدیگر درگیر هستند. مخاطب به‌تدریج با این والدین و درگیری‌های زندگی آن‌ها که فراتر از درگیری دو کودک است، همذات‌پنداری می‌کند. این فیلم در بخش گیشه توانست به فروش خوبی برسد.

فیلم سینمایی هملت (Hamlet)

فیلم سینمایی هملت

محصول: ۱۹۹۶
کارگردان: کنت برانا
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، جولی کریستی

فیلم هملت اقتباسی از رمان هملت شکسپیر است که بازی کردن در این نقش و ادا کردن دیالوگ‌های سخت این رمان برای هر بازیگری یک اقدام ریسکی و سخت است. کنت برانا کارگردان فیلم هملت، از کیت وینسلت به‌عنوان اوفلیا، دختر پولونیوس، که در انتهای داستان به دیوانگی می‌رسد، بهره گرفته است. سال ۱۹۹۶ برای کیت وینسلت از نظر توجه منتقدان و موفقیت در جوایز بین المللی، سال خوبی نبود، اما کیت وینسلت در فیلم درخشان هملت با بازی درخشانس این فیلم چهار ساعته را به موفقیت‌های بسیار رساند به گونه‌ای که فیم هملت در ۴ بخش از جوایز اسکار نامزد شد.

فیلم سینمایی عقل و احساس (Sense and Sensibility)

فیلم سینمایی عقل و احساس

محصول: ۱۹۹۵
کارگردان: انگ لی
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، اما تامپسون

از بازسازی داستان جین آستین معمولا به‌عنوان نقطه عطفی در کارنامه‌ی کارگردان آن، انگ لی، یاد می‌شود، اما کیت وینسلت در نقش ماریانا دشوود خوش درخشید، دختری که تنها ۱۶ ساله است و شخصیتی ایده آل گرا دارد. کیت وینسلت برای اولین بار در فیلم عقل و احساس نامزد دریافت اسکار شد و احتمالا اگر میرا سوروینو برای آفرودیت توانا (Mighty Aphrodite) اسکار را به خانه نمی‌برد، اسکار برای وینسلت بود، همچنین کیت وینسلت برای این فیلم، جایزه انجمن بازیگران را هم کسب کرد.

فیلم سینمایی موجودات آسمانی (Heavenly Creatures)

فیلم سینمایی موجودات آسمانی

محصول: ۱۹۹۴
کارگردان: پیتر جکسون
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، میلانی لینسکی

کیت وینسلت در فیلم سینمایی موجودات آسمانی اولین نقش آفرینی خود را انجام داده است. کیت وینسلت از همان ابتدا و در اولین قدم، درخشش بی نظیری از خود نشان داد، به گونه‌ای که اکثر منتقدان او را یک پدیده و یکی از سوپراستار‌های آینده سینمای جهان دانستند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی رابرت دنیرو


فیلم موجودات آسمانی برای فیلمنامه غیر اقتباسی خود به شهرت رسید و از انجایی که اولین نقش آفرینی کیت وینسلت بود، بازی او چندان مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت و کیت وینسلت در اولین تجربه سینمایی خود نتوانست در لیست جوایز اسکار نامزد شود. در آن سال فقط حلقه‌ی منتقدان لندن و انجمن جوایز امپایر بودند که کیت وینسلت جوان را برای جوایز خود برگزیدند.

فیلم سینمایی استیو جابز (Steve Jobs)

فیلم سینمایی استیو جابز

محصول: ۲۰۱۵
کارگردان: دنی بویل
بازیگران اصلی: کیت وینسلت، مایکل فاسبندر

کیت وینسلت برای بازی در خود در فیلم استیو جابز نیاز بود تا لهجه خود را تغییر دهد که مدت زمان زیادی طول کشید تا او با این کاراکتر آمیخته شود، بااین‌حال او کاملا در نقش خود به‌عنوان یک مدیربازاریابی قابل اتکا، در نگاه کارگردان فیلم یعنی دنی بویل به سه قسمت مهم از زندگی بنیان‌گذار کمپانی اپل، فرو می‌رود. کیت وینسلت برای بازی درخشان خود در فیلم استیو جابز توانست نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود و با توجه به بردن گلدن گلوب و بفتا، فاصله چندانی تا برنده شدن دومین اسکار خود نداشت، اما آلیسیا ویکاندر برای دختر دانمارکی (The Danish Girl) اسکار را از او ربود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
پیشخوان