تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱

ضعف تقاضا در بورس/ رکود معاملات کاهش یافت

اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۳۹۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۷ درصدی داشته است، اما هنوز در سطح پائینی قرار دارد و بازار همچنان با نقدشوندگی پائین و خروج پول حقیقی مواجه است.

ضعف تقاضا در بورس/ رکود معاملات کاهش یافت
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، در یک ماه اخیر همسو با کاهش ارزش معاملات خرد، شاخص کل نیز روند نزولی داشته است. در اولین هفته معاملاتی مردادماه نیز روند نزولی شاخص ادامه داشت و ششمین هفته نزولی بورس تهران سپری شد.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد بورس اندکی افزایش یافت و میانگین روزانه آن ۱۶۴ میلیارد تومان بیشتر از هفته پیشین بود.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۵۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۳۹۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۷ درصدی داشته است. کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۲ میلیارد تومان بود. همچنین بیشترین رقم هفته نیز در روز یکشنبه ثبت شد که به رقم ۲ هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان بالغ شد.

جدول معاملات

در این هفته نماد‌های پالایشی گروه فراورده‌های نفتی و کک صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در جدول حجم معاملات نیز بیشترین حجم معاملات روزانه در بورس تهران به شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و دی (بانک دی) تعلق داشت.

روز شنبه نماد‌های تاپیکو، شستا و ومعادن بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و شستا، وتجارت و دی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. روز یکشنبه شبندر، شپنا، شتران و شاوان بیشترین ارزش معاملات را داشتند و بیشترین حجم معاملات به دی، شستا و شپنا اختصاص داشت. در روز دوشنبه شپنا و شبندر بیشترین ارزش و شستا، دی، خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز سه‌شنبه حکشتی، شپنا و وساپا در صدر جدول ارزش معاملات قرار داشتند و شستا، دی، خودرو، خساپا و خگستر بیشترین حجم معاملات را داشتند.

روز چهارشنبه بیشترین ارزش معاملات به نماد‌های فولاد، حتاید و شپنا اختصاص داشت و دی، شستا، خساپا، وساخت و خگستر بیشترین حجم معاملات را داشتند.

ضعف تقاضا در بورس/ رکود معاملات کاهش یافت

ضعف تقاضا در بورس/ رکود معاملات کاهش یافت

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
پیشخوان