تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

آیا ارز دیجیتال استورج برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

استورج یکی از اولین پلتفرم­های ذخیره­سازی بلاکچین بوده و ارز دیجیتال این مجموعه سوخت اصلی­اش برای ادامه کار است.

رویداد۲۴ درباره بالا و پایین رفتن قیمت استورج چیزی شنیده‌­اید؟ برایتان سؤال پیش نیامده که ارز دیجیتال استورج چیست؟ ذخیره‌سازی غیرمتمرکز چگونه کار می‌­کند؟ آیا امکان سرمایه‌­گذاری در این پروژه وجود دارد؟ امروز به سراغ یک ارز جالب و متفاوت به اسم استورج رفته‌­ایم. همان‌طور که از اسمش هم پیداست این پلتفرم مشغول به ذخیره‌­سازی اطلاعات آن هم از نوع بلاکچینی است. اما چرا باید گوگل درایو و آی کلاد را به حال خود بگذاریم و به شکل غیرمتمرکز اطلاعات خود را ذخیره کنیم؟ برای گرفتن پاسخ تمامی این سؤالات کافی است در ادامه مطلب همراه ما باشید تا پرده از این حقایق برداریم.

آیا ارز دیجیتال استورج برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

استورج چیست؟

همان‌طور می‌­دانید در دنیای رمزارزها تمام کوین‌­ها، توکن‌­ها و پلتفرم‌­های مختلف به دنبال این هستند که مشکلی را حل کنند و باری را از روی دوش این تکنولوژی بردارند. استورج برای ذخیره‌سازی آمده است. یک ذخیره‌سازی بی‌دردسر و راحت. سرویس‌­های متمرکز زیادی امروزه وجود دارند که شما می‌­توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سرویس­‌هایی مثل گوگل درایو کلاد، آمازون کلاد، آی کلاد و... سال‌های زیادی است که این کار را انجام می­‌دهند اما استورج یک سرویس غیرمتمرکز و بلاکچینی است.

برای خرید ارز استورج STORJ می‌توانید از سایت بیت‌پین اقدام کنید.

کارکرد استورج

استورج قصد دارد تا احساس نیاز به مراجع متمرکز برای ذخیره‌سازی اطلاعات را از بین ببرد. این پلتفرم مبتنی بر فناوری بلاکچین بوده و به همین خاطر مثل تمام شبکه‌های بلاکچینی روی امنیت، سرعت، حریم خصوصی و شفافیت تأکید دارد. استورج اطلاعاتی که در خود ذخیره کرده است به بخش‌های کوچک­تری تقسیم کرده و سپس با توزیع آن در سراسر شبکه عملا امکان دستیابی یک سازمان یا شرکت را به آن غیرممکن می‌سازد. به همین دلیل، مالکیت اطلاعات ذخیره شده توسط شما با خود شماست و این دقیقا چیزی است که باید باشد. این پروتکل‌­ها توسط خود شبکه استورج اجرا و توسط همان هم پشتیبانی می‌­شوند.

تاریخچه ارز استورج و بنیان‌گذارانش

این شبکه سال 2014 توسط شاون ویلکینسون ساخته و بنیان نهاده شد. او این نرم‌افزار را در آتلانتا توسعه داد و به این فکر افتاده بود که چطور می‌شود از شبکه بلاکچین برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کرد. هم‌زمان با ویلکینسون، جان کوین، اولین وایت پیپر را در سال 2014 منتشر کرد. چیزی که ما امروز از استورج می­بینیم تغییرات زیادی روی مفهومش اتفاق افتاده و تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است.

در حال حاضر ورژن سوم از استورج را در اختیار داریم. جان کوین علاوه بر بلاکچین به توسعه بیزینس خودش هم علاقه داشت. شغل او قبل از آمدن به استورج نیز توسعه بانک بود همین تخصص هم به او در مسیر پروژه کمک کرد. استورج در سال 2014، توانست 910 بیت‌کوین را در زمان افزایش قیمت بیت کوین به ارزش 460 هزار دلار جمع‌آوری کند. 3 سال بعد، حدود 3 میلیون دلار دیگر در یک فارم جمع‌آوری کردند و با یک فروش آن‌ها 30 میلیون دلار سود به جیب زدند.

آیا ارز دیجیتال استورج برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

 چرا استورج ارز متفاوتی نسبت به دیگر ارز­ها است؟

این شبکه به‌عنوان یک پلتفرم ذخیره­سازی اطلاعات آن هم به شکل غیرمتمرکز دارای ویژگی‌­های خاصی است که کمتر ارز دیجیتالی آن‌ها را داراست. یکی از این ویژگی‌­ها که مخصوص به خود استورج است این بوده که استورج قادر خواهد بود، فرایند ذخیره­سازی­اش را بر روی هزاران کامپیوتر که هیچ ارتباطی با هم ندارند، اجرا کند.

این ویژگی کاملا خلاف چیزی است که سیستم‌­های ذخیره‌­سازی سنتی اجرا می‌­کردند. تنها لازم است شما چند هزار ترابایت فضای خالی داشته باشید تا یکی از گره‌های این واحد به‌حساب بیاید. در این شبکه، میزبان برای ذخیره‌سازی از هزینه‌ی کمتری برخوردار است.

آینده این ارز به چه شکل است؟

آنچه برای این ارز تا 3 سال آینده پیش‌بینی‌شده، رشدی بزرگ و مهم است. این پیش‌بینی بر پایه سخت­‌تر شدن ذخیره اطلاعات به شکل سنتی در آینده انجام شده و به عقیده کارشناسان بلاکچین راه رهایی از این مشکل است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشید و به وقوع بپیوندد. قیمت استورج رشد بی نظری خواهد داشت.

دیگر اطلاعاتی که خبر از رشد این ارز می‌­دهند، حاصل تحلیل تحلیلگران نسبت به اطلاعات و آمار پلتفرم تریدینگ ویو است. منابع بسیار دیگری نیز رشد دوبرابری برای این ارز پیش‌بینی کرده­‌اند به شکل کلی انگار نگاه به این ارز مثبت است.

استورج را از کجا بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال استورج به صرافی­‌هایی مثل Binance ،Huobi Global ،Gate.Io ،Kraken و Upbit مراجعه کنید. همچنین می‌­توانید برای رهایی از مشکلات خرید از صرافی­‌های خارجی، صرافی­‌های داخلی مثل بیت پین را انتخاب کنید. انتخاب صرافی نکته مهمی برای خرید رمزارزهاست چراکه امنیت دارایی شما به دو چیز بستگی دارد. کیف پول و صرافی. برای ذخیره‌سازی این رمزارز نیز می‌­توانید از کیف پول­‌های رایجی مثل متامسک یا تراست ولت استفاده کنید.

هر دو این ولت­‌ها کوین استورج را پشتیبانی خواهند کرد و از این بابت مشکلی نخواهد بود. البته که اگر صرافی داخلی را برای خرید انتخاب کنید به کیف پول هم نیاز نخواهید داشت. یک نکته‌ای که باید دقت کنید، این است که شما در بیت‌پین می‌توانید علاوه بر معامله رمزارز استورج، برای خرید METIS نیز اقدام کنید.

ارز دیجیتال استورج برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

قیمت استورج می‌­تواند نوسانات عجیب‌وغریبی را تجربه کند. صحبت ما درباره بازه بلندمدت است. حتی بیت‌کوین یا اتریوم نیز که از ارز­های با پشتوانه و شناخته شده دنیای رمزارزها هستند، ممکن است تحت‌تأثیر تحرکات بازار نوسانات شدیدی را پشت سر بگذارند. اما با نگاه به قیمت 5 سال گذشته آن‌ها، تفاوت چشمگیری آشکار خواهد شد. این نشان می­‌دهد که برای سرمایه­‌گذاری بلندمدت باید به پروژه‌­های با پشتوان‌ه­ای مثل استورج فکر کرد.

ارز دیجیتال استورج برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

سخن آخر

اگر قصد خرید این رمزارز را دارید، قیمت استورج را می‌توانید از سایت بیت پین چک کنید و از همان جا هم برای خرید اقدام کنید. استورج یک ارز با پشتوانه و خوش‌فکر است و تیمی متخصص برای توسعه آن تلاش می‌­کنند. باتوجه‌ به بحران ذخیره‌سازی متمرکز، ذخیره­سازی به روش بلاکچینی باید رشد خوبی داشته باشد و علاوه بر استورج شرکت‌­های زیادی هم وارد این حوزه شوند. استورج به‌خوبی می‌تواند جایگاه شرکت‌­های سنتی ذخیر­ه‌­سازی را برای خود کند و لیاقتش را هم دارد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

سؤالات متداول!

  • آیا به یک شبکه غیرمتمرکز برای ذخیره‌­سازی اطلاعات می­‌توان اعتماد کرد؟

اصل ایجاد شبکه­‌های بلاکچین اعتماد و شفافیت است. استورج هم به دلیل بلاکچینی بودنش این خاصیت را به ارث می­‌برد و برای ذخیره­‌سازی قابل‌اعتماد است.

  • کوین­ها برای ذخیره‌سازی به چه دردی می­خورند؟

کوین­‌ها هسته اصلی این ذخیره‌سازی هستند. با پرداخت کوین شما اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات در شبکه را خواهید داشت.

  • استورج اطلاعات کاربران را می‌­تواند بفروشد؟

حتی اگر قصد انجام چنین کاری را هم داشته باشد به علت محدودیت‌­های سخت‌افزاری نمی­‌تواند. در یک سیستم متمرکز تنها شما صاحب اطلاعات خود هستید نه شخص دیگری.

  • برای مشاهده قیمت رمزارزهای دیگر، چه روشی وجود دارد؟

شما برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال دیگر، برای مثال، قیمت bnb را می‌توانید در سایت بیت پین بررسی کنید.

برچسب ها: ارز دیجیتال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان