تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

سن خواب زمان مرگ را تعیین می‌کند

حتی اگر سن خواب شما بیشتر از سن تقویمی باشد، به این معنی نیست که خطر مرگ و میر شما بالاتر خواهد بود.آدم‌هایی را می‌بینید که در ۹۰ سالگی سیگار می‌کشند و الکل می‌نوشند و از خود می‌پرسید: چطور این شخص این همه مدت زنده مانده است؟

اخبار سلامت
رویداد۲۴ محققان پزشکی استنفورد یک معیار گویا دیگر را توصیف کرده‌اند که می‌تواند مرگ و میر را پیش‌بینی کند که سن خواب نامیده می شود.سن خواب یک سن پیش بینی شده است که بر اساس کیفیت خواب با سلامت فرد مرتبط است.

بنابراین برای مثال، اگر ویژگی‌های خواب ده‌ها فرد ۵۵ ساله را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را میانگین بگیرید، ایده‌ای خواهید داشت که خواب در آن سن چگونه است.به عنوان مثال، فردی که ۵۵ سال دارد و در طول شب با چرخه های REM با کیفیت خوب می خوابد، از نظر تئوری ممکن است، ۴۵ سال داشته باشد.

متخصص خواب امانوئل میگنوت و همکارانش حدود ۱۲۰۰۰ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند، که هر یک از آنها بر روی یک فرد متمرکز بود و ویژگی های خواب آنها را مانند حرکت چانه و پاها، تنفس و ضربان قلب گزارش می کرد.

هدف آنها ایجاد سیستمی بود که سن خواب فرد را تعیین می کرد و با استفاده از یادگیری ماشینی، تغییرات خواب را که بیشترین ارتباط را با مرگ و میر دارند، شناسایی می کرد.به طور کلی، خواب افراد در سنین مختلف متفاوت است و تغییرات در کیفیت خواب یکی از اولین و مستندترین نشانه های پیری و سلامت ضعیف است.

سن خواب مشخص نیست و ما قدرت بهبود آن را داریم. این مطالعه به رهبری میگنوت، پروفسور کریگ رینولدز در پزشکی خواب در پزشکی استنفورد منتشر شد. ریولدز با میگنو، که ۳۰ سال روی خواب مطالعه کرده است، در مورد اینکه چرا سن خواب مهم است، چگونه محاسبه می شود و یافته های این مطالعه در مورد سلامتی ما چه می گوید ، بررسی کرده است.

اما چرا سن خواب را مطالعه کنیم؟
هنگامی که می خوابی، ارتباط شما با ورودی های حسی قطع می شود. در حالت ایده آل، دنیای بیرونی پر سر و صدا یا نورها شما را آزار نمی دهد.

در طول خواب، این فقط مغز نیست که یک برنامه خودکار را پشت سر می گذارد، بلکه ضربان قلب و تنفس نیز تغییر می کند، و تغییرات در اینها می تواند پیش بینی کننده اولیه یک اختلال سلامتی باشد.ما حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم، این یک جزء اساسی از رفاه عمومی ما است.به خوبی شناخته شده است که تقریباً در هر اختلالی، خواب یکی از اولین چیزهایی است که مختل می شود.

به عنوان مثال، حدود ۵ یا ۱۰ سال قبل از ظاهر شدن سایر علائم در بیماران پارکینسون، یک اختلال خواب خاص رخ می دهد که در طی آن بیمار به شدت رویاهایی می بیند، فریاد می زند یا با مشت به دیوار می کوبد.


بیشتربخوانید: تاثیرات خوابیدن روی زمین بر سلامت بدن


مهمترین یافته از این مطالعه چه بود؟
یافته اصلی ما این بود که تکه تکه شدن خواب - زمانی که افراد چندین بار در طول شب برای کمتر از یک دقیقه بیدار می شوند و آن را به خاطر نمی آورند، قوی ترین پیش بینی کننده مرگ و میر بود.اگرچه پیوندی در داده‌ها مشاهده می‌کنیم، اما چگونگی کمک آن به مرگ و میر ناشناخته است.

حتی اگر سن خواب شما بیشتر از سن تقویمی باشد، به این معنی نیست که خطر مرگ و میر شما بالاتر خواهد بود.آدم‌هایی را می‌بینید که در ۹۰ سالگی سیگار می‌کشند و الکل می‌نوشند و از خود می‌پرسید: چطور این شخص این همه مدت زنده مانده است؟

رفتن به رختخواب و بیدار شدن در ساعات منظم کلیدی برای بهبود خواب شما است. این بدان معنا نیست ست که زیاد بخوابید، بلکه اطمینان حاصل کنید که کاملاً استراحت کرده اید.این مقدار برای همه متفاوت است و بازه آن نسبت به‌ افراد مختلف، متغییر است.

تاریک نگه داشتن محیط خواب در شب، ورزش منظم اما نه خیلی نزدیک به زمان خواب، عدم مصرف الکل و کافئین در حوالی زمان خواب و پرهیز از وعده های غذایی سنگین در شب، همگی به خواب سالم کمک می کنند.

چگونه سن خواب را در این مطالعه محاسبه شد؟
محققان از یک برنامه یادگیری ماشینی برای پیش بینی سن خواب با استفاده از داده های مطالعه خواب و سن هر فرد در این برنامه ها استفاده کردند ، که به آن ها می گوید : یک خواب متوسط ​​در یک سن خاص چگونه به نظر می رسد.

این الگوریتم الگوهای موجود در داده ها را تشخیص می دهد و از آن اطلاعات برای پیش بینی سن خواب استفاده می کند.محققان می گویند: هنگامی که الگوریتم ساخته شد ، می توانیم از آن برای تعیین سن خواب بیشتر استفاده کنیم.برای برخی افراد، سن خواب آنها بسیار بزرگتر از سن تقویمی آنها به نظر می رسد.ما می توانیم از تفاوت بین سن تقویمی و سن خواب آنها برای پیش بینی مرگ و میر استفاده کنیم.بر اساس این ایده که سن خواب بالاتر نشان دهنده یک مشکل سلامتی است.

در واقع، ما دریافتیم، افراد با سن خواب بالاتر در مقایسه با سن واقعی خود، بر اساس خواب بیمارانی که بعداً فوت کردند ، در معرض خطر مرگ و میر بیشتری قرار دارند.از مطالعات دیگر، می دانیم که خواب ضعیف در شرایط مختلفی مانند آپنه خواب ، تخریب عصبی، چاقی و درد مزمن دیده می شود.

اینکه خواب ضعیف چگونه باعث، تشدید یا نتیجه این شرایط می شود، ناشناخته است.

محققان می گویند: امیدواریم بتوانیم از مطالعات خواب برای پیش‌بینی و درمان بهتر بیماری قبل از تظاهر به مرگ استفاده کنیم.این مطالعه تنها شامل ۱۲۰۰۰ نفر بود. در آینده، ما سعی خواهیم کرد وقوع حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری آلزایمر را که باعث مرگ و میر می شود در آینده پیش بینی کنیم.

ما با دانشمندان دانشگاه هاروارد برای جمع آور۲۵۰۰۰۰ مطالعه خواب کار می کنیم. بسیاری از داده‌های این مجموعه بزرگ‌تر ۱۰ سال پیش جمع‌آوری شد و به ما امکان پیش‌بینی بهتر مرگ و میر را داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان