تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱

بهترین ورزش برای زنان کدام است؟

داشتن یک برنامه ورزشی روزانه امروز به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است و خوشبختانه در تمامی جوامع نوعی فرهنگ و کار خوب محسوب می‌شود و همه افراد تلاش می‌کنند در روز زمانی را به ورزش‌کردن اختصاص دهند.

بهترین ورزش برای زنان

رویداد۲۴ امروز ورزش‌کردن به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده و همه می‌خواهند در روز وقتی را به ورزش‌کردن اختصاص دهند تا ضمن این‌که تندرستی خود را تضمین می‌کنند بدن خود را هم روی فرم نگه دارند.

امروز بر کسی پوشیده نیست که که ورزش منظم بدن را مقاوم و خوش‌فرم می‌کند و مقاومت و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ورزش هم‌چنین روی پوست هم تاثیر مستقیمی دارد و سبب درخشان‌شدن آن می‌شود. براساس پژوهش‌ها برخی از ورزش‌ها برای بانوان بهتر است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ورزش‌های ارزان و کالری‌سوز 

دویدن یک ورزش عالی و کالری‌سوز و هم‌چنین ارزان است که شما می‌توانید به‌ آسانی آن را انجام دهید تنها چیزی که به آن نیاز دارید کفش مناسب و خارج‌شدن از خانه است.

به گزارش جامعه ۲۴، دویدن همچنین مقاومت ماهیچه‌ها را افزایش داده و سبب مقاوم‌شدن بدن می‌شود. باید بدانید دویدن استخوان‌ها را هم تقویت می‌کند و این‌گونه سیر پیری در بدن و سرعت آن را کم می‌کند. با این‌که دویدن ورزشی ساده است، اما هماهنگی اعضای بدن را زیاد می‌کند.

با پیشرفت تکنولوژی افراد و به‌ویژه زنان بیش‌از گذشته به افسردگی مبتلا می‌شوند و جالب است بدانید ۲۰ دقیقه دویدن در روز می‌تواند شبیه به قرص ضد افسردگی برای شما عمل کند.

بهترین ورزش‌ها برای بانوان

 دوچرخه سواری

دوچرخه سواری هم مانند دیگر ورزش‌ها تندرستی انسان را افزایش می‌دهد و در درمان بیماری‌ها و هم‌چنین لاغری تاثیر زیادی دارد.

جالب است بدانید دوچرخه‌سواری سبب می‌شود سلول‌های مغز افزایش پیدا کنند. مسلم است که با دوچرخه‌سواری می‌تواند عضلات و ماهیچه‌های پا را تقویت کنید. یکی دیگر از سودمندی‌های دوچرخه‌سواری کم‌کردن استرس است. این ورزش شما را وادار می‌کند که تنفس خود را تنظیم کنید، نفس عمیق بکشید و بیش‌تر بر روی کار به جای استرس بخش‌های دیگر زندگی خود تمرکز کنید.

 یوگا

یکی دیگر از ورزش‌هایی که به تندرستی جسم و روح کمک می‌کند یوگاست. انجام تمرین‌های یوگا به صورت روزانه دارای فواید بسیاری است. حرکات مختلف یوگا، بدن را خوش فرم و توانایی‌های قلبی- عروقی را افزایش می‌دهد. یوگا نه تنها برای بدن مفید است، بلکه ذهن را نیز شاداب می‌کند.

به گزارش جامعه ۲۴، یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که یوگا انجام می‌دهد این است که گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد. با بالارفتن گردش خون در بدن اکسیژن بیشتری جذب می‌شود بنابراین فشارخون پایین می‌آید.

یوگا هم‌چنین اندام‌های داخلی بدن را تحریک می‌کند بنابراین بدن دربرابر بیماری‌های گوناگون از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که با تمرین مداوم یوگا سیستم دستگاه گوارش فعال سوءهاضمه، گازمعده و دیگر موارد مربوط به شکم کم می‌شوند در واقع یوگا به بهبود وضعیت دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند.

بهترین ورزش‌ها برای بانوان

 ایروبیک

ایروبیک یا حرکات موزون و ریتمیک سبب هماهنگی میان دست و پا و افزایش ضربان قلب می‌شود. تنها ۳۰ دقیقه ایروبیک برای کاهش وزن، افزایش استقامت و بهبود سیستم قلبی- عروقی مفید است. با انجام این ورزش روزانه خطر بیماری‌های قلبی، دیابت، کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد.

هنگامی‌ که ورزش ایروبیک را انجام می‌دهید فعالیت عضلات بالا رفته و بدن در این مدت به اکسیژن بیشتری نیاز خواهد داشت بنابراین به مروز عضلات در آن تقویت می‌شوند. در ورزش ایروبیک سیستم قلبی عروقی و تنفسی آموزش می‌بینند تا با سرعت اکسیژن را گرفته و به دیگر بخش‌های بدن برسانند.

شنا

یکی دیگر از ورزش‌هایی که برای بانوان بسیار خوب است و تمامی اندام‌ها را درگیر می‌کند شنا است. هنگامی‌که شنا می‌کنید ضربان افزایش می‌یابد تا انرژی بیش‌تری تولید کند و سیستم قلبی- عروقی شما را بهبود دهد. این حرکات از ماهیچه‌های گردن آغاز می‌شوند، بازو‌ها و ران‌ها را درگیر می‌کنند و تا ساق و کف پا پیش می‌روند.

همان‌گونه‌که می‌دانید شنا افزون‌بر ورزش نوعی سرگرمی شاداب‌کننده است که بسیار هم کالری‌سوز است برای نمونه یک ساعت تمرین شنا تقریبا به اندازه یک ساعت دویدن کالری می‌سوزاند بدون این‌که هیچ تاثیری روی استخوان‌ها و مفاصل شما داشته باشد.

شنا کردن به جز آنکه عضلات را تقویت می‌کند سبب بهبود سیستم قلبی و عروقی و تقویت آن می‌شود. این ورزش قلب و ریه‌ها را قوی می‌کند. در مورد شنا تاکنون پژوهش‌های فراوانی انجام شده است که نشان می‌دهد این ورزش می‌تواند خطر مرگ در افراد را کاهش دهد.

شنا ورزشی است که بیش‌تر افراد می‌توانند آن را انجام دهند برای نمونه کسانی‌ که آسیب‌دیدگی، آرتروز و مشکلات مشابه دارند می‌توانند از این ورزش لذت ببرند. شنا هم‌چنین برای افراد مبتلا به آسم و ام‌اس هم مفید است.

 طناب‌زدن

باوری نادرست وجود دارد که طناب‌زدن سبب افتادگی رحم در بانوان می‌شود موضوعی که هیچ‌گونه شواهد پزشکی ندارد و تنها آن را باوری نادرست دانست.

طناب‌زدن تمرینی است که در هر جایی می‌توانید آن را انجام دهید. شما به‌آسانی می‌توانید طناب را در کوله خود قرار دهید و هر جا می‌خواهید بروید. هنگامی‌که طناب می‌زنید روی حرکات پا تمرکز می‌کنید و این موضوع سبب هماهنگی شما می‌شود حتی اگر خود متوجه این تمرکز نشوید.

۳۰ دقیقه طناب زدن بیش‌تر از ۳۰ دقیقه آرام دویدن کالری می‌سوزاند.

پژوهشگران دریافتند که بهترین ورزش برای بهبود تراکم استخوان، بالا و پایین پریدن ساده است. طناب‌زدن همچنین به بهبود سلامت قلب و عروق، تقویت مهارت‌های ذهنی و تمرکز و بهبود کارایی تنفسی کمک می‌کند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان