تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

معرفی لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲

لایو اکشن پینوکیو به کارگردانی رابرت زمکیس، جدیدترین محصول کمپانی «والت دیزنی پیکچرز» است که تام هنکس در نقش پدر ژپتو ایفای نقش کرده است.

معرفی لایو اکشن پینو کیو ۲۰۲۲

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در ابتدا مقاله باید این توضیح را داد، که لایو اکشن به چه ژانری در سینما جهان گفته می‌شود؟ لایو اکشن (Live Action) به فیلم‌ها و ویدیو‌هایی گفته می‌شود، که در آن به جای تصاویر متحرک سازی شده و انیمیشن، از بازیگران واقعی (انسان یا حیوان) استفاده می‌شود. فیلم‌های Live Action می‌توانند شامل صحنه‌ها و کاراکتر‌های انیمیشن و متحرک سازی شده باشد، اما فیلم‌هایی که در این ژانر تهیه می‌شوند، به طور مطلق انیمیشن محسوب نمی‌شوند و از ارزش‌های سینمایی و جلو‌های بصری برخودار هستند.

پینوکیو (Pinocchio)، یک فیلم لایو اکشن آمریکایی در ژانر درام، موزیکال و فانتزی بوده که در سال ۲۰۲۲ از کمپانی «والت دیزنی پیکچرز» عرضه شده است.  این لایو اکشن یک بازسازی از فیلم پینوکیو (۱۹۴۰) است، که آن انیمیشن، اقتباسی از کتاب ماجرا‌های پینوکیو در سال ۱۸۸۳ اثر کارلو کلودی بود.

کارگردان و نویسنده لایو اکشن پینوکیو

رابرت زمکیس، وظیفه کارگردانی لایو اکشن پینوکیو برعهده دارد و با همکاری کریس وایتز، فیلم نامه آن را نگارش کرده اند.

تاریخ انتشار لایو اکشن پینوکیو

به گزارش رویداد۲۴ لایو اکشن پینوکیو که به تازگی در شبکه نمایش خانگی ایران هم به عرضه درآمده است، در تاریخ ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در پلتفرم دیجیتال دیزنی پلاس منتشر شد.

صداپیشگان لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲

تام هنکس، بنجامین ایوان اینسورث، جوزف گوردون لویت، لورین براکو و … گروه صداپیشگان لایو اکشن پینوکیو را تشکیل داده اند.

لایو اکشن پینو کیو ۲۰۲۲، عنوان جدید شبکه نمایش خانگی

واکنش منتقدان به فیلمنامه و فضای لایو اکشن پینوکیو

لایو اکشن پینوکیو سال ۲۰۲۲، بعد از بازدید منتقدان با نظرات مختلف و گوناگونی مواجه شد، که اکثر منتقدان این لایو اکشن را فاقد جذابیت فیلم اصلی دانسته‌اند.

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۳۱ از ۷۵ بررسی، توانسته است نظر منتقدان را جلب کند و این لایو اکشن میانگین امتیاز ۴.۸/۱۰ را کسب کرده است. همچنین این لایو اکشن در متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، براساس نظر ۲۳ منتقد، امتیاز ۴۰ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشانگر نقد‌های مختلط یا متوسط نسبت به لایو اکشن پینوکیو است.

امتیاز لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲ در IMDb

اما باتوجه به وجود تمام این نکات، لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲ نکات مثبت زیادی دارد و شایسته توجه مخاطبان است. گفتنی است، جلوه‌های ویژه قدرتمند و فضاسازی‌های مسحورکننده نسخه جدید، پینوکیو را از لحاظ بصری به اثری غنی مبدل کرده که سبب شده است؛ این نسخه جدید از پینوکیو بسیار برای مخاطبان جذاب و به یادماندی باشد. لایو اکشن پینوکیو، امتیاز ۵.۲/۱۰ را در وبسایت IMDb به خود اختصاص داده است.

لایو اکشن پینو کیو ۲۰۲۲، عنوان جدید شبکه نمایش خانگی

خلاصه داستان لایو اکشن پینوکیو (Pinocchio)

قصه و ماجرای لایو اکشن پینوکیو (Pinocchio) در روستایی در ایتالیا روایت شده و در‌مورد یک عروسک چوبی به نام پینوکیو است. داستان این فیلم هم به مانند نسخه‌های انمیشنی و کتاب پینوکیو از همان جایی آغاز می‌شود، که پدرژپتو در کارگاه نجاری‌اش یک عروسک چوبی می‌سازد. او نام «پینوکیو» را برای این عروسک انتخاب می‌کند. این عروسک چوبی توسط یک پری آبی زنده می‌شود وپینوکیو به حرف می‌آید. این عروسک چوبی که حال جان گرفته، شریک و مونس تنهایی‌های پیرمرد می‌شود. عروسک چوبی یا پینوکیو، اما در رویا خود یک آرزو بزرگ دارد و هرروز خود را با این رویا می‌گذراند و آن این است که به یک پسر بچه واقعی تبدیل شود، آرزوی عروسک به حقیقت می‌پیوندد و پینوکیو به یک پسر بچه واقعی تبدیل می‌شود.

لایو اکشن پینوکیو مدت زمان حدود ۱۰۵ دقیقه دارد و در کشور ایالات متحده آمریکا ساخته شده است و همچنین زبان اصلی آن انگلیسی است.

معرفی بازیگران لایو اکشن پینوکیو

بازیگران: تام هنکس، بنجامین ایوان اینسورث، جوزف گوردون لویت، لورین براکو و …

تام هنکس

لایو اکشن پینو کیو ۲۰۲۲، عنوان جدید شبکه نمایش خانگی

توماس جفری هَنکس (Thomas Jeffrey Hanks) هنرپیشه، کمدین، کارگردان، دوبلور و نویسنده آمریکایی است، که در تاریخ ۹ ژوئیه ۱۹۵۶ (۱۹ تیرماه ۱۳۳۵) و در شهر کنکورد در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. پدرش اموس مافورد هنکس، آشپز دوره‌گرد و مادرش جنت مریلین، در بیمارستان کار می‌کرد. اصل و نسب مادر تام هنکس پرتغالی است، اما پدربزرگ و مادربزرگ وی از طرف پدری جزء مهاجران بریتانیایی هستند. پدر مادر تام در سال ۱۹۶۰ از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش رویداد ۲۴، تام هنکس با قیافه مهربان و دوست داشتنی اش، هیکلی‌متناسب توانسته خود را در دل کارگردانان مشهورهالیوود جا کند و چندین بار جوایز اسکار را از آن‌خود کند. تام هنکس در طول سال‌های فعالیت خود تا به امروز چندین و چند بار نامزد دریافت و برنده چندین جایزه بزرگ بین‌المللی شده است. فیلم لیگ خودشام محصول ۱۹۹۲ تام را مجددا به اوج برد. در این دوره بود که تام اظهار کرد نقش‌آفرینی‌های اولیه‌اش خوب نبوده‌اند و اکنون او پیشرفت کرده است.


بیشتر بخوانید: معرفی انیمیشن پسر دلفینی که در روسیه اکران شد


در سال ۱۹۹۴ تام هنکس در فیلم مشهورش، فارست گامپ نقش‌آفرینی کرد. تام چندی بعد در مورد این فیلم اظهار کرد که وقتی فیلمنامه فیلم را خواند، فیلم بزرگ و موفقی را دیده که مخاطب آن را دیده و احساس خواهد کرد. بخاطر بازی در این فیلم تام هنکس موفق به دریافت یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر، یک جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم و جایزه انتخاب مردم شد.

جوزف گوردون لویت

لایو اکشن پینو کیو ۲۰۲۲، عنوان جدید شبکه نمایش خانگی

جوزف گوردون لویت، بازیگر، کارگردان، صداپیشه، نویسنده، تهیه کننده، آهنگساز و تدوینگر آمریکایی، متولد ۱۷ فوریه ۱۹۸۱ در لس آنجلس است. وی از سال ۱۹۸۸ فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری آغاز نمود. او علاوه بر بازیگری، سابقه کارگردانی چند اثر را نیز در کارنامه خود جای داده است.

جوزف گوردون لویت، در کودکی پا به عرصه هنر گذاشت و در سال ۱۹۹۲، با بازی در فیلم رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد، اولین نقش خود را ایفا کرد. او بازیگری را برای مدتی کنار گذاشت و در دانشگاه کلمبیا به ادامه تحصیل پرداخت، ولی در سال ۲۰۰۴ دوباره به این عرصه بازگشت و تاکنون در آثاری همچون محاکمه شیکاگو ۷، لوپر، بندباز، تلقین، جی. آی. جو: ظهور کبرا، پروژه قدرت، سیاره گنج، لینکلن و هیئت منصفه و ولفبوی و کارخانه همه چیز به ایفای نقش و صداپیشگی پرداخته است. از جمله افتخارات جوزف گوردون لویت می‌توان به کسب دو جایزه امی و نامزدی دریافت دو جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان