تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ مهر

شاخص کل بورس دیروز افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش‌بینی بورس امروز ۲۴ مهر

رویداد۲۴ رقیه ندایی در تجارت‌نیوز نوشت: شاخص کل بورس تهران دیروز با افت هزار و ۸۹۵ واحدی به سطح یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۹ هزار واحدی قرار گرفت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار اجرای مصوبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ و ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی بورس در راستای معافیت مالیاتی کارمزد اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها شد. وی متذکر شده است که علی‌رغم لازم‌اجرا بودن قانون صدرالاشاره میزان مالیاتی به ویژه در خصوص کارمزد اعتبارات اعطایی یه مشتریان توسط شرکت‌های کارگزاری، کماکان براساس بخشنامه‌های سابق اقدام می‌نمایند. (سنا)

کارشناسان عقیده دارند این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند و از سوی دیگر میزان اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه نیز افزایش خواهد یافت.

۲۰۰ دستگاه لاماری ایما مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در روز نخست آبان‌ماه روی تابلوی عرضه بورس کالا می‌رود. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، ششمین عرضه کننده خودرو در بورس کالا است. (اقتصادآنلاین)

عرضه خودرو در بورس کالا مزایای بسیار زیادی دارد، اما مهمترین مزیت آن تعادل در بازار خودرو و اقتصاد کشور است و پس از نقدینگی جدید وارد بازار خواهد شد.

انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام ۱۵ شرکت بزرگ بازار از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، تا اطمینان خاطری برای سهامداران این شرکت‌ها به منظور رسیدن به آسودگی خاطری از بابت کاهش قیمت سهام باشد؛ در همین زمینه امیر مهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس می‌گوید که بررسی مدارک و اخذ مجوز انتشار اوراق تبعی در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود. (بازار سرمایه)

کارشناسان عقیده دارند که انتشار این اوراق به طور مدت می‌تواند جلوی نزول عمیق بازار سرمایه را بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان