تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره هفته؛

سیدکاظم موسوی منتقد علی دایی، حامی کریم بنزما

سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل که علیه علی دایی صحبت کرده بود، ناچار شد سخنان خود را پس بگیرد. او البته یک گاف بزرگ درباره اعتقاد کریم بنزما به حجاب داده است.

سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل

رویداد۲۴ میثم سعادت: این هفته، در میان اخبار عجیب و غریبی که بعد از فوت مهسا امینی و محدودیت‌های شدید اینترنتی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، ماجرای مجادله علی دایی و سید کاظم موسوی نماینده اردبیل هم قابل توجه بود.

علی دایی از بزرگترین اسطوره‌های ورزشی ایران است که محبوبیتی مثال‌زدنی در زادگاه خود، شهر اردبیل دارد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نیز نماینده حوزه‌های انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس است که در این دوره وی با کسب تقریبا ۶۰ هزار رای توانست وارد پارلمان شود.

ماجرا زمانی شروع شد که علی دایی بعد از انتشار موضوع درگذشت یک دانش آموز اردبیلی در اینستاگرام خود نوشت «سکوت ناشی از هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه‌های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده‌ام، امروز منجر به برخورد با دانش‌آموزان در یکی از مدارس در زادگاهم شده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می‌نشاند. من عضو هیچ گروهی نیستم، من جزو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه‌های‌شان دغدغه من است.»

بعد از این استوری، بسیاری از چهره‌های تندروی اصولگرا از علی دایی انتقاد کردند. از جمله کاظم موسوی. او با بیان اینکه نسبت به حال علی دایی تاسف می‌خورد، با کنایه نسبت به اظهارات اسطوره فوتبال ایران گفت: «تاسف می‌خورم که برخی چهره‌های شاخص کشور و اسطوره‌ها به این مسائل می‌پردازند. امنیت کشور باعث شد عده‌ای اسطوره شوند. با پول محرومان ورزشگاه ساختیم تا عده‌ای دیده شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. حرف بنده به این افراد این است که احترام خود را حفظ کرده و در رفتار خود تجدیدنظر کنند.»

علی دایی در همه این سال‌ها معمولا رابطه خوبی با منتقدان نداشته و این بار هم به تندی پاسخ نماینده مجلس مردم اردبیل را داد. او در پاسخ به او نوشت «آقای سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس، سوالی برایم پیش آمده است که امیدوارم جوابش را از شما بگیرم، در کدامین ورزشگاهی که شما ساخته‌اید من به اینجا رسیده و دیده شده‌ام که باید پاسخگوی شما باشم. اما صحبت از امنیت کردید که تأمین امنیت وظیفه هر دولتی است و با توجه به صحبت‌های عموی اسرا پناهی در صداوسیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسایی قلب عنوان می‌کند، اینجانب قبول ندارم که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است، پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید. آقای موسوی شما نماینده مردم اردبیل در مجلس هستید یا سخنگوی دولت؟ اگر از مشکلات و کمبود‌های شهر و مردم اردبیل خبر داشتید، چرا خاموش بودید و خاموش مانده‌اید؟ چرا در مجلس و دولت صدای مردم شهرتان نبودید که اگر بودید کار به اینجا ختم نمی‌شد.»

مشخص بود که محبوبیت علی دایی در اردبیل بسیار بیشتر از نماینده فعلی این شهر است. کاظم موسوی که در اظهار نظر اولیه متوجه این مسئله نشده بود، خیلی زود از حرف خود عقب‌نشینی کرد و روز چهارشنبه در مقام دلجویی در صحن علنی مجلس گفت «علی دایی اسطوره است و بنده در مجلس هشتم وی را به عنوان وزیر ورزش معرفی کرده بودم و هیچگاه به دنبال اسائه ادب به وی نیستم. حرف بنده آن است کسانی که صاحب نظر هستند و در اجتماع قابل اعتمادند به انقلاب کمک کنند. ما نباید روی آتش بنزین بریزیم و در شرایطی که کلیدواژه دشمن، کشته سازی است، باید در اظهار نظر‌های خود دقت نظر داشته باشیم.»

اینکه چه مقطعی، کاظمی اجازه انتخاب وزیر ورزش داشته مشخص نیست، اما کاظمی بعد از برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی در دهه هشتاد، او را مارادونای فوتبال ایران خوانده و از برخورد‌های صورت گرفته با دایی انتقاد کرده بود.


بیشتر بخوانید: به علی دایی اساعه ادب نکردم/ کریم بنزما دیشب گفت حجاب اصل اساسی اسلام است!


سید کاظم موسوی نماینده اردبیل کیست؟

موسوی که دارای فوق لیسانس حقوق جزا و جرم‌شناسی است، در دوره مجلس هشتم در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری عضویت داشته و در دو دوره گذشته انتخابات در مجلس دهم، به رغم راه یافتن به دور دوم در انتخابات همین حوزه، با شکست خوردن از نامزد‌های اصلاح‌طلب اردبیل، از راهیابی به مجلس بازماند و در مجلس یازدهم با مدرک جزا و جرم‌شناسی به کمیسیون اقتصادی رفت.

گاف جدید سیدکاظم موسوی

به گزارش گزارش رویداد۲۴ موسوی برای توجیه گاف قبلی خود، یک گاف تازه داده و با استناد به یک مصاحبه جعلی که در شبکه‌های طنز تلگرامی منتشر شده، گفت «کریم بنزما چند شب پیش توپ طلا گرفت و از وی درباره اغتشاشات ایران سوال پرسیدند که وی گفت حجاب اصل و اساس اسلام است؛ بنابراین همه ما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم.»

جمله‌ای که کاظمی به کریم بنزما منصوب کرد، فقط در سایت‌های فارسی زبان منتشر شده است و مشخص نیست منبع اولیه آن کجاست؟ پس از این اظهار نظر موسوی، تصاویری از کریم بنزما با همسر و خانواده‌اش منتشر شد و منتقدان به طنز درباره حجاب مد نظر سیدکاظم موسوی می‌گفتند و از اینکه چه کسانی در این کشور تصمیم‌گیر هستند!

کاظمی پیش از این هم به خاطر مخالفت وقت و بی‌وقت با موسیقی مشهور شده بود. او گفته بود ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست، چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آنقدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم. حالا، اما کاظمی یک بار دیگر با اعتبار خود بازی کرده است. باید دید موضع گیری علیه علی دایی، مانع حضور او در مجلس دوازدهم خواهد شد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی دایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
1
14
صداسیما که هیچ، تمام نظام جمهوری اسلامی به اندازه یک تار موی برادر اسرا پناهی، محمدرضا، شرافت و آزادگی ندارد.
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
چه نامرد چه نازن
دشمن فرهنگ آدمیت
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
کمینگاه
کمین
خطر
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
ماشاالله یه شکم حاج اقا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
1
11
کلی بچه سید مهترض کشتن در اعتراضات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
13
بخدا اگر بدونه این کریم بنزما کدوم تیمی مسابقه می ده
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
14
یارب این نودولتان را بر خر خود مینشان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
9
آخه چرا بیخود یه چی میگید که بعد توش بمونید کریم بنزما مگه حرفش حجته ؟ برو ببین خانواده ی خودش بی‌حجابن درسته که کریم بنزما خودش سفت و سخت اهل نماز و روزه است ولی در مورد حجاب بدرد شما نمیخوره
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
3
خیلی از همین اسگلا رفته دایرکت دادن به بنزما و زیدان که بیاد اینطوری حرف بزنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
1
2
ای کدوم خرشونه ؟؟؟؟چه شکمی داره چی میخوره ؟؟؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان