تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار درباره تشدید خروج سرمایه از بازار

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت دوباره نزولی شد و به سطح یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی رسید.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ شاخص کل بورس تهران که در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحد بود، این هفته با ثبت افت ۰٫۶۸ درصدی تا سطح یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص هم‌وزن نیز با افت حدود ۰٫۴ درصدی مواجه شد و به محدوده ۳۷۸ هزار واحد بازگشت. شاخص فرابورس نیز با کاهش ۰٫۶ درصدی در سطح ۱۷ هزار و ۸۵۳ واحد ایستاد.

به طور کلی در این هفته ارزش معاملات بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته روند نزولی را طی کرد و به ۸۸۷۵ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس روز شنبه ۱۸۲۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۱۹۱۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۸۹۵ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۱۷۵۹ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۱۴۷۹ میلیارد تومان ارزش معاملات ثبت‌شده بود. این ارزش نسبت به هفته گذشته حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش داشت.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی بورس تا پایان سال ۱۴۰۱


چه میزان نقدینگی از بورس خارج شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد روز شنبه ۲۳۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۳۸۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۸۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۷۸ میلیارد تومان و چهارشنبه نیز ۱۳۳ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه خارج شد. در مجموع می‌توان گفت که این هفته سهامداران حقیقی حدود ۱۰۱۴ میلیارد تومان پول از بازار سهام خارج کردند.

در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز دوشنبه اختصاص داشت که بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بود. ارزش معاملات اوراق بدهی در اولین روز کاری هفته ۶۳ درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز یکشنبه سهم اوراق ۳۲ درصد بود. روز دوشنبه سهم اوراق به ۹۶ درصد رسید.

روز سه‌شنبه ارزش معاملات اوراق کاهش یافت و ۴۰ درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد. در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق به ۱۷ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان رسید که ۸۰ درصد از معاملات بازار را شامل شد. در هفته کاری که گذشت شاهد کاهش ارزش معاملات خرد سهام بودیم. میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۱۹۱۷ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین افت ۱۳ درصدی داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
1
سرمایه گذاری در بورس ایران خودکشی هست
بعضی ها به حماقت اعتیاد دارند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان