تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

آمریکا ارسال پیام برجامی به ایران را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه پاسخی به این اظهارات وزیر امور خارجه ایران دارد که گفته بود، ایران پیامی از آمریکا دریافت کرده که نشان می‌دهد واشنگتن برای دست یافتن به یک توافق در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای عجله دارد، گفت: مسلما چنین پیامی به ایران داده نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیام برجامی به ایران را تکذیب کرد

رویداد۲۴ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره گزارش‌هایی دارد که در آن‌ها ادعا شده افراد ایرانی آموزش‌دهنده طریقه استفاده از پهپاد‌ها در بلاروس دیده شده‌اند، گفت: ما از این گزارش‌ها مطلعیم، اما در موقعیتی نیستیم که درباره‌شان اظهار نظر کنیم، این که بگوییم این افراد راهنما‌های ایرانی در بلاروس هستند. ما به طور گسترده‌تر نگرانی‌مان درباره حضور ایران در اوکراین اشغال‌شده توسط روسیه، به ویژه در کریمه و اقدامات آن به همراه روسیه در این زمینه را ابراز کرده‌ایم و این گزارش‌ها را به دقت دنبال می‌کنیم

به گزارش ایسنا، پرایس ادامه داد: همان طور که قبلا گفتیم، ما مدام در تلاشیم اطمینان حاصل کنیم که فدراسیون روسیه و رژیم لوکاشنکو در بلاروس به خاطر تجاوز روسیه علیه اوکراین، بهایی سخت، هزینه اقتصادی، بپردازند. ما با متحدان و شرکایمان اقداماتی انجام داده‌ایم که شبکه‌های مالی و اموال کرملین را هدف قرار می‌دهند، همچنین اموال رژیم لوکاشنکو که به موقعیت روسیه کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: آمریکایی‌ها بار‌ها پیام آمادگی برای توافق داده‌اند/ روابط ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نیست


پرایس در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ارزیابی او از این که ایران اعلام کرده قرار است با دادن ۴۰ توربین به تولیدات گازی روسیه کمک کند، چیست، بیان کرد: تحریم‌های ما کاملا اجرایی می‌شوند. اگر شاهد عمل قابل تحریمی باشیم، چه از سوی ایران باشد، چه از سوی روسیه، اقدام مناسب را انجام خواهیم داد.

ادعای پرایس درباره دست داشتن ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین در پی این مطرح می‌شود که واشنگتن چند ماه پیش مدعی شده بود اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ایران برنامه دارد به روسیه صد‌ها پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین بفروشد و مقامات روس قرار است آموزش‌های لازم را برای روش استفاده از این پهپاد‌ها در ایران دریافت کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
1
0
آمریکا باید از عراق و منطقه بیرون برود.
اروپا باید از عراق و منطقه بیرون برود.
ناتو باید از عراق و منطقه بیرون برود.
آمریکا جنایتکار، اروپا جنایتکار، ناتوجنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هستند و تاکنون هم برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده که آمریکا و متحدانش از همه گروه های تروریستی در عراق، سوریه، منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
1
0
رویترز: آمریکا سامانه دفاعی هاوک به اوکراین می‌دهد
در حالیکه چند ماه از درگیری میان مسکو و کی‌یف می‌گذرد، دولت آمریکا قصد دارد سامانه قدیمی دفاع موشکی خود را به اوکراین بفرستد.

آمریکا سامانه دفاعی هاوک به اوکراین می‌دهد پس ایران هم حق دارد به روسیه سلاح بدهد و از روسیه دفاع و حمایت کند.

ایران هم از همکاری نظامی آمریکا و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اروپا و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی ناتو و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اسرائیل و اوکراین نگران است.
ایران هم از همکاری نظامی اسرائیل و متحدانش و تروریست ها نگران است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
درتمام ابعاددولت ریسی دوروع ونیرنگ می بارددادن امارهای دوروع وتمام حرفهای دولتیان امیرعبدالهیان هرروزدارددوروع می گوید ریسی هرروزاما علط می دهدتاکی می خواهندبانیرنگ کارهای خودراپیش ببرن رهبری ملت معتزص رادشمن وامریکایی می نامند واعااززمان روی کارامادن ریسی کشوررنگ ارامش راندیده است اون ازبرچام که ریدنش واون ازتطاهرات فعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
چگونه است که تمام دول غرب به صورت علنی به اکراین کمک مستشاری و تسلیحاتی می کنند و کسی نمی تواند اعتراضی داشته باشد؟ آقای عبدالهیان امید وارم این پیش نهاد شما هم مانند دوربین های مازاد بر برجام نباشد ، و چرا ایران باید در هر حال پاسخگوی معاندان وجودی خود باشد ؟ حال می دانیم که هرچه در راه تجهیز خود خرج کنیم در مقابل دد صفتان جهانخوار کم است حتی ساخت بمب اتمی و نیتروژنی .

آمریکا از بس دروغگو هست که اگر ما در سازمان جهانی هم ثابت کنیم پهباد به اوکراین نفروختیم بازم آمریکا به دروغ میگه شما فروختین و همچنان ایران رو تحریم میکنه.بهانه پهباد تمام شه باز یه بهانه جدید پیدا میکنه تا ایران را تحریم کنه.آمریکا دنبال بهانه هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی بزرگترین مصداق نقض حقوق بشر است
حمایت بی قید و شرط آنها از رژیم غاصب صهیونیستی و جنایات روزمره این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین، بزرگترین مصداق نقض حقوق بشر است که طی دهه‌های متمادی در حال رخ دادن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
برای مقابله با آمریکا، اروپا و اسرائیل در کنار روسیه ایستاده‌ایم.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان