تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱

بیرانوند: در پرسپولیس جام نگیری می‌گویند ناکام بودی/ برای حضور در جام جهانی بمب انرژی هستم

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شمار یک پرسپولیس و تیم ملی ایران به خبرورزشی گفت: به نظرم کیفیت لیگ ما بالاست و شما می‌بینید که تیم‌ها به سختی امتیاز می‌دهند. هیچ بازی قابل پیش بینی نیست.

بیرانوند: در پرسپولیس جام نگیری می‌گویند ناکام بودی/ برای حضور در جام جهانی بمب انرژی هستم
رویداد۲۴ ستاره تیم ملی و پرسپولیس بود، ولی بازی در اروپا و لژیونر شدن چیزی نبود که بتواند به راحتی از کنارش بگذرد. ۲ سال سخت در اروپا داشت، مصدوم شد، نیمکت نشین شد و حتی جایگاه ثابتش در تیم ملی را از دست داد. به قول معروف به مو رسید، ولی پاره نشد. به لیگ برتر بازگشت تا جدی‌ترین هدفش که پس گرفتن جایگاهش در تیم ملی بود را دنبال کند. اتفاقی که رخ داد و حالا او در آستانه حضور در دومین جام جهانی متوالی خود قرار دارد. صحبت از علیرضا بیرانوند گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی است. بیرانوندی که حالا به نقطه اطمینان پرسپولیس تبدیل شده و خیال هواداران این تیم از بابت داشتن یک گلر ششدانگ راحت شده است. علیرضا در بازی این هفته مقابل مس کرمان می‌تواند برای صدمین بار پیراهن پرسپولیس را برتن کند و وارد باشگاه صدتایی‌ها شود. همین موضوع بهانه‌ای شد تا با گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی گفت و گویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید:

رسیدن به ۱۰۰ بازی با پیراهن پرسپولیس چه حسی دارد؟

حس خیلی خوبی است و من به خاطر این موضوع خیلی خوشحالم. ورود به تیم بزرگی مثل پرسپولیس که کلی هوادار دارد، خیلی سخت است، ولی به نظرم ماندگار شدن و تداوم در این تیم به مراتب سخت‌تر است. افتخار بزرگی است که توانستم این تعداد بازی برای پرسپولیس انجام دهم و خدا را شکر می‌کنم. امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که بتوانم برای پرسپولیس بازی‌های بیشتری را بازی کنم و باعث خوشحالی هواداران شوم.

روز اولی که با پرسپولیس قرارداد بستی، فکرش را می‌کردی که به رکورد ۱۰۰ بازی برای این تیم برسی؟

روزی که با پرسپولیس قرارداد بستم، می‌خواستم برای سال‌های سال در این تیم بمانم. خداراشکر روز‌های فوق العاده‌ای در این تیم داشتم و ۴ سال پر از جام و افتخار را در کنار همبازیان و هواداران عزیز پرسپولیس سپری کردم. حالا هم که دوباره برگشتم دوست دارم برای مدت طولانی در پرسپولیس بمانم و افتخارات قبلی را تکرار کنم.

لیگ تا اینجا چطور بود؟

به نظرم کیفیت لیگ ما بالاست و شما می‌بینید که تیم‌ها به سختی امتیاز می‌دهند. هیچ بازی قابل پیش بینی نیست و همین موضوع نشان می‌دهد تیم‌های لیگ ما کیفیت بالایی دارند. همین ملوان که در انتهای جدول است و مقابل ما شکست خورد، انصافا تیم خوبی است و فوتبال خوبی بازی می‌کند. هیچ تیمی‌به نظرم از پیش بازنده نیست و سطح بازی‌ها بالاست.

صحبت از ملوان شد. تقریبا همه کارشناسان داوری اعتقاد داشتند صحنه برخورد تو با مهدی مومنی پنالتی نبود

من بعد از بازی هم گفتم که اصلا برخوردی نداشتیم. مهاجم ملوان قبل از رسیدن به من خودش را انداخت و من هم دستم را کشیدم تا به او نخورم. داور در این صحنه عالی کار کرد و تصمیم درستی گرفت.

پرسپولیس می‌تواند صدرنشینی اش را تا پایان فصل حفظ کند و جام بگیرد؟

هدف دیگری جز این نداریم. در پرسپولیس هیچکس از نایب قهرمانی هم راضی نیست و همه جام می‌خواهند. اگر جام نگیری می‌گویند ناکام بودی. کار سخت است، ولی باید بجنگیم و حسابی تلاش کنیم تا در پایان فصل بهترین اتفاق را رقم بزنیم و دل هوادارانمان را شاد کنیم.


بیشتر بخوانید: هشدار به پرسپولیس؛ ۲ تیم در فکر شکار صدر جدول


۱۰ بازی، ۷ کلین شیت و تنها ۳ گل خورده در این فصل، آمار فوق العاده‌ای است. به گرفتن دستکش طلا فکر می‌کنی؟

خداراشکر که توانستم به تیمم کمک کنم. این آمار‌های فردی و جوایز شخصی برای هر بازیکن و مربی مهم است و همه دوست دارند به آن برسند. هرکسی غیر این می‌گوید، حرف درستی نزده است. با این حال قاطعانه می‌گویم موفقیت تیمم برای من از هرچیزی با ارزش‌تر است. تو خیلی خوب من را می‌شناسی و می‌دانی که تمرکزم را به خاطر این آمار‌ها به هم نمی‌زنم و خیلی به آن‌ها فکر نمی‌کنم. کلین شیت کردن برای یک گلر مهم است و طبیعتا همه گلر‌ها دوست دارند در هر بازی کلین شیت کنند. من هم همین حس را دارم، ولی قطعا موفقیت تیمم برای من از هرچیزی مهم‌تر است. این را با قاطعیت می‌گویم که فقط قهرمانی پرسپولیس برای من اهمییت دارد و همه تلاشم را می‌کنم تا کنار سایر بچه‌ها به این مهم برسیم.

طی روز‌های گذشته درد کمر تو حسابی سوژه شد. خودت در موردش توضیح بده.

احتمالا هیچ سوژه‌ای نداشتند و روی کمر من زوم کردند. فشار مسابقات بالاست و ما در کنار تمرینات باشگاهی و بازی‌ها، در اردو‌های تیم ملی هم حضور داشتیم. مشکل کوچکی بود که برطرف شد. کادرپزشکی تیم ملی و پرسپولیس خیلی زحمت کشیدند و الان هم بدون مشکل کار می‌کنم. نمی‌دانم چرا تا این حد به کمر من گیر دادند، ولی من سرحال هستم و برای حضور در جام جهانی بمب انرژی هستم. خیالتان راحت؛ با تمام قوا و انگیزه زیاد در جام جهانی حاضر خواهم شد.

بریم سراغ تیم ملی. اردوی اتریش چقدر به روند آماده سازی شما کمک کرد؟

به نظرم خیلی اردوی خوبی بود و تمرینات بسیار خوب و منظمی انجام دادیم. دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال خیلی به ما کمک کرد. با تیم‌های خوبی بازی داشتیم و نشان دادیم که حرف‌های زیادی برای گفتن در جام جهانی داریم. کی‌روش اضافه شده بود و بازیکنان اکثرا با او کار کرده بودند و نظم و انضباط خوبی حاکم بود. البته زمان زیادی هم نبود که با بچه‌ها کار کند، اما با توجه به تجربه قبلی می‌دانستیم که او از ما چه می‌خواهد. در مجموع تیم خیلی خوبی هستیم و امیدواریم تا در جام جهانی اتفاقات خوبی را برای مردم ایران رقم بزنیم.

حتما شایعاتی که در مورد حذف تیم ملی مطرح شد را شنیدی. نظرت در این خصوص چیست؟

خودت می‌گویی شایعه. ما به این صحبت‌ها کاری نداریم و فقط تمرکزمان را روی تمرینات گذاشتیم تا بتوانیم عملکرد خوبی در قطر داشته باشیم.

به عنوان یکی از با تجربه‌های تیم ملی که جام جهانی را تجربه کردی، با این شرایط می‌توانیم به درخشش تیم ملی در قطر امیدوار باشیم؟

امید که همیشه در وجود همه آدم‌ها هست، ولی همه می‌دانند تیم ملی چه شرایط سختی دارد. ما باید براساس تعریف استانداردی که برای موفقیت وجود دارد، صحبت کنیم، باید ببینیم تیم‌های دیگر چگونه کار می‌کنند و چه برنامه‌هایی دارند و بعد در مورد خودمان صحبت کنیم. شما تیم‌های اروپایی را فاکتور بگیرید که به هیچ‌وجه با آن‌ها قابل قیاس نیستیم، ولی ببینید کره و ژاپن چه امکاناتی دارند. ما باید در نخستین بازی با انگلیس بازی کنیم که فوق العاده تیم خوبی است. در جام‌جهانی روسیه، تا ۶ماه قبل از بازی با مراکش، کی‌روش فقط روی این تیم تمرکز کرده بود و ما هیچ‌چیزی از اسپانیا و پرتغال نمی‌دانستیم. الان هم تمام تمرکز ما روی دیدار اول مقابل انگلیس است. البته این را هم بگویم ما اصلا مقابل این تیم و یا سایر تیم‌ها دست و پا نیستیم. وقتی سرمربی انگلیس می‌آید تا بازی ما مقابل اروگوئه را نگاه کند، یعنی آن‌ها حساب ویژه‌ای روی تیم ملی ایران باز کردند و خودشان هم می‌دانند که بازی راحتی مقابل ما نخواهند داشت.

یعنی بازی اول تا این حد مهم است؟

بله، یادم می‌آید بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی به خودت هم گفتم که مهم‌ترین بازی ما بازی با انگلیس است و الان هم همین حرف را می‌زنم. همه می‌خواهند ایران را در نخستین بازی ببینند و این مهم است که بتوانیم از انگلیس امتیاز بگیریم. خیلی‌ها می‌گویند باید ولز و آمریکا مهم‌ترین بازی‌های ما در جام جهانی است، ولی من می‌گویم بازی اول بسیار مهم است.

بعضی‌ها می‌گویند گروه تیم ملی در جام جهانی راحت است و تیم ملی باید به مرحله بعد صعود کند. نظرت در این خصوص چیست؟

آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند، فوتبالی نیستند و اصلا شرایط حاکم بر جام جهانی را نمی‌دانند. با قاطعیت می‌گویم که هیچ بازی راحتی در جام جهانی وجود ندارد. گروه ما اصلا ساده نیست و هر ۳ تیم فوق العاده قدرتمند هستند. نه اینکه ما نا امید باشیم، ولی نباید خودمان را با این حرف‌ها گول بزنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان