تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بهادری جهرمی در جامه مهدی کلهر؟/ نقش بهادری جهرمی در تایید دولت رئیسی

در این میان، اما باید به یک نکته توجه داشت و آن هم اعتمادی است که به نظر نمی‌رسد بهادری جهرمی در جلب آن موفق بوده باشد. او راهی را طی کرد که در دولت احمدی‌نژاد طی شده بود. در اذهان بسیاری هست که مهدی کلهر مشاور احمدی‌نژاد تلاش زیادی کرد تا با چهره و تیپ متفاوت سعی در جلب اعتماد به دولت داشته باشد.

بهادری جهرمی در جامه مهدی کلهر؟/ نقش بهادری جهرمی در تایید دولت رئیسی
رویداد۲۴ آرمان ملی نوشت: چندی است که رئیس‌جمهور بر لزوم گفتگو با مردم تاکید دارد. رئیسی روزی گفت: «نباید انتقادات درباره روش اجرای قانون را محدود کرد. چه اشکالی دارد برای گفتگو، نقد و حتی اعتراض، مرکزی را قرار دهیم که بشود مرکز گفتگو، نقد و حتی اعتراض کردن نسبت به برخی مشکلات؟» در این راستا سخنگوی دولت اجرای این کار را برعهده گرفت. اما از سوی دیگر چهره سازی یکی از اقداماتی است که این روز‌ها در حال رخ دادن است. جوان متولد سال ۶۴ که در دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی به عضویت اولین مجلس دانش‌آموزی کشور درآمد و در مرداد ماه ۱۳۹۴ به پیشنهاد جمعی از حقوقدانان و به انتخاب سردار محمدرضا نقدی ریاست سازمان بسیج حقوقدانان کشور و پس از آن با حکم سردار کاظمینی ریاست سازمان بسیج حقوقدانان تهران را نیز به صورت همزمان عهده‌دار شد.

نقش بهادری جهرمی در تایید دولت رئیسی

این روز‌ها او چهره‌ای فراتر از سخنگوی دولت را برعهده گرفته چنانکه در اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های مختلف حضور پیدا کرد تا با دانشجویان سخن بگوید. در مقابل شعار دانشجویان به آن‌ها لبخند می‌زند و شنوای اعتراضاتشان است. بهادری جهرمی در ۲ آبان ۱۴۰۱ در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شد و در نشستی به دعوت بسیج دانشجویی سخنرانی کرد که با شعار‌های تند جمعی از دانشجویان معترض به حضور وی، ناتمام ماند و در ۳ آبان ۱۴۰۱ به دانشگاه قم رفت، اما جمعی از دانشجویان با سر دادن شعار‌هایی نسبت به حضور او در این دانشگاه اعتراض کردند. او سعی کرد پاسخگوی سوالات باشد و دانشجویان معترض را آرام کند چنانکه در دانشگاه قم با اشاره به شعار دانشجویان در حمایت از علی کریمی بازیکن سابق تیم‌ملی ایران، بیان کرد: «وی می‌تواند به داخل کشور برگردد، کسی با وی مشکلی ندارد؛ دیکتاتوری رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که صدای واقعیت و حقیقت حتی به گوش ورزشکاران برسد.» سخنگوی دولت با اشاره به این مطلب که دولت مصمم به گفتگو با مردم است، گفت: «دشمنان از دولتی که حرف برای گفتن و دفاع از عملکردش داشته باشد، می‌ترسند.» البته برخی اظهارات وی اعتراضات بیشتری را به دنبال داشت مانند زمانی که با اشاره به علت قطع اینترنت پس از حوادث اخیر، اظهار داشت: «دولت سیزدهم هیچ وقت اینترنت را قطع نکرده بلکه برخی پیام رسان‌های خاص فیلتر شدند این در حالی است که دولت قبل از حوادث مشابه تمام اینترنت را قطع می‌کرد و استثنایی قائل نمی‌شد.»، اما او در دانشگاه خواجه نصیر مانند دانشگاه قم عمل نکرد و در واکنش به شعار برخی دانشجویان گفت: «یکی از ویژگی‌های دیکتاتور که همه‌مان دوستش نداریم، این است که اجازه شنیده شدن حرف مخالفش را نمی‌دهد.»


بیشتر بخوانید: چرا دولت سیزدهم در اعتراضات اخیر، در پس معرکه قرار دارد؟


سخنگوی دولت در این دانشگاه برای کاهش اعتراضات دانشجوبان گفت: «شعار‌های «زن، زندگی، آزادی» و «مرد، میهن، آبادی» را این روز‌ها زیاد شنیده‌ایم، ما همیشه دنبال تحقق آزادی، استقلال و آبادی بوده‌ایم.» سخنگوی دولت سخنرانی خود در دانشگاه خواجه نصیر را به دلیل اهانت برخی دانشجویان به یکدیگر با بیان این جمله که «چون می‌بینم به یکدیگر توهین می‌کنید و وسایل پرتاب می‌کنید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید جلسه را تمام می‌کنم.» به اتمام رساند.

او در خارج دانشگاه هم سعی در آرام کردن معترضان داشت چنانکه اول آبان در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «این حجم اقدامات رسانه‌ای متحدانه درست بعد از یک اتفاق ناگوار در ایران این موضوع را نشان می‌دهد که ایجاد ناآرامی در ایران برنامه‌ریزی شده بود و این موضوع کاملا بدیهی است. اما اجرای این برنامه نیاز به پیش زمینه داشت که پیش‌زمینه‌های آن نیز ناراحتی‌های ده ساله مردم ایران از وضعیت خودرو، بهداشت و... بوده که این دولت قول حل آن را داده، اما حل این مسائل زمان‌بر است.» بهادری جهرمی پیش از آغاز دولت سیزدهم هم سعی در چهره شدن داشت مانند انتقاداتش از شورای نگهیان. ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ بهادری جهرمی، معاون پژوهشگاه قوه قضائیه و محقق پژوهشکده شورای نگهبان گفت: درباره اصل موضوع که چرا شورای نگهبان افکار عمومی را اقناع نمی‌کند، من هیچ دفاعی ندارم و بار‌ها گفته‌ام شورای نگهبان نتوانسته افکار عمومی را اقناع کند، نتوانسته و ضعف جدی داشته است و شاید یکی از مهم‌ترین ضعف‌های شورای نگهبان بوده است.

کلهر مشابه بهادری جهرمی؟

در این میان، اما باید به یک نکته توجه داشت و آن هم اعتمادی است که به نظر نمی‌رسد بهادری جهرمی در جلب آن موفق بوده باشد. او راهی را طی کرد که در دولت احمدی‌نژاد طی شده بود. در اذهان بسیاری هست که مهدی کلهر مشاور احمدی‌نژاد تلاش زیادی کرد تا با چهره و تیپ متفاوت سعی در جلب اعتماد به دولت داشته باشد. احمدی‌نژاد به موهایم ایراد نمی‌گیرد، مشایی دیگر در سیاست دخالت نمی‎کند و... از جمله اظهارات کلهر بود که نتیجه لازم را بر دولت احمدی‌نژاد نداشت. کلهر بلافاصله پس از پایان دولت احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد از انتخاب روحانی خوشحال شد و روحانی خانواده اصیلی دارد و خوش قدم است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سخنگوی دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
0
دروغگوی کبیر...
نظرات شما
پیشخوان