تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
بهادری جهرمی در نشست خبری:

موج بازگشت نخبگان به کشور بیشتر شده است/ مردم مخالف تجزیه طلبی هستند

سخنگوی دولت گفت: در ۵ سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت را داشتیم و در سال اول فعالیت دولت جدید این موج هم بیشتر شده است، یک مورد آقای سید فرید معصومی بودند که در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسیدند.

موج بازگشت نخبگان به کشور بیشتر شده است/ انتخاب معاون اجرایی جدید رئیس‌جمهور
رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی ضمن تسلیت حادثه تروریستی شیراز و همچنین درگذشتگان حوادث اخیر کشور گفت: ان‌شاالله بتوانیم با بازگشت آرامش به کشور شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. اجتماعات پر شور در کشور برای تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی و اعتراضات نشان داد مردم دست رد به اقدامات آشوبگرانه زدند و اجازه نمی‌دهند این اقدامات آشوبگرانه و تجزیه‌طلبانه به جایی برسد.

سخنگوی دولت با اشاره به سوال شعار بیان کرد: هنگامی که از تولید داخل حمایت می‌شود اشتغال رونق می‌گیرد و در گذر زمان می‌تواند کمک‌کننده رفاه مردم باشد که آثارش در سفره مردم نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: تولید ناخالص ملی در ۳ماه اول امسال مطابق مرکز آمار رشد ۳/۵ درصد و رشد ما دربخش صنعت رشد ۵/۱ درصد است. در حوزه تجهیزات پزشکی در ۷ ماه اول امسال در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افرایش پروانه تولید داشتیم. در بخش تولید فولاد در ۵ ماه ابتدای امسال تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است. در حوزه تولید خودروسازی تولید کامل ما رشد بسیار زیادی داشت و دیگر خودرو ناقص تولید نمی‌شود و تقریبا خودرویی در انبار خودروسازی وجود ندارد و تقریبا تولید خودرو کامل به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است و رشد تولید خودرو به ۲۸۸ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در صنعت کاغذ که دولت وعده خودکفایی داده بود در ۵ ماه ابتدایی سال ما ۶/۸ درصد رشد داشته‌ایم، در تولید پتروشیمی ۶/۱ درصد رشد داشتیم و در تولید تلویزیونی ۲۱ درصد رشد داشتیم. در حوزه تولیدات کشاورزی هم رشد داشتیم به طوری که در برنج ۳۱ درصد، گندم ۳۷ درصد و جو ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم و در خرید تضمینی گندم رشد ۶۰ درصدی همراه بوده است.

بهادری جهرمی افزود: ۶ هزار مگاوات تولید برق داشتیم که در طول یکسال بی‌سابقه بوده است.

محسن منصوری به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور انتخاب شد

سخنگوی دولت درباره آغاز دور دوم سفر‌های استانی و انتخاب معاونت اجرای رئیس‌جمهور گفت: یک جوان دیگر به کابینه دولت اضافه شد و آقای محسن منصوری استاندار تهران به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری انتخاب شدند.

وی درخصوص موج مهاجرت در کشور و مدیریت دولت برای این موضوع بیان کرد: در ۵ سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و موجی از بازگشت را داشتیم و در سال اول فعالیت دولت جدید این موج هم بیشتر شده است، یک مورد آقای سید فرید معصومی بودند که در حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسیدند. این ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه‌ای که به کشور بازگشتند الگوی جوانان ما هستند و دولت مصوبات بسیاری برای به کارگیری نخبگان داشته است. بیش از ۱۰ هزار نخبه با شرکت‌های دانش‌بنیان کار می‌کنند و تصمیمات متعددی با همکاری مراجع مختلف اتخاذ شد و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت علوم داشتیم که نخبگان المپیکی ما بورسیه شوند و همین امسال ۴۳ نفر بورسیه دانشگاه‌های کشور شدند و در رشته علوم پایه تحصیل می‌کنند

بهادری جهرمی افزود: قانون تولید جهش دانش‌بنیان ۶ آیین نامه‌اش تصویب شده و در حال اجرایی شدن است.

بسته حمایتی دولت در خصوص کسب و کار دیجیتال

سخنگوی دولت درباره معرفی بسته حمایتی دولت در خصوص کسب و کار دیجیتال گفت: کارگروه کسب و کار دیجیتال پیش از این تشکیل شده بود و قبل از این‌هم مصوباتی داشتند که بعد از حوادث اخیر مصوباتی تصویب شد که منتظر فرآیند‌های ابلاغ هستند.

وی درباره برنامه دولت برای رفع آلودگی هوا گفت: بیش از ۶۰ حکم در قانون هوای پاک برای حل آلودگی هوا ابلاغ شده است و دولت این احکام را مانند سایر احکام بر زمین مانده در دستور کار خود قرار داده و ۳ بخشنامه هم وزارت کشور در راستای اجرایی هرچه سریع‌تر این تکالیف داده‌اند. توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، بهبود کیفیت سوخت و از چرخه خارج کردن خورده‌های فرسوده از جمله دستورات و اقدامات انجام شده برای اجرای احکام هوای پاک است. به طور مثال امسال ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وارد دستگاه حمل و نقل کشور شد که بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس در حوادث اخیر از رده خارج شدند.

بهادری جهرمی درخصوص اظهارنظر‌های مقامات خارجی و پیگیری وزارت خارجه گفت: اقدامات متعددی در وزارت خارجه صورت گرفته است و سفرای کشور‌هایی که اظهارنظر مداخله‌جویانه کردند فراخوانده شدند. یادداشت‌هایی به مجامع بین‌المللی فرستاده و ثبت شد. اقدامات حقوقی در حال پیگیری است و افراد و نهاد‌هایی هم از سوی کشور ما تحریم شدند.

وی درباره حضور دیگر اعضای کابینه در دانشگاه‌ها بیان کرد: در آغاز حضور دولت خود آقای رئیس‌جمهور بودند ایشان تاکنون ۶ بار به دانشگاه‌ها رفتند و در جلسات هیات دولت تاکید دارند اعضای کابینه در جمع‌های دانشجویی و نخبگانی دارند تا سخنان و اعتراضات شنیده شود و همین مسیر را دولت با جدیت ادامه خواهد داد. الحمدالله محافل دانشجویی از این امر استقبال کرده‌اند و دولت هم‌برنامه برای ادامه حضور دارند. طبیعتا با حفظ‌شان دانشگاه که محل تولید قدرت کشور است و برای همین است که دشمن در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کند دولت تصمیم به حضور در دانشگاه‌ها دارد تا گفتگو‌ها صورت گیرد و انشالله به زودی خانه‌های گفتگو در دانشگاه‌ها فعال خواهد شد.

وی در رابطه با دلیل تاخیر دولت برای تدوین لایحه بودجه و لایحه برنامه توسعه گفت: لایحه برنامه باید بر اساس سیاست‌های کلی تدوین و ابلاغ شود و بلافاصله بعد از اعلام سیاست‌ها تدوین آن صورت گرفته و تاخیری وجود نداشته است. البته لایحه بودجه و لایحه توسعه هر دو به صورت همزمان در حال تنظیم هستند و پس از نهایی شدن هر کدام در ظرف قانونی آذر ماه ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای رأی اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ان شاءالله حمایت اخیر مجلس منجر شود وزیر مربوطه با همت بیشتر در راستای سرعت بخشیدن به اقدامات گام بردارند.

بهادری جهرمی در رابطه با راهکار‌های دولت برای مدیریت بازار ارز گفت: دولت اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده و در نتیجه ثبات نسبی در بازار ارز واقع شده است. نرخ دلار در کشور‌های مختلف متفاوت شده و ارزیابی نرخ ارز در کشور باید با درنظر گرفتن این مورد باشد. عرضه ارز در بازار نیما بیش از تقاضا بوده و ۲۵ میلیارد دلار عرضه ارز نیمایی صورت گرفته و نماد‌ها روبل و ریال و متناسب سازی سند ارزی اتخاذ شده و همه آن‌ها با جدیت ادامه دارد و خوشبختانه در وضعیت منابع ارزی قابل قبولی قرار داریم.

سخنگوی دولت در رابطه با ساماندهی استخدام نیرو‌های انسانی و آخرین وضعیت استخدام نیرو‌های شرکتی و قراردادی بیان کرد: سازمان اداری استخدامی متولی این امر است و اقداماتی در این حوزه داشته و دارد و همه باید کمک کنند تا مسیر‌های مخرب گذشته کنار گذاشته شود و به جای پیگیری تکرار اشتباهات گذشته اصلاح اشتباهات را داشته باشیم.

وی در رابطه با علت کمبود دارو و تدبیر دولت برای کنترل این موضوع گفت: متاسفانه در ادوار مختلف شاهد سوال مدیریت بودیم و در ایام اخیر هم کوتاهی‌هایی صورت گرفته بود و گزارشی از مجموعه‌های سیاست گذار و برنامه ریز دریافت شد و برخی مدعی بودند به دلیل آنفولانزای زودرس و ترویج بیماری‌های از این دست این کمبود صورت گرفت و با دستور رئیس جمهور محموله جدید وارد کشور و در بازار توزیع شد و شرکت‌های تولید کننده نیز به صورت سه شیفته شروع به تولید دارو‌ها کردند. همچنین دستور داده شد گزارشی ارایه شود و جزییات امور در مجموعه‌های سیاست گذار و تولیدی مورد بررسی قرار گیرد تا تعارض منافع یا کوتاهی‌ها شناسایی شود.

وی درباره افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی نیز اظهار کرد: بانک مرکزی و بخش‌های مختلف دولت برای مدیریت بازار ارز تصمیمات مختلفی اتخاذ کردند. با سیاست‌هایی که در امریکا اتخاذ شده است، نرخ دلار در کشور‌های مختلف نوسان داشته است.

وی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت بیان کرد: پیشنهاد این ترمیم حقوق را دولت ارائه کرده بود و باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشیم.

دشمن  از شجاعت و توانمندی دانش آموزان دهه هشتادی و دهه نودی می‌ترسند

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره پیام دولت سیزدهم به‌مناسبت ۱۳ آبان، گفت: در آستانه روز ۱۳ آبان هستیم، مجددا این روز را گرامی می‌داریم. دشمنان ما وقتی می‌بینند که موتور قدرت کشور، مراکز تولید علم است و پیشرفت کشور به پشتوانه جوانان ایرانی اتفاق می‌افتد، سرمایه گذاری اصلی را روی این نسل و این مراکز قرار می‌دهند. قطعا علم و آگاهی امروز جوانان ما پشتوانه رشد کشور است. دشمن نمی‌تواند تقویت دانش‌آموزان امروز ما را ببیند، چون از شجاعت و توانمندی دانش آموزان دهه هشتادی و دهه نودی ما می‌ترسند.

وی اضافه کرد: پویش خودجوشی که بعد از حادثه تروریستی شیراز تحت عنوان «همکلاسی شهیدم آرتین» اجرا شد، لرزه به اندام دشمن انداخت. دولت هم حتما تمام تلاش خود را برای ایجاد زمینه مساعد برای رشد فضائل اخلاقی، علم و آگاهی دانش‌آموزان که مالکان و مدیران فردای این سرزمین هستند، در پیش خواهد گرفت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به رأی اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت، گفت: از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنیم؛ امثال این جلسات به آسیب‌شناسی مشکلات کمک می‌کند تا بتوان بهتر به رفع مشکلات پرداخت؛ امیدواریم وزیر صمت با این حمایت مجلس با همت مضاعفی به حل مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت بپردازد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سخنگوی دولت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
9
چرا بیشتر شده؟ چه چیزی تغییر کرده؟ بخاطر اینترنت برگشتند!؟ یا دوست دارند ساعت ۶ صبح توسط نهاد ناشناس بازداشت شوند و ۲۶ ساعت بازجویی شوند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
نه بخاطر هوای پاک اب تمیز امنیت فراوان و.....بخاطر اینکه از خوشی داریم خفه میشیم برگشتن... ارواح عمه تون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
9
اونوقت چرا؟ سطح رفاه بهتر شده، شما آدمهای بهتری شدید، خونه ارزون شده، روابط بین المللی گسترده تر شده، امنیت بیشتر شده، بهداشت سطحش اومده بالا، آموزش خیلی استاندارد شده، آزادی بیان فوران کرده روسا و مسئولین آدم حسابی و نخبه شدن یا نکنه اونا خوشی زده زیردلشون یا عقلشون رو ازدست دادن ماشاالله از هرچی کم بیارید از دروغگویی و خالی بندی کم نمیارید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
9
دولت اسلامی آمار هم که میده تقیه میکنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
8
دروغ تا چه اندازه .؟ مردم را چی فرض کردید؟
غزال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
5
معلومه یه سمبه تهدید به شماها هم زدن. هیچ کامنتی رو تایید نمیکنید. به خاطرمردمی بودن تون ، طرفدار سایت تون بودم و هستم. نزارین از شما هم ببریم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
8
این موج سیل نخبه ها ده سالی هست که ازپل مدیریت راه افتاده و درحال ویران کردن کشور است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
7
فک فامیل شون از کانادا و اروپا دیپورت شدن. بهشون برچسپ نخبه می‌زنن تا دستشون رو جایی نون و آبدار بند کنن.
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
2
خنده دار ترین حرفی که توی ای چند وقت شنیدم همین بود....
کدوم نخبه توی شاهچراغ کشته شده.در چه زمینه ای نخبه بود ...چرا اینقدر راحت دروغ میگین شما !!!!!!
همدرد بلوچ مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
2
اونا میخوان برگردن شوما خودشون چرا میذارید برگردن ؟ مگه خودمون کم ملا و پاسدار نخبه داریم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان