تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۱

ایلان ماسک برای بازگشت حساب‌های مسدودشده توئیتر شرط گذاشت

ایلان ماسک اعلام کرد حساب‌های مسدود شده در توییتر تا زمانی که این پلتفرم فرآیند شفافی برای بازگرداندن آن‌ها نداشته باشد، اجازه بازگشت به این شبکه اجتماعی را نخواهند یافت.

ایلان ماسک برای بازگشت حساب‌های مسدودشده توئیتر شرط گذاشت

رویداد۲۴ این اظهارات ایلان ماسک، شفافیت بیشتری درباره بازگشت احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که معروفترین کاربر تعلیق شده در توییتر است، فراهم می‌کند.

ماسک در توییتی نوشت: ایجاد چنین فرآیندی، چند هفته طول می‌کشد. این مدت زمان به معنای آن است که دونالد ترامپ در زمان انتخابات میان دوره‌ای هشتم نوامبر، به توییتر بازنخواهد گشت.

کاربران، آگهی دهندگان و خود کارمندان توییتر به دقت به نظاره نشانه‌هایی از اقداماتی که ایلان ماسک در نخستین هفته حضورش به عنوان مالک توییتر انجام خواهد داد، نشسته اند. او که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا هم است، پیش از این گفته بود: توییتر نباید فعالیت کاربران را به صورت دائمی ممنوع کند و او ممنوعیت علیه ترامپ را که به دلیل ریسک تحریک به خشونت بیشتر پس از حمله سال گذشته به ساختمان کنگره اعلام شده بود، رفع خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: واتساپ به راحتی موقعیت مکانی کاربر را نشان می‌دهد


این توییت ماسک پس از تماس با سازمان‌های حقوق مدنی متعدد، ارسال شد. رشاد رابینسون، رئیس سازمان "رنگ تغییر"، در مصاحبه‌ای گفت: در این تماس، ماسک متعهد شد سیاست‌های نظارت بر محتوای توییتر را حفظ کند.

ماسک در این توییت مجددا تاکید کرد: توییتر، شورای نظارت بر محتوا متشکل از نمایندگانی که دیدگاه‌های کاملا متنوعی دارند را ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته رابینسون، این میلیاردر در جریان این تماس، ابراز تمایل کرد گروه‌های جامعه مدنی به این شورا ملحق شوند. مذاکرات در این خصوص در مراحل اولیه قرار دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان