تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

پیش بینی بورس امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۱

شاخص کل بورس دیروز رشد بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پیش بینی بورس

رویداد۲۴ شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد 17 هزار و 982 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 704 هزار واحدی رسید. امروز نیز شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از 3 هزار واحدی در تزار 396 هزار واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، اظهار کرد: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش و گردش نقدینگی را در بازار بیشتر کند.

با گشایش نماد معاملاتی سکه مرکزی، عرضه اولیه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی به روش حراج تک‌قیمتی در بورس کالای ایران با موفقیت انجام شد. در معاملات دیروز، هر ۱۰۰ ورقه گواهی سکه بانک مرکزی (معادل یک سکه طلای تمام بهار آزادی طرح جدید) به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.


بیشتربخوانید: بازارهای مالی امنیتی است، مردم فعلا وارد معامله نشوند/ شرایط مالی کشور با وضعیت مردم سازگار نیست


برخی کارشناسان عقیده دارند که این عرضه می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سهام کمک کند.

عرضه شمش‌های فولادی از تالار صادراتی بورس کالا برای نخستین بار امروز، ۱۸ آبان انجام ‌می‌شود. بدین ترتیب ۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع در دو نوبت عرضه می‌شود. صادرات محصول‌های فولادی همچون میلگرد، ناودانی و نبشی از بستر بورس کالا از اوایل دهه ۹۰ تجربه شد.

این عرضه باعث شفافیت در بازار فولاد و گردش نقدینگی در بورس خواهد شد.

روز سه‌شنبه هفته آینده ۶۵ دستگاه وانت کارا دو کابین و ۵۰ دستگاه وانت کارا تک کابین در تالار خودرو بورس کالا عرضه خواهد شد. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو نیز عرضه فیدلیتی و دیگنیتی را در دستور کار قرار دارد.

این عرضه می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه و شفافیت بازار خودرو کمک بسزایی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان