تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیلرانی جهان

صنعت سینما جهان توجه ویژه‌ای به سبک فیلم‌هایی با موضوع اتومبیلرانی دارد و با فیلمنامه‌های جذاب و صحنه‌های اکشن، عناوین جذابی خلق شده است.

بهترین فیلم های ماشین سواری

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین عناوین سینما جهان را، که تماشای آن، عاشقان خودرو را به هیجان می‌آورد، معرفی کنیم. در این مطلب، حضور پررنگ خودرو‌ها در طول فیلم ملاک انتخاب بوده است. اگر موارد دیگری، شایسته‌ی خضور در این فهرست به نظر می‌رسند، حتما دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in ۶۰ Seconds)

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیل رانی جهان

  • کارگردان: دامینیک سینا
  • بازیگران اصلی: نیکلاس کیج، آنجلینا جولی و جووانی ریبیسی
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۲۵٪

برای بسیاری از علاقه‌مندان به فیلم‌های خودرو، فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه (Gone in Sixty Seconds) ساخت سال ۲۰۰۰، فراموش‌نشدنی و فراتر از هر اثر سینمایی مرتبط با خودرو‌ها در تاریخ است. بعضی از علاقه‌مندان به سینما، حضور نیکلاس کیج در نقش اصلی این فیلم را، بهترین نقش آفرینی او در طول سالیان بازیگری اش می‌دانند.

به گزارش رویداد ۲۴؛ داستان فیلم سینمایی سرقت در ۶۰ ثانیه، ماجرای زندگی یک سارق خودرو است، که زندگی نابه‌سامان و بزه‌کارانه دارد. در ادامه، نقش اصلی با بازی نیکلاس کیج، مجبور می‌شود برای نجات جان برادرش، دست به سرقت ۵۰ خودروی کلکسیونی بزند. او تنها یک شب فرصت دارد تا برنامه سرقت خود را اجرایی کند. آنجلینا جولی، دلروی لیندو، رابرت دووال و جووانی ریبیسی، دیگر بازیگران فیلم هستند.

سریع و خشن، قسمت اول (The Fast and the Furious ۱)

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیل رانی جهان

  • کارگردان: راب کوهن
  • بازیگران اصلی: پل واکر، ون دیزل و میشل رودریگز
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۵۳٪

فیلم سینمایی سریع و خشن، یکی از شاهکار‌های سینمای جهان در ژانر اکش و خودرویی است، که به علت استقبال زیادی که از این اثر شد، توانست سرآغاز برای ساخت سری‌های دیگر سریع و خشن باشد. سریع و خشن ۲۰۰۱، سرشار از صحنه‌های نفس‌گیر تعقیب و گریز خودروها، با کم‌ترین استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری است. همچنین مدل‌های متنوع از خودرو‌های ژاپنی، مدل‌های عضلانی و کلاسیک امریکایی در این فیلم حضور دارند.

داستان فیلم سینمایی سریع و خشن قسمت اول، داستان زندگی یک افسر پلیس آمریکا با بازی پل واکر است، که تلاش می‌کند وارد گروه‌های درگیربا سازمان‌دهی مسابقات غیرقانونی خودرو‌ها در خیابان شود. نقش مقابل او در این فیلم، ون دیزل است. در ادامه فیلم، افسر پلیس موفق می‌شود به این سازمان نفوذ پیدا کند و در مسابقات خیابانی شرکت کند، اما در این میان به اعضای گروه دلبستگی پیدا می‌کند. قسمت اول از سری فیلم‌های سریع و خشن با بدوجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد و روی پرده‌ی سینما به فروش ۲۰۷ میلیون دلاری رسید.

شغل ایتالیایی - ۱۹۶۹ و ۲۰۰۳ (The Italian Job)

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیل رانی جهان

  • کارگردان: پیتر کالینسن (۱۹۶۹)، اف. گًری گِری (۲۰۰۳)
  • بازیگران اصلی: مایکل کین و نوئل کوارد (۱۹۶۹)، مارک والبرگ، ادروارد نورتون و چارلیز ترون (۲۰۰۳)
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۳% برای نسخه ۱۹۶۹ و ۷۳٪ برای نسخه ۲۰۰۳

فیلم سینمایی شغل ایتالیایی (Italian Job) در دو سری با موضوع مشابه تهیه شده است. قسمت اول تولید ۱۹۶۹ با حضور مایکل کین و نسخه‌ی دوم اکران ۲۰۰۳، با مارک والبرگ در نقش اول، به موفقیت تجاری در دنیای سینما و محبوبیت بالا در میان علاقه‌مندان خودرو رسیدند. در هر دو سری از این فیلم، تعقیب و گریز‌های هیجان انگیز پلیس با سارقانی که خودرو‌های مینی دارند، بسیار جذاب و دیدنی است. با این تفاوت که نمونه‌های کلاسیک و مدرن در نسخه‌های ۱۹۶۹ و ۲۰۰۳ وجود دارند.

داستان فیلم سینمایی شغل ایتالیایی، درخصوص سارقان بسیار حرفه‌ای است که در رانندگی تبحر ویژه‌ای دارند، و قصد دارند تا با برنامه‌ای پیچیده، دارایی‌های نامشروع یکی از همکاران قدیمی خود در ایتالیا را بدزدند. نسخه‌ی ۲۰۰۳ با حضور مارک والبرگ، چارلیز ترون و ادوارد نورتون ۱۷۶ میلیون دلار فروش گیشه داشت و بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری خود را توجیه کرد.

شتاب (Rush)

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیل رانی جهان

  • کارگردان: را هاوارد
  • بازیگران اصلی: کریستوفر هِمسوُرث و دانیل برول
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸٪

فیلم سینمایی راش یا شتاب به کارگردانی ران هاوارد، یک نمونه جذاب سینمایی در ژانر خودرو است که توانسته مسابقات اتومبیل رانی را به بهترین نحو به تصویر بکشد. این فیلم، علاوه بر اینکه تصویر برداری بسیار جذاب، فیلم نامه هیجان انگیز و بازی خوب بازیگرانش، به جهت استفاده از داستانی واقعی و تاثیرگزار، بیننده را به وجد می‌آورد تا ۱۲۳ دقیقه را بدون خستگی، تماشا کند.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای سینمایی علمی و تخیلی


فیلم سینمایی شتاب با حضور کریستوفر هِمسوُرث و دانیل برول در نفش‌های اصلی با بودجه‌ی ۳۸ میلیون دلاری ساخته شد و ۹۸ میلون دلار فروش کرد. این فیلم، از معدود آثار سینما با موضوع مسابقات ورزشی است که تحسین منتقدان را برانگیخت و در بخش تدوین، جوایز متعددی کسب کرد.

فورد دربرابر فراری (Ford v Ferrari)

معرفی بهترین فیلم‌های اتومبیل رانی جهان

  • کارگردان: جیمز من‌گولد
  • بازیگران اصلی: مت دیمون، کریستین بیل و جون برنتال
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲٪

علاوه بر مسابقات جذاب فرمول یک و جایزه بزرگ، رقابت‌های لمان ۲۴ ساعته نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای در تقویم سالیانه اتومبیل رانی برای علاقه‌مندان به این حوزه برخودار است. فیلم فورد دربرابر فراری (Ford v Ferrari) به ماجرای رقابت خودروسازان مشهور آمریکا و ایتالیا برای موفقیت در مسابقه‌ی لمان ۲۴ ساعته در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ می‌پردازد.

به گزارش رویداد ۲۴؛ در فیلم سینمایی فورد دربرابر فراری، مت دیمون در نقش کارول شلبی (بنیان‌گذار خودروسازی شلبی و برند مشهور تیونینگ خودرو)، کریستین بیل در نقش کن مایلز (راننده‌ی تیم فورد در مسابقات لمان سال ۱۹۶۶) و جون برنتال در نقش لی یاکوکا (مدیر ارشد فورد و پروژه‌ی موستانگ) حضور دارند. این اثر سینمایی با بودجه‌ی ۹۷ میلیون دلاری، ۲۲۵ میلیون دلار فروش کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان