تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

کیفرخواست ۱۶۴ نفر از متهمان اعتراضات اخیر در هرمزگان صادر شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۱۶۴ نفر از متهمان اعتراضات اخیر خبر داد.

کیفرخواست ۱۶۴ نفر از متهمان اعتراضات اخیر در هرمزگان صادر شد

رویداد۲۴ خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفرخواست برای ۱۶۴ نفر از متهمان اعتراضات اخیر به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، اغتشاش و تحریک مؤثر به قتل خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در جریان بازدید از بند بازداشتی‌های حوادث اخیر در زندان بندرعباس «تمرد توأم با ضرب و جرح مأموران حافظ نظم و امنیت» و «تخریب و تحریق اموال عمومی و دولتی» را از دیگر اتهامات این افراد اعلام کرد.

مجتبی قهرمانی تصریح کرد: شعب دادسرا در زمان معقول، پرونده متهمان اغتشاشات و آشوب‌های اخیر را مورد بررسی قرار داده اند و پرونده این افراد پس از صدور کیفر خواست به همراه دلایل، مستندات و ضمائم پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالبه عمومی و دستور مؤکد رئیس قوه قضاییه در این خصوص، وقت رسیدگی دادگاه در سریع‌ترین زمان قانونی تعیین شده و نخستین جلسه این دادگاه پنجشنبه همین هفته با حضور شکات و وکلای متهمان برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: خبرگزاری قوه قضاییه: اتهام سامان صیدی شرکت در اعتراضات نیست، محاربه است/ حکم اعدام صحت ندارد


وی تأکید کرد: در هر حال تمامی متهمان و محکومان ناآرامی‌های اخیر، از فرزندان همین نظام هستند و عملکرد ما باید به نحوی باشد که دشمنان این نظام نتوانند نسبت به جذب آن‌ها اقدام کنند.

قهرمانی همچنین اعلام کرد: با توجه به روشن شدن زوایای مختلف توطئه‌های دشمن و جنگ ترکیبی تمام عیاری که با استفاده از همه تجهیزات و امکاناتِ خود، علیه کشور ما راه انداخته بود، از این تاریخ به بعد در صورت ارتکاب اقدامات مجرمانه، ادعای عدم اطلاع و ادعای تأثیر هیجانات و احساسات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و با هر نوع رفتار مجرمانه به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان