تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱

کویر گردی در قطر، یکی از جذاب‌ترین تفریحات این کشور

اگر قصد دارید بازی‌های تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ از نزدیک تماشا کنید، هم اکنون می‌توانید با رزرو تور‌های گردشگری و جام جهانی قطر به این کشور سفر کنید و اتفاقا در لیست برنامه‌های گردشگری خود حتما کویرگردی را هم در اولویت بگذارید، چرا که کویر بخش اصلی طبیعت قطر را تشکیل داده و از جاذبه‌ها و تفریحات خاص خود برخوردار است.

کویر گردی در قطر

رویداد۲۴ قطر یکی از کشور‌های مدرن در منطقه خاورمیانه است که چند سالی است از نظر گردشگری باتوجه به افزایش امکانات رفاهی و تفریحی بسیار رشد داشته است. عمده خاک این کشور را کویر‌های زیبا و دیدنی تشکیل داده‌اند.

اگر ایده کویرگردی در قطر برای شما نیز جذاب است در این گزارش همراه ما باشید تا شما را با باید‌ها و نکات مهمی که بهتر است در این خصوص بدانید آشنا کنیم.

تفریحات و جاذبه‌های کویرگردی در کشور قطر

به گزارش جامعه ۲۴، تفریح کویرگردی در کشور قطر با عنوان سافاری کویرگردی انجام می‌شود و جزو تفریحات خاص قطر است. در این تفریح که بسیار هیجان انگیز است، با خودرو جیپ یا ماشین‌های آفرودی در میان شن‌های متحرک کویر‌های قطر حرکت می‌کنند، که تجربه منحصر به فردی است.

از جمله معروف‌ترین کویر‌های قطر برای لذت بردن از تفریحات و طبیعت زیبای آن کویر « خور العدید » معروف به دریای داخلی (Inland Sea) است. در این منطقه محوطه‌ای برای کمپینگ ایجاد شده و بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحاتی نظیر باربیکیو و شتر سواری نهایت لذت را ببرند.

بهترین موقعیت برای کویرگردی در کشور قطر

اکثر تور‌های کویرگردی که در کشور قطر برگزار می‌شود، در منطقه‌ای با نام Inland Sea برگزار می‌شود. این کویر دیدنی و زیبا با فاصله حدود دو ساعت رانندگی به سمت مرز‌های جنوبی قطر و مرز مشترک با عربستان سعودی واقع شده است. در مسیر دسترسی به این کویر زیبا از آبادی‌های بادیه‌نشین، گله‌های شتر، چند اردوگاه و دریایی از شن‌های طلایی عبور خواهید کرد.

این جاذبه گردشگری توسط سازمان جهانی یونسکو نامش به ثبت رسیده است، پس به گردشگرانی که برای بازدید از جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر می‌کنند، توصیه می‌شود حتما از این جاذبه دیدنی هم بازدید به عمل آورند. آنچه این مکان را از دیگر مناطق کویری متمایز کرده پیوستن کویر به دریا در یک قاب است، به طوری که شاید مانند آن را در جای دیگر هرگز پیدا نکنید.

ترکیب تپه‌های شنی و طلایی رنگ با آب پاکیزه و آبی رنگ دریا‌های قطر بسیار زیبا و دیدنی است، همچنین حیات وحش کویر خور العدید از جذابیت ویژه و دوچندانی برخوردار است، به نحوی که اکوسیستم این منطقه، محل زیست جانورانی نظیر اویکس‌ها، لاک پشت‌ها، روباه‌های صحرا، فلامینگو‌ها و ... است.

بهترین زمان برای سافاری در کویر خور العدید و تماشای تمامی زیبایی‌های آن در اوایل صبح است. البته در شب نیز ماسه‌های نرم پوشیده شده با صدف‌های دریایی سفید زیر نور ماه جلوه بسیار خاص و دیدنی پیدا می‌کنند.


بیشتربخوانید: جزیره مروارید قطر؛ جاذبه دست ساز بشر


بهترین زمان برای بازدید از کویر خور العدید قطر

در کل بهترین زمان ممکن برای سفر به کشور قطر با تور‌های گردشگری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن از نظر شرایط آب و هوایی بین ماه‌های اکتبر و اواخر آوریل (پاییز و اوایل بهار) است، به همین دلیل هم، بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در فصل پاییز برگزار می‌شود، زیرا در این ایام سال، میزان رطوبت هوا و دمای هوا بسیار پایین‌تر از اوقات دیگر سال است؛ بنابراین کویرگردی، کمپینگ و برخورداری از تفریحات سافاری در کویر نیز در این ماه‌ها توصیه می‌شود، چرا که گرمای هوا به نسبت دیگر روز‌های سال بسیار شدید نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند بدون اذیت شدن از شرایط آب و هوایی به تفریح مشغول شوند.

کویر گردی در قطر، یکی از جذاب‌ترین تفریحات در این کشور

هزینه سافاری یا کویرگردی در قطر

به گزارش جامعه ۲۴، اگر قصد دارید به قطر سفر کنید و از کویر‌های زیبای آن بازدید به عمل آورید و به دنبال هزینه کویرگردی در قطر هستید، باید بیان کرد که هزینه تور‌های گردشگری باتوجه به سطح امکانات رفاهی و خدمات ارائه شده، متفاوت است. همچنین زمان برگزاری تور‌ها نیز در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. گاهی ممکن است این خدمات از طریق بهترین هتل‌های قطر در زمان جام جهانی ارایه شود و گاهی هم از طریق آژانس‌ها.

در ادامه قیمت حدودی تور‌های کویرگردی در قطر را آورده‌ایم:

  • هزینه تور عصر کویرگردی (ساعت ۲:۳۰ ظهر الی ۶:۳۰ عصر) از حدود ۱۶۰ الی ۶۰۰ ریال قطر متغیر است.
  • هزینه تور صبح کویرگردی (ساعت ۹ صبح الی ۱ ظهر) از حدود ۱۶۰ الی ۶۰۰ ریال قطر متغیر است.
  • هزینه تور نیم روزه کویرگردی (ساعت ۲:۳۰ ظهر الی ۹:۳۰ شب) از حدود ۳۰۰ الی ۹۰۰ ریال قطر است.
  • هزینه تور شبانه کویرگردی (ساعت ۲:۳۰ ظهر الی ۸ صبح روز بعد) از حدود ۳۷۵ الی ۱۲۰۰ ریال قطر است.

قیمت‌هایی که ذکر شد، به صورت تقریبی تخمین زده شده است و با توجه به نوع آژانس و خدمات ارائه شده، می‌تواند قیمت متغیری داشته باشد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
پیشخوان