تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱

اهمیت کف کاذب برای اتاق برق چیست؟

امروزه در ساختمان های جدید جهت مهار کردن تجهیزات الکتریکی اتاقی ساخته می شود که به اتاق برق شناخته شده است.

اهمیت کف کاذب برای اتاق برق چیست؟

رویداد۲۴ امروزه در ساختمان های جدید جهت مهار کردن تجهیزات الکتریکی اتاقی ساخته می شود که به اتاق برق شناخته شده است. دسترسی به این اتاق محدود بوده و جزو اتاق های کم رفت و آمد محسوب می شود، اما نباید این نکته را فراموش کنید که وجود بارهای سنگین و برقی، باید به نوع کف این اتاق اهمیت داد.

کارشناسان ما در مجموعه آذران با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با بهترین کف کاذب مناسب برای اتاق برق بیشتر آشنا کنند. با ما همراه باشید.

اتاق برق چیست؟
از جمله فضاهای بسیار مهم در ساختمان ها، اتاق برق است که معمولا در طبقات زیرین ساختمان طراحی شده است و مهمترین وظیفه آن مهار کردن تجهیزات الکتریکی ساختمان ها است. معمولا ابعاد این اتاق ها متناسب با ساختمان و تعداد تجهیزات الکترونیکی که در سازمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد متفاوت بوده و طبیعتا هرچه ساختمان مدنظر بزرگتر و وسیع تر باشد اتاق برقی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز، بزرگتر خواهد بود. در اینجا اهمیت کف کاذب اتاق برق بسیار زیاد است زیرا ممکن است افرادی که در آسانسور سرگردان شده اند در طبقات زیرین پیاده شده و به این اتاق وارد شوند که در این صورت شما حتما کف کاذب اتاق برق را مشاهده می کنید.

اهمیت کف کاذب اتاق برق
اهمیت کف کاذب اتاق برق زمانی مشخص می شود که بدانید این کف کاذب به جهتی طراحی شده است تا محیطی منعطف برای تمامی تجهیزات برقی ایجاد شود به صورتی که با استفاده از آن دسترسی کامل به زیر کف و بدون اثر گذاری بر پایداری کف ایجاد می شود.

از طرفی ارتفاع بالاتر کف موجب می ‌شود که نصب کاملا سریع تر و کار آمدتر انجام شده و فضای بیشتری برای کابل‌ های برق وجود خواهد داشت. علاوه بر این دقت داشته باشید هنگامی که از کف کاذب استفاده می ‌شود به راحتی می توان تجهیزات سنگین را بر روی آن قرار داد زیرا این کف ها از استحکام بالایی برخوردار می باشد.

در نهایت مهمترین اهمیت کف کاذب اتاق برق مرتب کردن ظاهر نامنظم و ناپسند کابل ها در این اتاق بوده به طوری که اجرا مختلفی چون لوله های تاسیسات، سنسورها، سینی‌ ها، تاسیسات اعلام و اطفاء حریق و غیره در کف کاذب قرار می ‌گیرد و در نتیجه عبور و مرور و کارمندان آسان‌ تر می ‌شود.

ویژگی های کف کاذب اتاق برق
علاوه بر این که لازم است در خصوص اهمیت کف کاذب اتاق برق اطلاعاتی به دست آورید طبیعتا آشنایی با ویژگی ها و مشخصات این نوع سقف کاذب نیز ضروری است. به طوری که باید بدانید ارتفاع این سقف از ۱۲ تا ۸۴ اینچ بوده و از طرفی این سقف کاذب به گونه ای است که از ایجاد بار الکتریکی که هم برای تجهیزات و هم برای افراد مضر است جلوگیری می کند.

دیگر ویژگی های آن عایق بودن سقف کاذب است زیرا با وجود اینکه در اتاق برق خطر برق گرفتگی وجود دارد و از طرفی سلامتی افراد و کارکنان هر سازمان جزء اساسی ‌ترین وظایف سازمان بوده طبیعتا اهمیت امنیت این اتاق بسیار بالا می باشد.

اگرچه کف های کاذب آنتی استاتیک بوده اما باید بدانید این کف ها نمی تواند از برق گرفتگی جلوگیری کند و هنوز هم خاصیت رسانایی دارد، از این رو، جهت رفع این مشکل باید از سیم ارت استفاده شده که این سیم جریان الکتریسیته را به چاه ارت انتقال می دهد.

مهم ترین اهمیت کف کاذب اتاق برق
و اما علاوه بر آنچه بیان شد داشته باشید اهمیت کف کاذب اتاق برق شرایط به وجود آورده که در حال حاضر انواع مختلفی از این سقف های کاذب در بازار موجود بوده و افراد می‌ توانند از هر کدام آنها برای اتاق برق ساختمان مورد نظرشان استفاده کنند.

از جمله پوشش های پرکاربرد این اتاق ها می توان به کف فولادی، آلومینیومی و کف فولاد گالوانیزه اشاره نمود. در خصوص کف فولادی باید بدانید فولاد در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم بوده و از آنجایی که در برابر آتش سوزی نیز مقاومت دارد گزینه ایده‌آل برای کف کاذب اتاق برق می باشد.

همچنین داشته باشید که کف های فولادی از روکش های متفاوتی تولید می ‌شود که این امر کمک می ‌کند افراد بتوانند نوعی از آن را انتخاب کنند. همچنین سقف کاذب فولادی به دو صورت توپر و توخالی در بازار موجود است که نوع توپ را با سیمان، پلی اتیلن و مواد این چنین پر می ‌شود.

اهمیت کف کاذب برای اتاق برق چیست؟

دلایل استفاده از کف کاذب در اتاق برق

اهمیت استفاده از کف کاذب اتاق برق آلومینیومی
دسته دیگر از کف های کاذب اتاق برق، کف کاذب آلومینیومی هستند که با توجه به نظر متخصصان و کارشناسان می توان گفت بهترین نوع متریال برای این اتاق ها به شمار می رود زیرا آلومینیوم نسبت به فولاد وزن کمتری داشته و از این رو برای ساختمان هایی که وزن بار مرده برای آنها مهم است سقف های کاذب آلومینیومی گزینه‌ ای بهتر خواهد بود. همچنین سبک بودن این متریال موجب شده حمل آن آسان بوده و از طرفی قیمت مناسب آن دیگر مزیت کف آلومینیومی نسبت به کف فولادی می باشد. دقت داشته باشید که کف های کاذب آلومینیومی در پنل های با ابعاد ۶۰ در ۶۰ بوده که فضای زیادی جهت نصب سینی، کابل و سایر اجزای مختلف با سایزهای متفاوت را به وجود می ‌آورد.

نکات مهم در طراحی اتاق برق
علاوه بر آنچه بیان شد و در خصوص اهمیت کف کاذب اتاق برق نکاتی بیان کردیم لازم است بدانید نکات دیگری نیز برای اتاق برق وجود دارد به طوری که این اتاق ها باید در برابر زلزله مقاوم بوده و دارای تحمل وزن زیاد باشد. کف این اتاق ها باید ضد خوردگی بوده تا مشکلی به وجود نیاورد. همچنین در انتخاب کف کاذب این اتاق ها دقت داشته باشید و چنانچه تعداد زیادی سیم و کابل داشته باید از تایل های با سایز بزرگتر استفاده کرده تا فضای کافی برای جای دادن و نگهداری سیم ها و کابل ها به وجود آید.

خرید انواع کف کاذب از آذران فضانما
در این گزارش با اهمیت استفاده از کف کاذب در اتاق برق ساختمان ها آشنا شدید و دریافتید استفاده از کف و یا سقف کاذب در این محیط دارای چه کاربردها و مزایایی می باشد.

اگر به دنبال خرید بهترین کف کاذب برای محیط های مختلف با کیفیت عالی و قیمت مناسب هستید، ما به شما مجموعه آذران فضانما (www.azaran.com) را معرفی میکنیم.

شرکت آذران فضانما طراح و تولید کننده محصولات PVC در انواع دیوارپوش، سقف کاذب، ابزار زیر سازی و ابزار آلات پی وی سی با قیمت مناسب می باشد که شما عزیزان می توانید متناسب با نیاز خود محصول مورد نظر را به صورت اینترنتی از این شرکت خریداری کنید.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان