تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

۱۸ فیلم برتر سینمای جهان از دید منتقدان

در این مطلب، با ۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان بر اساس رتبه و درجه‌ای که کسب کرده‌اند، آشنا شوید.

رویداد۲۴ نازنین احمدی: معیار هر شخص برای تماشای فیلم متفاوت بوده است. از ژانر فیلم، کارگردان، تهیه کننده، بازیگر و همچنین محصول کدام کشور باشد در این انتخاب تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه سعی کرده‌ایم با معرفی ۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان بر اساس رتبه و درجه‌ای که کسب کرده‌اند طبقه بندی کنیم.

1. رستگاری در شائوشنگ

فیلم رستگاری در شائوشنگ، در سال ۱۹۹۴ با کارگردانی  فرانک دارابونت در آمریکا با ژانر درام ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم تیم رابینز، مورگان فریمن هستند. فیلم رستگاری در شائوشنگ با اینکه فروش زیادی نداشت، اما نقد‌هایی مثبتی از نقد کنندگان دریافت کرد. و به فیلم محبوب تلویزیونی تبدیل شد، در این فیلم اوج امید و آرزو در گذر زمان را نشان می‌دهد.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

2. پدر خوانده

فیلم پدرخوانده، در سال ۱۹۷۲ با کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا در آمریکا با ژانر دارم، جنایی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم مارلون براندو، آل پاچینو، جیمزکان هستند. پدرخوانده فیلمی که در طول تاریخ مورد احترام قرار گرفته و همچنین به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی شناخته می‌شود. قبل از این فیلم هیچ فیلم دیگر زندگی خلافکارها و گنگسترها را از زاویه دید خود اشخاص به نمایش نگذاشته بود.

3. دوازده مرد خشمگین

فیلم دوازده مرد خشمگین، در سال ۱۹۷۵ با کارگردانی سیدنی لومت در آمریکا با ژانر تاریخی، دارم، جنایی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم هنری فوندا، لی جی کوب، مارتین بالسام هستند. یکی از اتفاق جالب چی که در این فیلم افتاده این است که کل فیلم تقریبا در یک لوکیشن ضبط شده، فیلم دوازده مرد خشمگین هیئت منصفه‌ای را به نمایش می‌گذارد که به دنبال نظری واحد هستند. این فیلم در سینما و جدول نمایش محبوبیتی کسب نکرد، اما هنگامی که به ‌صورت نمایش خانگی در تلویزیون پخش شد میان مردم مورد استقبال قرارگرفت.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

4. ارباب حلقه‌ ها، بازگشت پادشاه

فیلم ارباب حلقه‌ها، در سال ۲۰۰۳ با کارگردانی پیتر جکسون در آمریکا، نیوزلند با ژانر ماجراجویانه، اکشن، درام ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم یان مک لین، الایجا وود، چیکو موردتنسن هستند. سومین فیلم از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که برنده ۱۱ اسکار و هم رتبه تایتانیک و بن هور در زمینه دریافت اسکار است. فیلم ارباب حلقه‌ها تنها فیلمی فانتزی‌ بوده که قادر به دریافت اسکار می‌شود. بازگشت پادشاه این فیلم سه‌گانه را به پرفروش‌ترین سه‌گانه تاریخ سینما تبدیل کرده است.

5. شوالیه در تاریکی

فیلم شوالیه تاریکی، در سال ۲۰۰۸ با کارگردانی کریستوفر نولان در آمریکا با ژانر درام، جنایی، اکشن ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم کریستن بیل، هیث لجر، آرون آکهارت هستند. از بهترین فیلم‌های اولین دهه قرن ۲۱ شوالیه تاریکی بوده که ۱۱ فیلم پرفروش در جهان شده است. فیلم شوالیه تاریکی برای بازی بی‌نظیر بازیگرانش و همچنین فیلمنامه قوی نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

6.فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر، در سال ۱۹۹۳ با کارگردانی استیون اسپیلبرگ در آمریکا با ژانر زندگی‌نامه، درام، تاریخی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم لیام نیسن، رالف فاینس، بن کینگزلی هستند. این فیلم برگرفته از رمان (عهد شیندلر)  به نوشته توماس کنیلی بوده که دارای ۷ اسکار شده است. همچنین فهرست شیندلر در میان بهترین فیلم‌های قرن جای گرفته و این فیلم داستان زندگی اسکار شیندلر تاجر موفق که در جنگ جهانی دوم جان هزاران نفر یهودی را با استخدام کردن نجات داد را به نمایش می‌گذارد.

7. پدر خوانده، قسمت دو

فیلم پدر خوانده (قسمت دو)، در سال ۱۹۷۴با کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا در آمریکا با ژانر درام جنایی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دوال هستند. فیلم پدرخوانده برنده ۶ اسکار شد و در فهرست فیلم‌های ملی آمریکا قرار دارد. در قسمت دو فیلم پدر خوانده می‌توان گفت دنباله رو فیلم تاریخی آن بوده و مانند قسمت اول بسیار جذاب است.

8. داستان عامه پسند

فیلم داستان عامه پسند، در سال ۱۹۹۴ با کارگردانی کوئنتین تارانتینو در آمریکا با ژانر جنایی، درام ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم اوما تورمن، جان تراولتا، ساموئل ال، جکسون هستند. این فیلم برنده ۷ اسکار و نخل طلای کن شده است. فیلم داستان عامه پسند به دلیل دیالوگ‌های جنجالی و اشاره‌هایی که به فرهنگ عامیانه دارد میان مردم معروف شده است.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

9. خوب، بد، زشت

فیلم خوب، بد، زشت، در سال ۱۹۶۶ با کارگردانی سرجیو لئونه در ایتالیا، آلمان، اسپانیا، آمریکا با ژانر وسترن، تاریخی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم الی والاش، کلینت ایستوود، لی ون کلیف هستند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که فیلم خوب، بد، زشت از محبوب‌ترین فیلم وسترن بوده و همچنین در تاریخ سینما و تلویزیون مورد استقبال قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: فیلم‌های ممنوعه که نباید دید


10. باشگاه مشت زنی

به گزارش رویداد24 فیلم باشگاه مشت زنی، در سال ۱۹۹۹ با کارگردانی دیوید فینچر در آمریکا با ژانر درام ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم برد پیت، ادوارد نورتن، هانا بونهام کارتر هستند. یکی از فیلم‌هایی که در دهه ۹۰ مورد بحث و انتقاد قرار گرفت و تاثیر زیادی بر فرهنگ عامیانه داشت فیلم باشگاه مشت زنی بود.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

11. تلقین

فیلم تلقین در سال ۲۰۱۰ با کارگردانی کریستوفر نولان در آمریکا با ژانر اکشن، علمی، تخیلی، ماجراجویی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم لئوناردو دی کاپریو، جوزف گوردون لویت، الیوت پیج هستند. این فیلم به ‌خاطر داستان و همچنین موسیقی، جلوه ویژه‌ آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برنده جوایز زیادی شد.

12. ارباب حلقه‌ ها، یاران حلقه

فیلم ارباب حلقه‌ها، در سال ۲۰۰۱ با کارگردانی پیتر جکسون در آمریکا، نیوزلند با ژانر ماجراجویی، درام، اکشن ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم یان مک لین، الیجا وود، وبگو مورتنسن هستند. فیلم ارباب حلقه‌ها برای برگرفته بودن از کتاب تالکین مورد استقبال و محبوبیت منتقدان قرار گرفت.

13. جنگ ستارگان، قسمت پنجم

فیلم جنگ ستارگان، در سال ۱۹۸۰ با کارگردانی اروین کرشنر در آمریکا با ژانر اکشن، فانتزی ماجراجویی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم کری فیشر، مارک همیل، هریسون فورد هستند. بعد از زمان زیاد و تلاش فراوانی که عوامل این فیلم انجام دادند به پخش رسید با نقد‌هایی متفاوتی روبه‌رو شد. اما این فیلم یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شده است.

14.پرواز بر فراز آشیانه فاخته

فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته، در سال ۱۹۷۵ با کارگردانی میلوش فورمن در آمریکا با ژانر درام ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم جک نیکلسون، لوئیز فلچر، دنی دویتو هستند. این فیلم جز ۳ فیلمی است که توانسته ۵ تا اسکار را برنده شود و تا بیست سال بعد از ساخت این فیلم هیچ فیلمی موفق به کسب این اسکار‌ها نشده است. در سوئد آنقدر مورد محبوبیت قرار گرفت که به‌طور ۱۱ سال مداوم پخش شد.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

15.رفقای خوب

فیلم رفقای خوب، در سال ۱۹۹۰ با کارگردانی مارتین اسکورسیزی در آمریکا با ژانر دارام، زندگی‌نامه، جنایی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم رابرت دنیرو، ری لویتا، جو پشی هستند. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های گانگستری شناخته شده که الهام بخش این فیلم دیوید چیس بوده است.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

16.ماتریکس

فیلم ماتریکس، در سال ۱۹۹۹ با کارگردانی لانا واچوفسکی در آمریکا با ژانر اکشن، علمی، تخیلی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم کیانو ریوز، کری‌آن مارس، لارنس فیش‌برن هستند. این فیلم در ژانر علمی و تخیلی به‌ شدت خودش را نشان داد و با نشان دادن صحنه تیراندازی صحنه‌های تازه‌ای در فیلم اکشن به ‌وجود آورد.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

17. شهر خدا

فیلم شهر خدا، در سال ۲۰۰۲ با کارگردانی فرناندو میرلز در برزیل با ژانر درام،جنایی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم آلیس براگا، الکساندر رودریگز، لئاندور فیرمیو هستند. این فیلم بر اساس داستان واقعی خلافکارها ساخته شده و پیشرفت آن‌ها در حومه شهر ریودوژانیرو بوده که معروف به شهر خدا است.

۱۸ فیلم برتر سینمایی جهان از دید منتقدان

18. جنگ ستارگان، قسمت چهارم

فیلم جنگ ستارگان ۴، در سال ۱۹۷۷ با کارگردانی جورج لوکاس در آمریکا با ژانر اکشن، ماجراجویانه، فانتزی ساخته شد. بازیگران اصلی این فیلم کری فیشر، مارک هیمل، هریسون فورد هستند. همچنین این فیلم از تاثیرگذارترین فیلم‌های علمی_تخیلی بوده و در ساخت آن هزینه بسیار زیادی شده است.

کلام آخر

لذت دیدن فیلم‌های برتر سینما از دید منتقدان از لذت‌بخش‌ترین تفریحات دنیا محسوب می‌شود. لذت و تفریحی برای کسانی که عاشق سینما بوده و حس خوبی به همراه خواهد داشت. قطعا دیدن ۱۸ فیلم برتر سینمای جهان خالی از لطف نخواهد بود و لحظات خوش و هیجان‌انگیزی را برای دوست‌داران سینما رقم خواهد زد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
1
3
من فقط شهر خدا رو دیدم واقعا قشنگ بود
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
3
1
ازینا جز یکی دوتاش بقیه چرتن، نمیدونم چرا اونایی که فیلم هارو رتبه بندی میکنن هم آدمای چرتی شده اند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
4
اکثرا ساخته آمریکان.مرحبا
خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
4
1
فیلم پدر خوانده برای من هیچ گونه ارزشی نداشت
فیلم باز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
0
lمن همشون دیدم . عالی و بینظیر، نمیشه قضاوتشون کرد چون هرکدوم مثل دانه های تسبیح هستند. فقط شوالیه تاریکی بود که زمان رو برای من بی معنی کرد ،وقتی تمام شد افسوس خوردم. چون بازی بی نظیر هیث لجر افسانه ای و کارگردانی قدرتمند نولان زمان را برات بی معنی میکنه...من تمام این فیلمها رو دوست دارم و قابل ستایش هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان